Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Τρίτη 11 Μαΐου 2010
Μετατροπή από ενεργητική σε παθητική και αντίστροφα
5:36 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
1.1 Προαπαιτούμενες γνώσεις για τη μετατροπή από ενεργητική σε παθητική και τούμπαλιν.
α) Χρειάζεται να γνωρίζεις άριστα τι σημαίνει ενεργητική και τι παθητική φωνή.
β) Χρειάζεται να γνωρίζεις και να διακρίνεις το αντικείμενο και το υποκείμενο.
1.2 Μετατροπή ενεργητικής σε παθητική σύνταξη
1.2.1 Στάδια
α) Μετατρέπουμε το ρήμα από ενεργητικό σε παθητικό.
β) Το αντικείμενο της ενεργητικής φωνής στη μέση φωνή θα τεθεί σε ονομαστική ως υποκείμενο.
γ) Το υποκείμενο της ενεργητικής φωνής στη μέση φωνή θα τεθεί ως ποιητικό αίτιο.
δ) Αν το ενεργητικό ρήμα είναι δίπτωτο, δέχεται δηλ. δύο αντικείμενα, τότε στη μέση φωνή θα τεθεί ως υποκείμενο το άμεσο αντικείμενο, ενώ το έμμεσο θα παραμένει και στη μέση φωνή αντικείμενο.
1.2.2 Παραδείγματα
α) Ενεργητική φωνή
Τα παιδιά (Υ) μελετούν λογοτεχνικά βιβλία (Α).
Μετατροπή σε παθητική φωνή:
Λογοτεχνικά βιβλία (Υ) μελετιούνται από τα παιδιά.
β) Ενεργητική φωνή
Οι αρχές τού έδωσαν όλα τα εχέγγυα, για να ξεκινήσει την αποστολή του.
(Οι αρχές= υποκείμενο //τού= έμμεσο αντικείμενο// τα εχέγγυα= άμεσο αντικείμενο)
Μετατροπή σε παθητική φωνή:
Όλα τα εχέγγυα του δόθηκαν από τις αρχές, για να ξεκινήσει την αποστολή του.
(τα εχέγγυα= υποκείμενο// τού= έμμεσο αντικείμενο// από τις αρχές= ποιητικό αίτιο)
1.2.3 Παραδείγματα για εξάσκηση
Ο διευθυντής σπαταλά πολλά χρήματα.
........................................................................................................................
Η δασκάλα λερώνει τα ρούχα της με κιμωλία.
.......................................................................................................................
Ο Αγήνωρ έδωσε στην Αγαύη ένα βιβλίο.
.......................................................................................................................
Η Αγαύη διδάσκει στην Αννούλα ιστορία.
.......................................................................................................................
Ο Δημήτρης ενημέρωσε την Ειρήνη για τους δίδυμους σκαραβαίους.
.......................................................................................................................
Ο Νέστορας αγαπάει πολύ τον «Παλιάτσο» του Μαυρουδή.
.......................................................................................................................
Ο αγαπημένος μας δάσκαλος οδήγησε τα παιδιά του σε ποδηλατοδρομία.
.......................................................................................................................
Μετατροπή παθητικής σύνταξης σε ενεργητική
Παράδειγμα: Τα σχολεία (Υ) φτιάχνονται (Ρ) από τους μαθητές. (Ποιητ. αίτιο)
1.3.1 Στάδια
α) Μετατρέπουμε το ρήμα [φτιάχνονται] από παθητικό σε ενεργητικό [φτιάχνουν].
β) Το ποιητικό αίτιο της παθητικής σύνταξης [από τους μαθητές] στην ενεργητική φωνή θα τεθεί σε ονομαστική ως υποκείμενο [Οι μαθητές].
γ) Το υποκείμενο της παθητικής σύνταξης [Τα σχολεία] στην ενεργητική φωνή θα τεθεί σε αιτιατική ως αντικείμενο [τα σχολεία].
1.3.2 Παραδείγματα
α) Παθητική φωνή
Τα σχολεία (Υ) φτιάχνονται από τους μαθητές. (Ποιητ. αίτιο).
Μετατροπή σε ενεργητική φωνή:
Οι μαθητές (Υ) φτιάχνουν τα σχολεία (Α).
β) Παθητική φωνή
Του ανακοινώθηκε η δυσμενής μετάθεση από τον προϊστάμενο.
(η δυσμενής μετάθεση= υποκείμενο //τού= έμμεσο αντικείμενο// από τον προϊστάμενο= ποιητικό αίτιο)
Μετατροπή σε ενεργητική φωνή:
Ο προϊστάμενος του ανακοίνωσε τη δυσμενή μετάθεση.
1.3.3 Παραδείγματα για εξάσκηση
Πολλές διατάξεις καταστρατηγούνται από τους υπουργούς.
........................................................................................................................
Η εκδρομή στα Μετέωρα διοργανώθηκε από τους τρεις καθηγητές με επιτυχία.
.......................................................................................................................
Ο τρόπος με τον οποίο διδάχτηκε η ιστορία στους μαθητές ήταν απωθητικός.
.......................................................................................................................
Όποιος μαθητής διαμαρτυρηθεί θα εκδιωχθεί από το σχολείο.
.......................................................................................................................
Από ποιον τοποθετήθηκε ο νέος Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο;
.......................................................................................................................
Είχε προαναγγελθεί η ληστεία από το σεσημασμένο κακοποιό.
.......................................................................................................................
Η αγαπημένη φίλη της Ναταλίας παρασύρθηκε από Ι.Χ στην Κηφισίας.
....................................................................................................................... .
Πηγή: http://mathitais.blogspot.com
α) Χρειάζεται να γνωρίζεις άριστα τι σημαίνει ενεργητική και τι παθητική φωνή.
β) Χρειάζεται να γνωρίζεις και να διακρίνεις το αντικείμενο και το υποκείμενο.
1.2 Μετατροπή ενεργητικής σε παθητική σύνταξη
1.2.1 Στάδια
α) Μετατρέπουμε το ρήμα από ενεργητικό σε παθητικό.
β) Το αντικείμενο της ενεργητικής φωνής στη μέση φωνή θα τεθεί σε ονομαστική ως υποκείμενο.
γ) Το υποκείμενο της ενεργητικής φωνής στη μέση φωνή θα τεθεί ως ποιητικό αίτιο.
δ) Αν το ενεργητικό ρήμα είναι δίπτωτο, δέχεται δηλ. δύο αντικείμενα, τότε στη μέση φωνή θα τεθεί ως υποκείμενο το άμεσο αντικείμενο, ενώ το έμμεσο θα παραμένει και στη μέση φωνή αντικείμενο.
1.2.2 Παραδείγματα
α) Ενεργητική φωνή
Τα παιδιά (Υ) μελετούν λογοτεχνικά βιβλία (Α).
Μετατροπή σε παθητική φωνή:
Λογοτεχνικά βιβλία (Υ) μελετιούνται από τα παιδιά.
β) Ενεργητική φωνή
Οι αρχές τού έδωσαν όλα τα εχέγγυα, για να ξεκινήσει την αποστολή του.
(Οι αρχές= υποκείμενο //τού= έμμεσο αντικείμενο// τα εχέγγυα= άμεσο αντικείμενο)
Μετατροπή σε παθητική φωνή:
Όλα τα εχέγγυα του δόθηκαν από τις αρχές, για να ξεκινήσει την αποστολή του.
(τα εχέγγυα= υποκείμενο// τού= έμμεσο αντικείμενο// από τις αρχές= ποιητικό αίτιο)
1.2.3 Παραδείγματα για εξάσκηση
Ο διευθυντής σπαταλά πολλά χρήματα.
........................................................................................................................
Η δασκάλα λερώνει τα ρούχα της με κιμωλία.
.......................................................................................................................
Ο Αγήνωρ έδωσε στην Αγαύη ένα βιβλίο.
.......................................................................................................................
Η Αγαύη διδάσκει στην Αννούλα ιστορία.
.......................................................................................................................
Ο Δημήτρης ενημέρωσε την Ειρήνη για τους δίδυμους σκαραβαίους.
.......................................................................................................................
Ο Νέστορας αγαπάει πολύ τον «Παλιάτσο» του Μαυρουδή.
.......................................................................................................................
Ο αγαπημένος μας δάσκαλος οδήγησε τα παιδιά του σε ποδηλατοδρομία.
.......................................................................................................................
Μετατροπή παθητικής σύνταξης σε ενεργητική
Παράδειγμα: Τα σχολεία (Υ) φτιάχνονται (Ρ) από τους μαθητές. (Ποιητ. αίτιο)
1.3.1 Στάδια
α) Μετατρέπουμε το ρήμα [φτιάχνονται] από παθητικό σε ενεργητικό [φτιάχνουν].
β) Το ποιητικό αίτιο της παθητικής σύνταξης [από τους μαθητές] στην ενεργητική φωνή θα τεθεί σε ονομαστική ως υποκείμενο [Οι μαθητές].
γ) Το υποκείμενο της παθητικής σύνταξης [Τα σχολεία] στην ενεργητική φωνή θα τεθεί σε αιτιατική ως αντικείμενο [τα σχολεία].
1.3.2 Παραδείγματα
α) Παθητική φωνή
Τα σχολεία (Υ) φτιάχνονται από τους μαθητές. (Ποιητ. αίτιο).
Μετατροπή σε ενεργητική φωνή:
Οι μαθητές (Υ) φτιάχνουν τα σχολεία (Α).
β) Παθητική φωνή
Του ανακοινώθηκε η δυσμενής μετάθεση από τον προϊστάμενο.
(η δυσμενής μετάθεση= υποκείμενο //τού= έμμεσο αντικείμενο// από τον προϊστάμενο= ποιητικό αίτιο)
Μετατροπή σε ενεργητική φωνή:
Ο προϊστάμενος του ανακοίνωσε τη δυσμενή μετάθεση.
1.3.3 Παραδείγματα για εξάσκηση
Πολλές διατάξεις καταστρατηγούνται από τους υπουργούς.
........................................................................................................................
Η εκδρομή στα Μετέωρα διοργανώθηκε από τους τρεις καθηγητές με επιτυχία.
.......................................................................................................................
Ο τρόπος με τον οποίο διδάχτηκε η ιστορία στους μαθητές ήταν απωθητικός.
.......................................................................................................................
Όποιος μαθητής διαμαρτυρηθεί θα εκδιωχθεί από το σχολείο.
.......................................................................................................................
Από ποιον τοποθετήθηκε ο νέος Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο;
.......................................................................................................................
Είχε προαναγγελθεί η ληστεία από το σεσημασμένο κακοποιό.
.......................................................................................................................
Η αγαπημένη φίλη της Ναταλίας παρασύρθηκε από Ι.Χ στην Κηφισίας.
....................................................................................................................... .
Πηγή: http://mathitais.blogspot.com
Ετικέτες
εκθεση α λυκείου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
πως αιτιολογούμε την ενεργητική και την παθητική σύνταξη?
Ενεργητική σύνταξη δηλωνει το πρόσωπο που ενεργεί ενώ η παθητική τονίζει την πράξη την ενεργεια
κλ σε λεει
oι περσαι αρχονται υπω των βαλισεως απο παθ σε ενερη και το οι παιδεςυπο παιδοτριβον διαδασκονται πως γινεται μπορει να βοηθησει κανει
οι επαγγελματικες επιλογες αποτελουν καιριας σημασιας αποφασεις που προκαθοριζουν το μελλον καθε ανθρωπου.πως θα γινει παθητικη φωνη?
Δημοσίευση σχολίου