Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Πέμπτη 13 Μαΐου 2010
Έκθεση Α' Γυμνασιου (Σχεδιαγράμματα θεμάτων ενότητες 6-10)
10:54 π.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
ΕΝΟΤΗΤΑ 6
• ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ
Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά.
Σημασία:
• παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση της χώρας μας.
• παρουσιάζουν τη νοοτροπία και τη ζωή των προγόνων μας.
• καταλαβαίνουμε καλύτερα το παρόν, καθώς διδασκόμαστε από το παρελθόν.
• προσφέρουν αφορμή για έμπνευση και καλλιτεχνική δημιουργία.
• αποτελούν ένα διαφορετικό τρόπο για να προσεγγίσουμε τη γνώση.
• προσαρμόζονται συχνά αρμονικά στο φυσικό περιβάλλον.
• αποτελούν μια αλλαγή της καθημερινής σχολικής ρουτίνας.
• μας ευαισθητοποιούν.
• μας εξάπτουν την περιέργεια.
Αιτίες καταστροφής των μνημείων:
• φυσικά αίτια (σεισμοί, ρύπανση περιβάλλοντος).
• πόλεμοι και καταστροφές.
• αδιαφορία κράτους (εγκατάλειψη και έλλειψη συντήρησης).
• αδιαφορία πολιτών και κοινωνίας.
Προτάσεις:
• ουσιαστική παιδεία του ατόμου για τη σημασία των μνημείων.
• διάλογος γονέων με τα παιδιά και επαφή με την ιστορία και τα μνημεία του τόπου μας.
• σχολείο: επαφή του μαθητή με τα μνημεία (εκπαιδευτικές εκδρομές, συζητήσεις, δραστηριότητες).
• ΜΜΕ: ενημέρωση πολιτών και προβολή της ιστορίας του τόπου μας.
• Πολιτεία: προστασία και αξιοποίηση μουσείων, ενημέρωση του πολίτη.
• ΒΙΒΛΙΟ
Σημασία:
• γνώση και καλλιέργεια πνεύματος.
• καλλιέργεια φαντασίας.
• δημιουργία προβληματισμού και περιέργειας.
• βελτίωση λεξιλογίου.
• επαφή με τον κόσμο και τους γύρω μας.
• καλλιέργεια ηθικών αξιών (αγάπη, φιλία, εντιμότητα).
• ψυχαγωγία.
Γιατί σήμερα το άτομο έχει απομακρυνθεί από το βιβλίο;
• πολλές υποχρεώσεις.
• έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• διαδίκτυο και άλλες μορφές ψυχαγωγίας
• απουσία ενημέρωσης από την οικογένεια και το σχολείο.
• προβολή καταναλωτισμού.
• έλλειψη δανειστικών βιβλιοθηκών (κυρίως στην επαρχία).
• ΜΜΕ: δεν προβάλλουν τα βιβλία ως μέσο ψυχαγωγίας.
• σημερινός στόχος του ατόμου: η απόκτηση υλικών αγαθών.
• ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Εθελοντής: ο πολίτης εκείνος που προσφέρει ανιδιοτελώς τον ελεύθερο χρόνο του ή τη γνώση του για χρήσιμες δράσεις προς όφελος άλλων, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα.
Ο εθελοντής:
• βλέπει τα άτομα ισότιμα.
• δε θεωρεί ότι ο ίδιος είναι ανώτερος, ότι ξέρει περισσότερα, ότι είναι "καλύτερος".
Τα προσόντα του εθελοντή
• Να είναι οργανωμένος και εκπαιδευμένος.
• Να έχει εξειδικευτεί στον τομέα του για να μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα τη στιγμή που θα του ζητηθεί.
• Να μπορεί ύστερα από την κατάλληλη εκπαίδευση να αναλάβει πρωτοβουλίες όπου και όταν χρειαστεί.
• Να είναι πρόθυμος να οργανωθεί και να συντονιστεί με τις υπόλοιπες ομάδες εθελοντών ή με άλλες κρατικές υπηρεσίες ή οργανωμένες ομάδες που έχουν αναπτύξει ένα εσωτερικό δεσμό και μπορούν να λειτουργούν πιο εύκολα μεταξύ τους.
Θετικές συνέπειες του εθελοντισμού:
• Δυναμώνουν οι κοινωνικοί δεσμοί μεταξύ των πολιτών.
• Δημιουργείται ισχυρή συνείδηση με στόχο τον άνθρωπο και τα προβλήματά του.
• αυξάνεται η ευαισθησία για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων,
• αποκτώνται νέα ενδιαφέροντα κι εμπειρίες ζωής
• σε κοινό επίπεδο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις στόχων κι ευνοείται η εθνική ενότητα
• βελτιώνεται ο διεθνής ρόλος κι η γενικότερη φυσιογνωμία ενός λαού.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7
• ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Θετικά:
• Ενημερώνει.
• Ψυχαγωγεί.
• Προβάλλει προϊόντα με στόχο την πώλησή τους.
• Μας φέρνει σε επαφή με άλλα άτομα και άλλους πολιτισμούς.
• Μαθαίνουμε τα έθιμα και τη νοοτροπία των άλλων.
• Καλλιεργούμε την κριτική μας σκέψη, καθώς ακούμε πολλές και διαφορετικές απόψεις.
Αρνητικά:
• Διαφήμιση: «πλύση» εγκεφάλου δημιουργεί πλαστές ανάγκες.
• Προβάλλει σκηνές βίας και εγκληματικότητας.
• Αποκρύπτει την αλήθεια και πολλές φορές οι πολίτες παραπλανούνται.
• Προβάλλει εκπομπές «χαμηλής» ποιότητας με αποτέλεσμα:
- τα άτομα να χρησιμοποιούν φτωχό λεξιλόγιο
- να αλλοιώνεται η γλώσσα μας
• Συχνά η παραπληροφόρηση κάνει τα άτομα να ασχολούνται με ασήμαντα θέματα και να μην ενδιαφέρονται για σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας.
• Μαθητές:
- οι πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση τους απομονώνουν από τους γύρω τους
- οι επιδόσεις τους στο σχολείο ελαττώνονται
- δεν ασκούν την κριτική τους σκέψη
Προτάσεις:
• Άτομο:
- να αποκτήσει παιδεία.
- να ασκεί το διάλογο και να ενημερώνεται.
- να αναπτύσσει την κριτική του σκέψη.
Έτσι θα κρίνει σωστά και δε θα δέχεται χωρίς σκέψη όσα πληροφορείται και όσα ακούει.
• Οικογένεια και Σχολείο:
- να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη του παιδιού μέσα από:
- το διάλογο
- τη συζήτηση
- την ενημέρωση
- να συμβουλεύουν το παιδί να ενημερώνεται και να συζητά τα προβλήματα και τις απορίες του.
- η οικογένεια και το σχολείο να αποτελούν σωστά πρότυπα για τα παιδιά.
• Πολιτεία:
- λήψη μέτρων κατά των διαφημίσεων που δε σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών και των ενηλίκων ατόμων.
- ενημέρωση των γονέων σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν τα αρνητικά αποτελέσματα από την πολύωρη παρακολούθηση των παιδιών τους μπροστά στην τηλεόραση.
- να κινητοποιήσει τους πολίτες μέσα από τη συζήτηση και το διάλογο.
• ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Θετικά:
• απόκτηση γνώσεων (πληθώρα πηγών).
• πολλές δυνατότητες επικοινωνίας.
• δυνατότητα για επικοινωνία λαών.
• διάλογος, γνωριμίες.
• ψυχαγωγία.
• καταργεί τις αποστάσεις.
• ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Ταχύτατη και ασφαλέστατη μετάδοση των μηνυμάτων).
Αρνητικά:
• Αδυναμία ελέγχου όσων δημοσιεύονται στο διαδίκτυο
• παραποιούνται οι πληροφορίες.
• κυριαρχεί η αγγλική γλώσσα στα δίκτυα.
• Υπερπληροφόρηση.
• παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα
Τα άτομα:
• πολύωρη και άσκοπη περιπλάνηση στο Διαδίκτυο.
• απομακρύνονται από το βιβλίο.
• μοναξιά, εσωστρέφεια.
• παθητικότητα, αδράνεια.
• αδιαφορία για αξίες και πνευματικά αγαθά.
• σωματικές βλάβες = πόνος στον αυχένα, κόπωση στους τένοντες των χεριών από την πληκτρολόγηση και το πάτημα του «ποντικιού».
Προτάσεις:
Άτομο
• να ελέγχει και να αξιολογεί τα μηνύματα που δέχεται.
• να τηρεί το μέτρο.
• να επιδιώκει να μορφώνεται και να αναπτύσσει τα ταλέντα του.
• να επιστρέψει στην ανάγνωση βιβλίων.
Οικογένεια
• διάλογος.
• συζήτηση προβλημάτων.
• έλεγχος από τους γονείς σχετικά με το χρόνο που αφιερώνει το παιδί στο διαδίκτυο.
Εκπαίδευση
• ουσιαστική παιδεία.
• διάλογος και ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών.
• να εισάγει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• ενημέρωση των γονέων.
• ΡΙΑΛΙΤΥ ΣΟΟΥ
Εκπομπές με χαμηλό κόστος παραγωγής που προβάλλουν στοιχεία από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και πολλές φορές εμφανίζουν ιδιαίτερες και προσωπικές τους στιγμές.
Αρνητικά:
• στόχος τους είναι η αύξηση της τηλεθέασης.
• χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να πετύχουν «μεγάλα νούμερα».
• δραματοποιούν τις καταστάσεις.
• παρουσιάζουν προσωπικές στιγμές των ατόμων.
• δημιουργούν εντάσεις μεταξύ των παιχτών για να αυξήσουν την τηλεθέαση.
Συνέπειες:
• παραβιάζεται το προσωπικό απόρρητο των ατόμων.
• το κοινό παραπληροφορείται.
• «χρησιμοποιείται» ο ανθρώπινος πόνος με σκοπό την τηλεθέαση.
• ο κόσμος ασχολείται με ανούσια προβλήματα και αδιαφορεί για τα ουσιαστικά.
• εξευτελίζεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
• ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θετικά:
• κάνει γνωστό το καταναλωτικό προϊόν στους αγοραστές.
• βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων.
• ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει όποιο προϊόν καλύπτει τις ανάγκες του.
• δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
• βοηθά στην εμπορική και βιομηχανική ανάπτυξη.
Αρνητικά:
• δημιουργεί «πλαστές» ανάγκες.
• οδηγεί στον υπερκαταναλωτισμό.
• οδηγεί το άτομο σε σύγχυση και αδιέξοδο.
• προκαλεί «πλύση εγκεφάλου».
• προβάλλει ως τρόπο ζωής την αφθονία υλικών αγαθών.
• απευθύνεται κυρίως στα μικρά παιδιά, καθώς τα δελεάζει με παιχνίδια, ήχους και χρώματα.
• ασκεί έμμεση πίεση στους γονείς να αγοράσουν στα παιδιά τους ό,τι τους ζητούν.
Προτάσεις:
Άτομο
• παιδεία.
• να επιδιώκει να μορφώνεται για να μπορεί ελέγχει ό,τι προβάλλεται.
Οικογένεια
• διάλογος.
• συζήτηση προβλημάτων.
• έλεγχος στα παιδιά σχετικά με τις ώρες που αφιερώνουν μπροστά στην τηλεόραση.
Εκπαίδευση
• ουσιαστική παιδεία.
• διάλογος και ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών.
• ενημέρωση των γονέων.
Πολιτεία:
• να λάβει αυστηρά μέτρα κατά των διαφημίσεων που παραπλανούν τα άτομα.
• να ενημερώνει το κοινό για τις βλαπτικές επιδράσεις της διαφήμισης.
• να δημιουργήσει κίνητρα στους πολίτες, έτσι ώστε να στραφούν στην πνευματική και σωματική τους καλλιέργεια.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8
• ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Θετικά:
• βοηθά στην αρμονική σωματική ανάπτυξη του ατόμου.
• εξασφαλίζει την υγεία και ένα υγιές σώμα.
• βοηθά το άτομο να καλλιεργήσει την ετοιμότητα, την προσοχή και την αντοχή του.
• καλλιεργεί ισομερώς το σώμα και το πνεύμα.
• βοηθά στην ομαλή ένταξη του ατόμου στην κοινωνία.
• ενισχύει την ομαδικότητα, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.
• ενώνει λαούς και άτομα μεταξύ τους.
Σήμερα:
Αρνητικά:
• οικονομικές σκοπιμότητες.
• έγινε μέσο διαφήμισης και απόκτησης κέρδους.
• οι αθλητές αδιαφορούν για τα ιδανικά του αθλητισμού.
• αποσκοπούν στο χρήμα και στην εύκολη ζωή.
• χρησιμοποιούν απαγορευμένες ουσίες.
• φανατισμός στα γήπεδα.
• περισσότεροι είναι οι οπαδοί παρά οι φίλαθλοι.
• καταστροφές και εκδηλώσεις βίας στους αθλητικούς χώρους.
Προτάσεις:
• παιδεία και καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας.
• ενημέρωση πολιτείας για τα αγαθά του αθλητισμού σε όλους τους τομείς.
- αθλητικές εγκαταστάσεις.
- κίνητρα σε παιδιά και νέους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό.
• ορθή προβολή του αθλητισμού από τα ΜΜΕ.
• αθλητές:
- σεβασμός απέναντι στο άθλημα.
- να αγωνίζονται με βάση τις προσπάθειες και την προσωπική τους αξία.
- να μην αποσκοπούν στο χρήμα, αλλά στα ευγενή ιδανικά του αθλητισμού, που εξυψώνει τον άνθρωπο και διδάσκει τα αγαθά της ειρήνης και της ισότητας ατόμων και λαών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 9
• ΒΙΒΛΙΟ
Σημασία:
• γνώση και καλλιέργεια πνεύματος.
• καλλιέργεια φαντασίας.
• δημιουργία προβληματισμού και περιέργειας.
• βελτίωση λεξιλογίου.
• επαφή με τον κόσμο και τους γύρω μας.
• καλλιέργεια ηθικών αξιών (αγάπη, φιλία, εντιμότητα).
• ψυχαγωγία.
Γιατί σήμερα το άτομο έχει απομακρυνθεί από το βιβλίο;
• πολλές υποχρεώσεις.
• έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• διαδίκτυο και άλλες μορφές ψυχαγωγίας
• απουσία ενημέρωσης από την οικογένεια και το σχολείο.
• προβολή καταναλωτισμού.
• έλλειψη δανειστικών βιβλιοθηκών (κυρίως στην επαρχία).
• ΜΜΕ: δεν προβάλλουν τα βιβλία ως μέσο ψυχαγωγίας.
• σημερινός στόχος του ατόμου: η απόκτηση υλικών αγαθών.
Προτάσεις
• παιδεία ατόμου, για να αναπτύξει το λόγο και τα πνευματικά του ενδιαφέροντα.
• συμβολή οικογένειας και σχολείου, που θα εμπνεύσουν στο παιδί την αγάπη για το βιβλίο.
• κατάλληλη προβολή του βιβλίου από τα ΜΜΕ είτε και με εκθέσεις βιβλίου.
• δημιουργία δανειστικών βιβλιοθηκών (κυρίως στην επαρχία).
• να μειωθεί το κόστος του βιβλίου, έτσι ώστε να είναι προσιτό σε όλους τους αναγνώστες.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10
• ΠΟΛΗ – ΧΩΡΙΟ
ΠΟΛΗ:
Πλεονεκτήματα:
• ευκαιρίες για εργασία.
• μεγαλύτερες ευκαιρίες για μόρφωση (εκπαιδευτικά ιδρύματα, σχολές, πνευματικά κέντρα).
• δυνατότητες ποικίλης ψυχαγωγίας (θέατρο, κινηματογράφος).
• δυνατότητα ιατρικής περίθαλψης.
Μειονεκτήματα:
• άγχος και ένταση, από το γρήγορο ρυθμό ζωής.
• βία και εγκληματικότητα.
• έλλειψη πρασίνου.
• καυσαέρια και μόλυνση περιβάλλοντος.
• μεγάλες αποστάσεις.
• ψυχική απομάκρυνση των ατόμων μεταξύ τους.
• λιγοστές κοινωνικές επαφές.
ΧΩΡΙΟ
Πλεονεκτήματα:
• υγιεινό και καθαρό περιβάλλον.
• στενές διαπροσωπικές επαφές.
• διάλογος και κοινωνικότητα των ατόμων.
• διατήρηση ηθών και των εθίμων.
• ηρεμία και ξεκούραση.
• ομαλός τρόπος διαβίωσης.
Μειονεκτήματα:
• λιγότερες ευκαιρίες για εργασία και επαγγελματική αποκατάσταση.
• συνήθως απουσιάζει η παροχή ιατρικής περίθαλψης των κατοίκων.
• λιγοστά σχολεία και βιβλιοθήκες.
Πηγή: http://laventer.blogspot.com/
• ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ
Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά.
Σημασία:
• παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση της χώρας μας.
• παρουσιάζουν τη νοοτροπία και τη ζωή των προγόνων μας.
• καταλαβαίνουμε καλύτερα το παρόν, καθώς διδασκόμαστε από το παρελθόν.
• προσφέρουν αφορμή για έμπνευση και καλλιτεχνική δημιουργία.
• αποτελούν ένα διαφορετικό τρόπο για να προσεγγίσουμε τη γνώση.
• προσαρμόζονται συχνά αρμονικά στο φυσικό περιβάλλον.
• αποτελούν μια αλλαγή της καθημερινής σχολικής ρουτίνας.
• μας ευαισθητοποιούν.
• μας εξάπτουν την περιέργεια.
Αιτίες καταστροφής των μνημείων:
• φυσικά αίτια (σεισμοί, ρύπανση περιβάλλοντος).
• πόλεμοι και καταστροφές.
• αδιαφορία κράτους (εγκατάλειψη και έλλειψη συντήρησης).
• αδιαφορία πολιτών και κοινωνίας.
Προτάσεις:
• ουσιαστική παιδεία του ατόμου για τη σημασία των μνημείων.
• διάλογος γονέων με τα παιδιά και επαφή με την ιστορία και τα μνημεία του τόπου μας.
• σχολείο: επαφή του μαθητή με τα μνημεία (εκπαιδευτικές εκδρομές, συζητήσεις, δραστηριότητες).
• ΜΜΕ: ενημέρωση πολιτών και προβολή της ιστορίας του τόπου μας.
• Πολιτεία: προστασία και αξιοποίηση μουσείων, ενημέρωση του πολίτη.
• ΒΙΒΛΙΟ
Σημασία:
• γνώση και καλλιέργεια πνεύματος.
• καλλιέργεια φαντασίας.
• δημιουργία προβληματισμού και περιέργειας.
• βελτίωση λεξιλογίου.
• επαφή με τον κόσμο και τους γύρω μας.
• καλλιέργεια ηθικών αξιών (αγάπη, φιλία, εντιμότητα).
• ψυχαγωγία.
Γιατί σήμερα το άτομο έχει απομακρυνθεί από το βιβλίο;
• πολλές υποχρεώσεις.
• έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• διαδίκτυο και άλλες μορφές ψυχαγωγίας
• απουσία ενημέρωσης από την οικογένεια και το σχολείο.
• προβολή καταναλωτισμού.
• έλλειψη δανειστικών βιβλιοθηκών (κυρίως στην επαρχία).
• ΜΜΕ: δεν προβάλλουν τα βιβλία ως μέσο ψυχαγωγίας.
• σημερινός στόχος του ατόμου: η απόκτηση υλικών αγαθών.
• ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Εθελοντής: ο πολίτης εκείνος που προσφέρει ανιδιοτελώς τον ελεύθερο χρόνο του ή τη γνώση του για χρήσιμες δράσεις προς όφελος άλλων, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα.
Ο εθελοντής:
• βλέπει τα άτομα ισότιμα.
• δε θεωρεί ότι ο ίδιος είναι ανώτερος, ότι ξέρει περισσότερα, ότι είναι "καλύτερος".
Τα προσόντα του εθελοντή
• Να είναι οργανωμένος και εκπαιδευμένος.
• Να έχει εξειδικευτεί στον τομέα του για να μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα τη στιγμή που θα του ζητηθεί.
• Να μπορεί ύστερα από την κατάλληλη εκπαίδευση να αναλάβει πρωτοβουλίες όπου και όταν χρειαστεί.
• Να είναι πρόθυμος να οργανωθεί και να συντονιστεί με τις υπόλοιπες ομάδες εθελοντών ή με άλλες κρατικές υπηρεσίες ή οργανωμένες ομάδες που έχουν αναπτύξει ένα εσωτερικό δεσμό και μπορούν να λειτουργούν πιο εύκολα μεταξύ τους.
Θετικές συνέπειες του εθελοντισμού:
• Δυναμώνουν οι κοινωνικοί δεσμοί μεταξύ των πολιτών.
• Δημιουργείται ισχυρή συνείδηση με στόχο τον άνθρωπο και τα προβλήματά του.
• αυξάνεται η ευαισθησία για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων,
• αποκτώνται νέα ενδιαφέροντα κι εμπειρίες ζωής
• σε κοινό επίπεδο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις στόχων κι ευνοείται η εθνική ενότητα
• βελτιώνεται ο διεθνής ρόλος κι η γενικότερη φυσιογνωμία ενός λαού.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7
• ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Θετικά:
• Ενημερώνει.
• Ψυχαγωγεί.
• Προβάλλει προϊόντα με στόχο την πώλησή τους.
• Μας φέρνει σε επαφή με άλλα άτομα και άλλους πολιτισμούς.
• Μαθαίνουμε τα έθιμα και τη νοοτροπία των άλλων.
• Καλλιεργούμε την κριτική μας σκέψη, καθώς ακούμε πολλές και διαφορετικές απόψεις.
Αρνητικά:
• Διαφήμιση: «πλύση» εγκεφάλου δημιουργεί πλαστές ανάγκες.
• Προβάλλει σκηνές βίας και εγκληματικότητας.
• Αποκρύπτει την αλήθεια και πολλές φορές οι πολίτες παραπλανούνται.
• Προβάλλει εκπομπές «χαμηλής» ποιότητας με αποτέλεσμα:
- τα άτομα να χρησιμοποιούν φτωχό λεξιλόγιο
- να αλλοιώνεται η γλώσσα μας
• Συχνά η παραπληροφόρηση κάνει τα άτομα να ασχολούνται με ασήμαντα θέματα και να μην ενδιαφέρονται για σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας.
• Μαθητές:
- οι πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση τους απομονώνουν από τους γύρω τους
- οι επιδόσεις τους στο σχολείο ελαττώνονται
- δεν ασκούν την κριτική τους σκέψη
Προτάσεις:
• Άτομο:
- να αποκτήσει παιδεία.
- να ασκεί το διάλογο και να ενημερώνεται.
- να αναπτύσσει την κριτική του σκέψη.
Έτσι θα κρίνει σωστά και δε θα δέχεται χωρίς σκέψη όσα πληροφορείται και όσα ακούει.
• Οικογένεια και Σχολείο:
- να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη του παιδιού μέσα από:
- το διάλογο
- τη συζήτηση
- την ενημέρωση
- να συμβουλεύουν το παιδί να ενημερώνεται και να συζητά τα προβλήματα και τις απορίες του.
- η οικογένεια και το σχολείο να αποτελούν σωστά πρότυπα για τα παιδιά.
• Πολιτεία:
- λήψη μέτρων κατά των διαφημίσεων που δε σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών και των ενηλίκων ατόμων.
- ενημέρωση των γονέων σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν τα αρνητικά αποτελέσματα από την πολύωρη παρακολούθηση των παιδιών τους μπροστά στην τηλεόραση.
- να κινητοποιήσει τους πολίτες μέσα από τη συζήτηση και το διάλογο.
• ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Θετικά:
• απόκτηση γνώσεων (πληθώρα πηγών).
• πολλές δυνατότητες επικοινωνίας.
• δυνατότητα για επικοινωνία λαών.
• διάλογος, γνωριμίες.
• ψυχαγωγία.
• καταργεί τις αποστάσεις.
• ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Ταχύτατη και ασφαλέστατη μετάδοση των μηνυμάτων).
Αρνητικά:
• Αδυναμία ελέγχου όσων δημοσιεύονται στο διαδίκτυο
• παραποιούνται οι πληροφορίες.
• κυριαρχεί η αγγλική γλώσσα στα δίκτυα.
• Υπερπληροφόρηση.
• παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα
Τα άτομα:
• πολύωρη και άσκοπη περιπλάνηση στο Διαδίκτυο.
• απομακρύνονται από το βιβλίο.
• μοναξιά, εσωστρέφεια.
• παθητικότητα, αδράνεια.
• αδιαφορία για αξίες και πνευματικά αγαθά.
• σωματικές βλάβες = πόνος στον αυχένα, κόπωση στους τένοντες των χεριών από την πληκτρολόγηση και το πάτημα του «ποντικιού».
Προτάσεις:
Άτομο
• να ελέγχει και να αξιολογεί τα μηνύματα που δέχεται.
• να τηρεί το μέτρο.
• να επιδιώκει να μορφώνεται και να αναπτύσσει τα ταλέντα του.
• να επιστρέψει στην ανάγνωση βιβλίων.
Οικογένεια
• διάλογος.
• συζήτηση προβλημάτων.
• έλεγχος από τους γονείς σχετικά με το χρόνο που αφιερώνει το παιδί στο διαδίκτυο.
Εκπαίδευση
• ουσιαστική παιδεία.
• διάλογος και ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών.
• να εισάγει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• ενημέρωση των γονέων.
• ΡΙΑΛΙΤΥ ΣΟΟΥ
Εκπομπές με χαμηλό κόστος παραγωγής που προβάλλουν στοιχεία από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και πολλές φορές εμφανίζουν ιδιαίτερες και προσωπικές τους στιγμές.
Αρνητικά:
• στόχος τους είναι η αύξηση της τηλεθέασης.
• χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να πετύχουν «μεγάλα νούμερα».
• δραματοποιούν τις καταστάσεις.
• παρουσιάζουν προσωπικές στιγμές των ατόμων.
• δημιουργούν εντάσεις μεταξύ των παιχτών για να αυξήσουν την τηλεθέαση.
Συνέπειες:
• παραβιάζεται το προσωπικό απόρρητο των ατόμων.
• το κοινό παραπληροφορείται.
• «χρησιμοποιείται» ο ανθρώπινος πόνος με σκοπό την τηλεθέαση.
• ο κόσμος ασχολείται με ανούσια προβλήματα και αδιαφορεί για τα ουσιαστικά.
• εξευτελίζεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
• ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θετικά:
• κάνει γνωστό το καταναλωτικό προϊόν στους αγοραστές.
• βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων.
• ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει όποιο προϊόν καλύπτει τις ανάγκες του.
• δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
• βοηθά στην εμπορική και βιομηχανική ανάπτυξη.
Αρνητικά:
• δημιουργεί «πλαστές» ανάγκες.
• οδηγεί στον υπερκαταναλωτισμό.
• οδηγεί το άτομο σε σύγχυση και αδιέξοδο.
• προκαλεί «πλύση εγκεφάλου».
• προβάλλει ως τρόπο ζωής την αφθονία υλικών αγαθών.
• απευθύνεται κυρίως στα μικρά παιδιά, καθώς τα δελεάζει με παιχνίδια, ήχους και χρώματα.
• ασκεί έμμεση πίεση στους γονείς να αγοράσουν στα παιδιά τους ό,τι τους ζητούν.
Προτάσεις:
Άτομο
• παιδεία.
• να επιδιώκει να μορφώνεται για να μπορεί ελέγχει ό,τι προβάλλεται.
Οικογένεια
• διάλογος.
• συζήτηση προβλημάτων.
• έλεγχος στα παιδιά σχετικά με τις ώρες που αφιερώνουν μπροστά στην τηλεόραση.
Εκπαίδευση
• ουσιαστική παιδεία.
• διάλογος και ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών.
• ενημέρωση των γονέων.
Πολιτεία:
• να λάβει αυστηρά μέτρα κατά των διαφημίσεων που παραπλανούν τα άτομα.
• να ενημερώνει το κοινό για τις βλαπτικές επιδράσεις της διαφήμισης.
• να δημιουργήσει κίνητρα στους πολίτες, έτσι ώστε να στραφούν στην πνευματική και σωματική τους καλλιέργεια.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8
• ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Θετικά:
• βοηθά στην αρμονική σωματική ανάπτυξη του ατόμου.
• εξασφαλίζει την υγεία και ένα υγιές σώμα.
• βοηθά το άτομο να καλλιεργήσει την ετοιμότητα, την προσοχή και την αντοχή του.
• καλλιεργεί ισομερώς το σώμα και το πνεύμα.
• βοηθά στην ομαλή ένταξη του ατόμου στην κοινωνία.
• ενισχύει την ομαδικότητα, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.
• ενώνει λαούς και άτομα μεταξύ τους.
Σήμερα:
Αρνητικά:
• οικονομικές σκοπιμότητες.
• έγινε μέσο διαφήμισης και απόκτησης κέρδους.
• οι αθλητές αδιαφορούν για τα ιδανικά του αθλητισμού.
• αποσκοπούν στο χρήμα και στην εύκολη ζωή.
• χρησιμοποιούν απαγορευμένες ουσίες.
• φανατισμός στα γήπεδα.
• περισσότεροι είναι οι οπαδοί παρά οι φίλαθλοι.
• καταστροφές και εκδηλώσεις βίας στους αθλητικούς χώρους.
Προτάσεις:
• παιδεία και καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας.
• ενημέρωση πολιτείας για τα αγαθά του αθλητισμού σε όλους τους τομείς.
- αθλητικές εγκαταστάσεις.
- κίνητρα σε παιδιά και νέους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό.
• ορθή προβολή του αθλητισμού από τα ΜΜΕ.
• αθλητές:
- σεβασμός απέναντι στο άθλημα.
- να αγωνίζονται με βάση τις προσπάθειες και την προσωπική τους αξία.
- να μην αποσκοπούν στο χρήμα, αλλά στα ευγενή ιδανικά του αθλητισμού, που εξυψώνει τον άνθρωπο και διδάσκει τα αγαθά της ειρήνης και της ισότητας ατόμων και λαών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 9
• ΒΙΒΛΙΟ
Σημασία:
• γνώση και καλλιέργεια πνεύματος.
• καλλιέργεια φαντασίας.
• δημιουργία προβληματισμού και περιέργειας.
• βελτίωση λεξιλογίου.
• επαφή με τον κόσμο και τους γύρω μας.
• καλλιέργεια ηθικών αξιών (αγάπη, φιλία, εντιμότητα).
• ψυχαγωγία.
Γιατί σήμερα το άτομο έχει απομακρυνθεί από το βιβλίο;
• πολλές υποχρεώσεις.
• έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• διαδίκτυο και άλλες μορφές ψυχαγωγίας
• απουσία ενημέρωσης από την οικογένεια και το σχολείο.
• προβολή καταναλωτισμού.
• έλλειψη δανειστικών βιβλιοθηκών (κυρίως στην επαρχία).
• ΜΜΕ: δεν προβάλλουν τα βιβλία ως μέσο ψυχαγωγίας.
• σημερινός στόχος του ατόμου: η απόκτηση υλικών αγαθών.
Προτάσεις
• παιδεία ατόμου, για να αναπτύξει το λόγο και τα πνευματικά του ενδιαφέροντα.
• συμβολή οικογένειας και σχολείου, που θα εμπνεύσουν στο παιδί την αγάπη για το βιβλίο.
• κατάλληλη προβολή του βιβλίου από τα ΜΜΕ είτε και με εκθέσεις βιβλίου.
• δημιουργία δανειστικών βιβλιοθηκών (κυρίως στην επαρχία).
• να μειωθεί το κόστος του βιβλίου, έτσι ώστε να είναι προσιτό σε όλους τους αναγνώστες.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10
• ΠΟΛΗ – ΧΩΡΙΟ
ΠΟΛΗ:
Πλεονεκτήματα:
• ευκαιρίες για εργασία.
• μεγαλύτερες ευκαιρίες για μόρφωση (εκπαιδευτικά ιδρύματα, σχολές, πνευματικά κέντρα).
• δυνατότητες ποικίλης ψυχαγωγίας (θέατρο, κινηματογράφος).
• δυνατότητα ιατρικής περίθαλψης.
Μειονεκτήματα:
• άγχος και ένταση, από το γρήγορο ρυθμό ζωής.
• βία και εγκληματικότητα.
• έλλειψη πρασίνου.
• καυσαέρια και μόλυνση περιβάλλοντος.
• μεγάλες αποστάσεις.
• ψυχική απομάκρυνση των ατόμων μεταξύ τους.
• λιγοστές κοινωνικές επαφές.
ΧΩΡΙΟ
Πλεονεκτήματα:
• υγιεινό και καθαρό περιβάλλον.
• στενές διαπροσωπικές επαφές.
• διάλογος και κοινωνικότητα των ατόμων.
• διατήρηση ηθών και των εθίμων.
• ηρεμία και ξεκούραση.
• ομαλός τρόπος διαβίωσης.
Μειονεκτήματα:
• λιγότερες ευκαιρίες για εργασία και επαγγελματική αποκατάσταση.
• συνήθως απουσιάζει η παροχή ιατρικής περίθαλψης των κατοίκων.
• λιγοστά σχολεία και βιβλιοθήκες.
Πηγή: http://laventer.blogspot.com/
Ετικέτες
εκθεση α γυμνασίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
34 σχόλια:
orees ektheseis.............
wraiaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
kala 18 sigoura.....!!!!xaxaxaxa<3
teleies oi ek8eseis kala avrio 8 gra4ume sigura 18!!!!! :P
pali kl pu exoume ke kapion na mas voh8ah se auta....giati aliossssss..... :D:D:D
σιγα τισ εκθεσεισ ρε παιδια
χαλι μαυρο δεν ξερεις να γραφεις!εγω ειμαι μαθητης του 20
Δεν ειναι εκθέσεις, είναι σχεδιαγραμματα που θα αποτελεσουν απλά αφόρμηση για προβληματισμό
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΔΕΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΘΑ ΓΡΑΨΩ 15 ΡΕ ΓΑΜΟΤΟ!!!
πλυ καλο..μπραβο!
δεν ειναι εκθεσιεσ ειναι βλακιεσ
Σε ευχαριστω πολυ σωτηρια.με τις πολυτιμες σημειωσεις σου μπορει και το δικο μου παιδι να ελπιζει σε ενα καλυτερο βαθμο.
τέλειες οι εκθέσεις σου.Με βοήθησαν πολύ.Σε ευχαριστο.
μπραβοοοο!!!!! πολύ καλά σχεδιαγράμματα!!! ευχαριστούμε πολύ πολύ!!!
ΜΠΡΑΒΟ.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΕ ΒΟΓΘΑς ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΓΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΒΑΛΕ!!!!!!!!!!!!
ΔΕΝ ΜΕ ΒΟΗΘΑΣ
ΚΑΘΟΛΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
πολύ καλές σημειώσεις. Ευχαριστώ
teleiees<3<3<3
:):P:D
gia to fagito dn leei poythena re gamoto
gia to fagito dn leei poythena re gamoto
ευχαριστώ! Πολύ ωραίες εκθέσεις!!!!!!!!!!
πολυ ωραιες ιδεες με βοηθησαν πολυ
με βοήθησες πολυ σε ευχαριστώ !!!!!
Diatrophi den exec
polu kales ektheseis
πολυ καλες σημειωσεις και σε οποιον δεν αρεσουν μη τις κοιταει!
poli oraies simioseis
xalia
δεν εχει για τα ενδιαφεροντα μας
θελουμε και για το θεατροοο!
θελουμε και για το θεατρο!
Δημοσίευση σχολίου