Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011
Έκθεση για το Κοινοβούλιο και την Δημοκρατία
7:44 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Θέμα: «Το Κοινοβούλιο εκλέγεται από τους πολίτες για να εκφράζει τη δημοκρατική τους βούληση, να προασπίζεται και να προωθεί το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Αφού λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω, να γράψετε ένα άρθρο στο οποίο θα εκφράζετε τη γνώμη σας για το ελληνικό Κοινοβούλιο και θα προτείνετε τρόπους βελτίωσης του ρόλου του, αν κρίνετε πως αυτό είναι αναγκαίο» (400-500 λέξεις περίπου).
Βοηθητικό κείμενο
Ελεγχος της δημοκρατικής ιδέας
Στη ζωή των λαών έρχεται κάποια στιγμή όπου από έναν αστάθμητο συνειρμό περιστάσεων, το κοινωνικό σύνολο καλείται να δώσει εξετάσεις και ν’ αποδείξει αν είναι ώριμο για τη Δημοκρατία. Δεν πρόκειται εδώ για τις ξεκάθαρες εκείνες περιπτώσεις όπου δημοκρατικό και ολιγαρχικό καθεστώς αναμετριώνται, μπαίνουν και τα δύο στην ψηφοδόχο και περιμένουν το αποτέλεσμα της εκλογής. Μήτε για τις άλλο τόσο ξεκάθαρες, δυναμικές έστω, αναμετρήσεις των οδοφραγμάτων. Εκεί, ο πολίτης ξέρει καλά ανάμεσα σε τι έχει να διαλέξει. Πρόκειται για τις θολές, τις ύπουλες καταστάσεις, όπου πίσω από τις λέξεις κρύβονται έννοιες φευγαλέες, όπου άλλο ζητάς κι άλλο βρίσκεις, όπου διαλέγεις χωρίς να ξέρεις τι ακριβώς διαλέγεις. Η εποχή μας, μέγας διδάσκαλος στις διφορούμενες έννοιες, διαπρέπει και σε τέτοιες απατηλές προτάσεις εκλογής.
Πολλοί – δεν θα πούμε οι περισσότεροι – νομίζουν πως η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα. Δεν ξέρουν πως πρόκειται γι’ απόληξη κι όχι γι’ αφετηρία. Δημοκρατία σημαίνει αναβαθμός πολιτισμού. Προϋποθέτει πολλά πράγματα, όχι απλώς έναν ιδεολογικό προσανατολισμό ή μια κατεύθυνση του γούστου. Γίνεσαι άξιος να υψωθείς ως τη δημοκρατική ιδέα, όταν έχεις πριν διανύσει κάποια στάδια εσωτερικού εκπολιτισμού. Μια Δημοκρατία στους Κάφρους είναι αδιανόητη, ενώ είναι νοητά εκεί όλα τ’ άλλα καθεστώτα, ολιγαρχικά, απολυταρχικά, ιδιαίτερα τ’ αριστοκρατικά, γιατί η αριστοκρατία είναι έννοια σχετική, εξαρτημένη στενά από τοπικούς όρους και ήθη. Οι φύλαρχοι είναι μια αριστοκρατία. Η Δημοκρατία δεν ξέρει φυλάρχους κι αυτό είναι βέβαια παρακινδυνευμένο, γιατί μπορεί να κλονίσει την έννοια της φυσικής ιεραρχίας, όταν η πειθαρχία δεν είναι εσωτερική, όταν δηλαδή τα άτομα δεν έχουν ακόμα αξιωθεί να φτάσουν στο επίπεδο πολιτισμού όπου ο πολίτης προσηλώνεται σε γενικές ιδέες όχι παραμορφωμένες σε φόβητρα.
Κάθε φορά που εκδηλώνεται ή που υποβόσκει μια κρίση της δημοκρατικής ιδέας, πρέπει να ψάχνουμε να βρούμε αν τα αίτια είναι εξωτερικά ή εσωτερικά, μ’ άλλα λόγια αν φταίνε οι ιστορικές συνθήκες ή μήπως υπάρχει μια ανεπάρκεια οργανική μέσα στα άτομα-φορείς της ιδέας. Βέβαια οι συνθήκες αυτές δεν είναι απόλυτες. ιδιαίτερα η δεύτερη. Δεν φταίνε ποτέ όλοι για την κάμψη της δημοκρατικής αρετής. Επειδή όμως οι λαοί σαν ιστορικές μονάδες χαρακτηρίζονται από την πλειοψηφία τους, ή – στο πρακτικό επίπεδο – έστω και από τη σχετική πλειοψηφία, σε περίπτωση τέτοια πρέπει ν’ αναρωτιόμαστε μήπως υστερεί κάτι στην ίδια την ωριμότητα των λαών αυτών. Μήπως δεν έχει συμπληρωθεί η διαδρομή που θα τους έκανε άξιους της Δημοκρατίας.
Είναι πάντοτε επικίνδυνο να γενικεύει κανένας, αλλά και η δειγματοληψία δεν μπορεί να καταργηθεί σα μέθοδος. Μου έχει τύχει πάμπολλες φορές, σε συζήτηση όχι διαλογική αλλά σε κύκλο, ν’ ακούσω κάποιον να λέει, όταν οι διαπιστώσεις φαίνονται να φτάνουν σε αδιέξοδο: «Μωρέ εμάς μας χρειάζεται δικτατορία!» – και δυο-τρεις άλλοι γύρω να συμφωνούν, κουνώντας επιδοκιμαστικά τα κεφάλια τους. Τότε κάτι μαραίνεται μέσα μου, με κυριεύει αθυμία. Όχι γιατί οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται, κατά τη γνώμη μου, σε πλάνη. Αλλά γιατί βλέπω πόσο εύκολα απεμπολούν τα άτομα τις ελευθερίες τους, τα ευγενέστερα δικαιώματά τους, ό,τι με τόσους αγώνες έχει κατακτηθεί στο μάκρος της ιστορίας, με τόσο αίμα. Απεμπολούν δηλαδή την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Και πόσο είναι πρόθυμοι οι άνθρωποι να την ανταλλάξουν με μιαν αβασάνιστη, κοντόθωρη, χαμηλή αμεριμνησία, που δεν τους εξασφαλίζει – όπως νομίζουν – τα κεκτημένα, αλλά που τους δίνει την ψευδαίσθηση πως τα εξασφαλίζει. Γιατί κανένας, κι ο πιο ανιστόρητος, δεν μπορεί να μην ξέρει ότι τα τέτοια καθεστώτα, τ’ αυταρχικά, τα πιεστικά, έχουν κακό τέλος, και πως τη στιγμή της ανατροπής τους ο σπασμός κλονίζει συθέμελα, συνεπαίρνει τα πάντα, παράνομα και νόμιμα μαζί, ένοχα και αθώα.
Για να γίνει ένας λαός άξιος της Δημοκρατίας, πρέπει να πάψει πρώτα να πιστεύει στο χωροφύλακα. Να βλέπει σ’ αυτόν το σύμβολο της εξουσίας κι όχι την ενσάρκωσή της. Να μην τον κρίνει απαραίτητο στο κάθε του βήμα, επιτηρητή και παιδαγωγό. Ένας λαός άξιος της Δημοκρατίας δίνει εξετάσεις καθημερινά, όχι μονάχα μπροστά στην κάλπη. δίνει εξετάσεις στα πιο μικρά πράγματα της καθημερινής ζωής: σέβεται τη θέση του στην «ουρά», προσέχει να μην ενοχλεί το διπλανό του, πιστεύει πως έχει πρώτα καθήκοντα κι έπειτα δικαιώματα. Η κοινωνική αγωγή είναι αναγκαία προϋπόθεση της Δημοκρατίας. Όταν ακούω τους παραπάνω κυρίους να λένε πως τους χρειάζεται δικτατορία, χαμογελώ μέσα μου, παρ’ όλη μου την αθυμία, γιατί συλλογίζομαι πως δεν το καταλαβαίνουν τι λένε πραγματικά: ότι τους λείπει η αγωγή. Πώς μπορεί να νοηθεί Δημοκρατία δίχως το σεβασμό του διπλανού σου;
Άγγελος Τερζάκης
Προσανατολισμός στον αιώνα
Σχεδιαγραμμα για θέμα σχετικό με τη Δημοκρατία
Βοηθητικό κείμενο
Ελεγχος της δημοκρατικής ιδέας
Στη ζωή των λαών έρχεται κάποια στιγμή όπου από έναν αστάθμητο συνειρμό περιστάσεων, το κοινωνικό σύνολο καλείται να δώσει εξετάσεις και ν’ αποδείξει αν είναι ώριμο για τη Δημοκρατία. Δεν πρόκειται εδώ για τις ξεκάθαρες εκείνες περιπτώσεις όπου δημοκρατικό και ολιγαρχικό καθεστώς αναμετριώνται, μπαίνουν και τα δύο στην ψηφοδόχο και περιμένουν το αποτέλεσμα της εκλογής. Μήτε για τις άλλο τόσο ξεκάθαρες, δυναμικές έστω, αναμετρήσεις των οδοφραγμάτων. Εκεί, ο πολίτης ξέρει καλά ανάμεσα σε τι έχει να διαλέξει. Πρόκειται για τις θολές, τις ύπουλες καταστάσεις, όπου πίσω από τις λέξεις κρύβονται έννοιες φευγαλέες, όπου άλλο ζητάς κι άλλο βρίσκεις, όπου διαλέγεις χωρίς να ξέρεις τι ακριβώς διαλέγεις. Η εποχή μας, μέγας διδάσκαλος στις διφορούμενες έννοιες, διαπρέπει και σε τέτοιες απατηλές προτάσεις εκλογής.
Πολλοί – δεν θα πούμε οι περισσότεροι – νομίζουν πως η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα. Δεν ξέρουν πως πρόκειται γι’ απόληξη κι όχι γι’ αφετηρία. Δημοκρατία σημαίνει αναβαθμός πολιτισμού. Προϋποθέτει πολλά πράγματα, όχι απλώς έναν ιδεολογικό προσανατολισμό ή μια κατεύθυνση του γούστου. Γίνεσαι άξιος να υψωθείς ως τη δημοκρατική ιδέα, όταν έχεις πριν διανύσει κάποια στάδια εσωτερικού εκπολιτισμού. Μια Δημοκρατία στους Κάφρους είναι αδιανόητη, ενώ είναι νοητά εκεί όλα τ’ άλλα καθεστώτα, ολιγαρχικά, απολυταρχικά, ιδιαίτερα τ’ αριστοκρατικά, γιατί η αριστοκρατία είναι έννοια σχετική, εξαρτημένη στενά από τοπικούς όρους και ήθη. Οι φύλαρχοι είναι μια αριστοκρατία. Η Δημοκρατία δεν ξέρει φυλάρχους κι αυτό είναι βέβαια παρακινδυνευμένο, γιατί μπορεί να κλονίσει την έννοια της φυσικής ιεραρχίας, όταν η πειθαρχία δεν είναι εσωτερική, όταν δηλαδή τα άτομα δεν έχουν ακόμα αξιωθεί να φτάσουν στο επίπεδο πολιτισμού όπου ο πολίτης προσηλώνεται σε γενικές ιδέες όχι παραμορφωμένες σε φόβητρα.
Κάθε φορά που εκδηλώνεται ή που υποβόσκει μια κρίση της δημοκρατικής ιδέας, πρέπει να ψάχνουμε να βρούμε αν τα αίτια είναι εξωτερικά ή εσωτερικά, μ’ άλλα λόγια αν φταίνε οι ιστορικές συνθήκες ή μήπως υπάρχει μια ανεπάρκεια οργανική μέσα στα άτομα-φορείς της ιδέας. Βέβαια οι συνθήκες αυτές δεν είναι απόλυτες. ιδιαίτερα η δεύτερη. Δεν φταίνε ποτέ όλοι για την κάμψη της δημοκρατικής αρετής. Επειδή όμως οι λαοί σαν ιστορικές μονάδες χαρακτηρίζονται από την πλειοψηφία τους, ή – στο πρακτικό επίπεδο – έστω και από τη σχετική πλειοψηφία, σε περίπτωση τέτοια πρέπει ν’ αναρωτιόμαστε μήπως υστερεί κάτι στην ίδια την ωριμότητα των λαών αυτών. Μήπως δεν έχει συμπληρωθεί η διαδρομή που θα τους έκανε άξιους της Δημοκρατίας.
Είναι πάντοτε επικίνδυνο να γενικεύει κανένας, αλλά και η δειγματοληψία δεν μπορεί να καταργηθεί σα μέθοδος. Μου έχει τύχει πάμπολλες φορές, σε συζήτηση όχι διαλογική αλλά σε κύκλο, ν’ ακούσω κάποιον να λέει, όταν οι διαπιστώσεις φαίνονται να φτάνουν σε αδιέξοδο: «Μωρέ εμάς μας χρειάζεται δικτατορία!» – και δυο-τρεις άλλοι γύρω να συμφωνούν, κουνώντας επιδοκιμαστικά τα κεφάλια τους. Τότε κάτι μαραίνεται μέσα μου, με κυριεύει αθυμία. Όχι γιατί οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται, κατά τη γνώμη μου, σε πλάνη. Αλλά γιατί βλέπω πόσο εύκολα απεμπολούν τα άτομα τις ελευθερίες τους, τα ευγενέστερα δικαιώματά τους, ό,τι με τόσους αγώνες έχει κατακτηθεί στο μάκρος της ιστορίας, με τόσο αίμα. Απεμπολούν δηλαδή την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Και πόσο είναι πρόθυμοι οι άνθρωποι να την ανταλλάξουν με μιαν αβασάνιστη, κοντόθωρη, χαμηλή αμεριμνησία, που δεν τους εξασφαλίζει – όπως νομίζουν – τα κεκτημένα, αλλά που τους δίνει την ψευδαίσθηση πως τα εξασφαλίζει. Γιατί κανένας, κι ο πιο ανιστόρητος, δεν μπορεί να μην ξέρει ότι τα τέτοια καθεστώτα, τ’ αυταρχικά, τα πιεστικά, έχουν κακό τέλος, και πως τη στιγμή της ανατροπής τους ο σπασμός κλονίζει συθέμελα, συνεπαίρνει τα πάντα, παράνομα και νόμιμα μαζί, ένοχα και αθώα.
Για να γίνει ένας λαός άξιος της Δημοκρατίας, πρέπει να πάψει πρώτα να πιστεύει στο χωροφύλακα. Να βλέπει σ’ αυτόν το σύμβολο της εξουσίας κι όχι την ενσάρκωσή της. Να μην τον κρίνει απαραίτητο στο κάθε του βήμα, επιτηρητή και παιδαγωγό. Ένας λαός άξιος της Δημοκρατίας δίνει εξετάσεις καθημερινά, όχι μονάχα μπροστά στην κάλπη. δίνει εξετάσεις στα πιο μικρά πράγματα της καθημερινής ζωής: σέβεται τη θέση του στην «ουρά», προσέχει να μην ενοχλεί το διπλανό του, πιστεύει πως έχει πρώτα καθήκοντα κι έπειτα δικαιώματα. Η κοινωνική αγωγή είναι αναγκαία προϋπόθεση της Δημοκρατίας. Όταν ακούω τους παραπάνω κυρίους να λένε πως τους χρειάζεται δικτατορία, χαμογελώ μέσα μου, παρ’ όλη μου την αθυμία, γιατί συλλογίζομαι πως δεν το καταλαβαίνουν τι λένε πραγματικά: ότι τους λείπει η αγωγή. Πώς μπορεί να νοηθεί Δημοκρατία δίχως το σεβασμό του διπλανού σου;
Άγγελος Τερζάκης
Προσανατολισμός στον αιώνα
Σχεδιαγραμμα για θέμα σχετικό με τη Δημοκρατία
Θέμα: Δημοκρατία
Α) Σχεδιάγραμμα
Θέμα: Το δημοκρατικό πολίτευμα -υποστηρίζουν πολλοί είναι ο καλύτερος τρόπος διακυβέρνησης μιας πολιτείας. Όταν όμως δεν υπάρχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις, τότε ελλοχεύουν κίνδυνοι, που αποβαίνουν τροχοπέδη όχι μόνο στην ομαλή λειτουργία του πολιτεύματος αυτού αλλά και στην εν γένει πρόοδο και ευημερία της κοινωνίας. Ζητείται η άποψή σας.- Κοινοβουλευτισμός (<κοινός + βουλεύομαι): πολιτικό καθεστώς, κατά το οποίο η κυβέρνηση πρέπει να έχει την εμπιστοσύνη της λαϊκής αντιπροσωπίας.
- Κοινοβούλιο (<κοινός + βουλή): συλλογικό πολιτικό όργανο, που ασκεί τη νομοθετική εξουσία και ελέγχει και κατευθύνει την εκτελεστική, η βουλή.
- Πλουραλισμός (<λατ. pluralis): φιλοσοφική θεωρία που δέχεται ότι ο κόσμος αποτελείται από πολλά αυτοτελή στοιχεία, από πολλά στρώματα του «είναι»/η αποδοχή ή ανάπτυξη πολλών απόψεων στη διακίνηση των ιδεών, πολυφωνία.
- Φανατισμός (<γαλλ. fanatisme): υπερβολική αφοσίωση σε ιδέες, αντιλήψεις κτλ., που εξωθεί στον παραλογισμό και στην έχθρα προς τους αντιφρονούντες.
Πρόλογος
- Ορισμός: Δημοκρατία είναι το πολίτευμα εκείνο κατά το οποίο ο λαός, ή πιο συγκεκριμένα η πλειοψηφία των πολιτών μιας κοινωνίας, κυβερνά είτε άμεσα, όπως περίπου συνέβαινε σε αρκετές πόλεις κράτη στην Αρχαία Ελλάδα, είτε έμμεσα με αιρετούς αντιπροσώπους, κάτι που κατά κάποιο τρόπο συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα και στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
- Ιστορική αναδρομή (Η δημοκρατία «γεννήθηκε» στην αρχαία Ελλάδα πριν από 2500 χρόνια...)
- Ειδολογικός χωρισμός πολιτευμάτων: Μοναρχία, Ολιγαρχία, Δημοκρατία.
- Ειδολογικός χωρισμός δημοκρατίας: άμεση-έμμεση, βασιλευόμενη-αβασίλευτη [Όταν ο ανώτατος άρχων δεν είναι κληρονομικός και εκλέγεται είτε άμεσα από το λαό (Προεδρευόμενη Δημοκρατία) είτε έμμεσα από τη βουλή (Προεδρική Δημοκρατία)]
- Ειδολογικός χωρισμός εξουσίας: Νομοθετική, Εκτελεστική, Δικαστική.
Κυρίως Θέμα
Ε1. Αξία/Προσφορά Δημοκρατίας
- εξασφάλιση-προάσπιση ελευθερίας (κάθε μορφής)
- ελευθερία έκφρασηςάσκηση κριτικής στην κάθε μορφής εξουσία
- σεβασμός στη γνώμη των πλειόνων (αρχή πλειοψηφίας)
- ομαλή λειτουργία των θεσμών
- κοινωνική ομαλότητα, αρμονία, τάξη...
- αποτροπή κοινωνικών αναταραχών/αντιθέσεωνδιάλογος
- εχέγγυα για απονομή δικαιοσύνης/ισονομία
- σεβασμός στον άνθρωπο/πολίτη
- εμπιστοσύνη/σεβασμός μεταξύ των πολιτών
- προστασία ανθρώπινων δικαιωμάτων
- μέριμνα για καθολική κάλυψη βιοτικών αναγκών
- φόβου για το άγνωστο, το μέλλον, την αβεβαιότητα, κράτος πρόνοιας
- αξιοκρατία
- μέριμνα για καθολική παιδεία
- προαγωγή πολιτισμού: επιστήμες, τέχνες, γράμματα...
- προϋποθέσεις για πρόοδο, ανάπτυξη, ευημερία... (ατομική & κοινωνική)
- προάσπιση ειρηνικής συνύπαρξης πολιτών/λαών
- ωρίμανση συνθηκών για μελέτη ευρύτερων κοινωνικών προβλημάτων: οικολογική καταστροφή, πυρηνική απειλή, φτώχεια, πείνα...
- ...
Ε2. Προϋποθέσεις
- συνεργασία
- σεβασμός στην πλειοψηφία
- συμμετοχή στα κοινά, υποταγή στην πλειοψηφία, εγρήγορση
- σεβασμός στους θεσμούς
- διάκριση εξουσιώνανεξαρτησία δικαιοσύνης
- ισότητα-ισονομία-ισοπολιτεία
- σωστοί νόμοιεφαρμογή τους
- αξιοκρατία
- εκλογές, δικαίωμα εκλέγειν & εκλέγεσθαι
- σωστή & πλουραλιστική ενημέρωση/πληροφόρηση
- πολυφωνία-ελευθεροτυπία
- ανεξαρτησία (οικονομική, πολιτική...) Μ.Μ.Ε.
- πολυκομματισμός, κόμματα αρχών κι όχι προσώπων
- κοινοβουλευτισμός -αντιπολίτευση-άσκηση κριτικής στην εξουσία
- συχνή έκφραση της λαϊκής ετυμηγορίας
- αποκέντρωση
- σωστή παιδείακριτική ικανότητα, πνευματική ελευθερία...
- εξασφάλιση βιοτικών αναγκών/οικονομική ελευθερία-ευημερία
- ομαλή κοινωνική ζωή, βίας, καταναγκασμού
- ειρήνη
- διάλογος
- φανατισμού, ρατσισμού...
- ...
Ε3. Κίνδυνοιτροχοπέδη
- φτώχεια, ανεργία
- αδιαφορία, συμμετοχής στα κοινάδυσλειτουργία δημοκρατικών διαδικασιών, θεσμών...
- παρερμηνεία δικαιώματος ελευθερίας/ασφαλιστικών δικλείδωνασυδοσία...
- οικονομικά συμφέρονταολιγοπωλιακός έλεγχος Μ.Μ.Ε./πληροφόρησηςέλεγχος συνειδήσεων, χειραγώγηση, υπονόμευση συλλογικού συμφέροντος
- αυθαιρεσία εξουσίαςδημοκρατίαςανελεύθερα καθεστώτα
- εφησυχασμός, εγρήγορσης
- υπέρμετρος διοικητικός συγκεντρωτισμός/γραφειοκρατίαυπονόμευση δημοκρατικών θεσμών, κατάργηση δημοκρατικών διαδικασιών, ανάπτυξης
- παιδείας/μόρφωσηςκριτικής ικανότηταςπολιτώνυπήκοοιανελεύθερα καθεστώτα
- απονομής δικαιοσύνηςκοινωνικές αδικίες, αναταραχές...
- ατομικισμόςσυλλογική/κοινωνική λειτουργία
- αδιαφορία για τα κοινά
- κοινωνικές ανισότητες
- διχόνοιασυνεργασίας, ομοψυχίας...
- αμοραλισμός, ατομικές φιλοδοξίεςυπονόμευση δημοκρατικών θεσμών, συλλογικότητας
- απληστία, ωφελιμισμός, υλιστικές τάσεις, καταναλωτισμός...
- υπέρμετρα τεχνοκρατικός πολιτισμός(ανθρωπιστικών) ιδανικών
- ...
Ε?. Αιτίες κρίσης δημοκρατικού πολιτεύματος
- κοινωνικές ανισότητες
- συμφέροντα ποικίλα
- πολιτικές σκοπιμότητες
- ρατσισμός
- περιθωριοποίηση
- ανεργία
- υλιστική εποχή
- ηθική κατάπτωση
- άνομοι νόμοι
- κρίση διάφορων θεσμών: δικαιοσύνης, εκπαίδευσης...
- κακή παρεχόμενη παιδεία
- γραφειοκρατία
- ...
Ε?. Έξοδος από την κρίση
- συνειδητοποίηση του προβλήματος, αιτιών κρίσης
- κοινωνική συνείδηση
- διάλογος
- κόμματα αρχών, όχι συμφερόντων
- δημοκρατική αγωγή
- παιδεία: γνώση της ιστορίας, παιδεία ικανή να βγάζει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, γιατί αλλιώς δε λειτουργεί η δημοκρατία
- σωστή νομοθεσία
- προσπάθεια για πνευματική ανέλιξη και ηθική τελείωση των ατόμων
- πολιτιστική (και ευρύτερη) αποκέντρωση
- ... (www.vlioras.gr)
|
Ετικέτες
θεματα εκθεσης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
62 σχόλια:
signwmi kiolas alla emena i ek8esi moy arese para para para poliii!!!bravo soy!!!
thanks...
ευχαριστω για τη βοηθεια
και πολυ τελεια η εκθεση μιλαμε
just perfect! bravo sou!
Παρακαλώ η εκφραση σας στα σχολια να είναι μέσα στα πλαίσια του επιτρεπτου.Αναγκαζομαι να διαγραψω οσα ξεφεύγουν απ' αυτο το πλαίσιο
Μηπως μπορει να με βοηθησει καποιος με σχεδιαγραμμα για την ιδια εκθεση ειναι επιγον σασ παρακαλω!!!
ΦΟΒΕΡΗ...ευχαριστώ
πολύ καλή....αλλά δεν λέει τίποτα για τρόπους βελτίωσης του ρόλου του κοινοβουλίου...:/
oraia ekthesi alla den les tpt gia to koinoboulio!!!
Λοιπόν παιδιά, η συγκεκριμένη ανάρτηση περιεχει υλικό σχετικό με την Δημοκρατία, η οποία εκφράζεται μέσω του κοινοβουλίου. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΚΘΕΣΗ. Το έχω αναρτήσει με βάση τις ανάγκες και την συζήτηση που έκανα με τους μαθητές μου στο Λύκειο Αρχαγγέλου. Ετοιμη μασημένη τροφή δεν παρέχω. Θα χαρώ να δώ σχολία με τις δικές σας ιδέες πάνω στο θέμα με αφορμή το υλικό προβληματισμού που βλέπετε.. :)
μια χαρα αλλα που μπορω να βρω ποιοι ειναι οι τροποι βελτιωσης του?
eyxaristw
πειτε μου καποιος που μπορω να βρω τους τροπους βελτιωσης...παρακαλω
KALH H EKTHESI ALLA OI TROPOI ANTIMETOPISIS;;
tropoi beltiosis tou rolou tou koinovouliou ?
Ευχαριστω βοηθηθηκα πολυ απο την αναρτηση αυτη και θα με βοηθησει αυριο να γραψω μια καλη εκθεση.
Και κατι αλλο που δεν μας διευκρινισαν στο σχολειο η εκθεση αυτη ειναι για τη βουλη των εφηβων;
re paidia grafw tin ali wra sas parakalw as mou kapios metra adimetopisis plzzz
Για τρόπους βελτίωσης του κοινοβουλίου χρησιμοποιείστε το μυαλό σας και -με προσοχή- την ενημέρωση που προσφέρουν κανάλια και εφημερίδες. Σκεφτείτε απλά τι θα κάνατε για να "ξεκαθαρίσει" το κοινοβούλιο από βουλευτές που δεν κάνουν τη δουλειά τους.
Παναγιώτα
καλη
eimai g gymnasioy kai ayrio grafw pysteuw pws h ek8esh htan polh kalh,alla den eixe tous tropous veltiosis 8a prospa8hsw na grapsw ayta pou xerw pfffff.
αυτη η εκθεση που μας βαλανε ειναι γιατι οι βουλευτες θελουν ν ακουσουν ποσο ηλιθιοι ειναι με ωραιο τροπο.... αυτη η εκθεση θα επρεπε να ηταν προαιρετικη, γιατι και να την γραψουμε, κανενας δεν θα την δει.... μια τυχαια θα διακριθει αναμεσα σε ολες αυτες που θα γραψουμε τζαμπα εκατομμυρια παιδια σ ολη την ελλαδα...
τελευταιο, δικιο εχει αυτος που εχει τη σελιδα... ιδεες βρειτε μονοι σας ρε παιδια... δυσκολο ειναι να γραψετε και ψεματα? ;)
Ξαναεπαναλαμβάνω , η συγκεκριμένη ανάρτηση περιεχει υλικό σχετικό με την Δημοκρατία, η οποία εκφράζεται μέσω του κοινοβουλίου. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΚΘΕΣΗ. Το έχω αναρτήσει με βάση τις ανάγκες και την συζήτηση που έκανα με τους μαθητές μου στο Λύκειο Αρχαγγέλου. Ετοιμη μασημένη τροφή δεν παρέχω. Θα χαρώ να δώ σχολία με τις δικές σας ιδέες πάνω στο θέμα με αφορμή το υλικό προβληματισμού που βλέπετε.. :)
Δεν θα διακριθεί μια τυχαία. Η φιλόλογος σας θα επιλέξει την καλύτερη από το σχολείο σας, μετά από τον νομό σας κ.τ.λ Αλυσιδωτά θα λειτουργήσει.
Δεν υπάρχει λόγος να γράψετε ψέματα. Όπως ανέφερα σε κάποιες πρόχειρες οδηγίες προς τους μαθητές μου:
Το πρώτο ερώτημα σας ζητά να κρίνετε την λειτουργία του κοινοβουλου. Άρα.. θα δείτε πρώτα ποιες είναι οι λειτουργίες της Βουλής. Τις επιτελεί σωστα? Εκει θα βασιστεί η κρίση σας. Ιδέες μπορείτε να αντλείσετε από το υλικό που έχω αναρτήσει αλλά και από το Δίκαιο που κάνουν τα παιδιά στη Β' Λυκείου.
Στη συνέχεια βασιζόμενοι στην κρίση σας θα αναφέρετε πώς θα μπορούσαν να λυθούν τα προβήματα που προαναφέρθηκαν.
Βασισμένοι στα παρακάτω μπορείτε πολύ ευκολα να βρείτε και τρόπους αντιμετώπισης
Ε?. Αιτίες κρίσης δημοκρατικού πολιτεύματος
* κοινωνικές ανισότητες
* συμφέροντα ποικίλα
* πολιτικές σκοπιμότητες
* ρατσισμός
* περιθωριοποίηση
* ανεργία
* υλιστική εποχή
* ηθική κατάπτωση
* άνομοι νόμοι
* κρίση διάφορων θεσμών: δικαιοσύνης, εκπαίδευσης...
* κακή παρεχόμενη παιδεία
* γραφειοκρατία
* ...
Ε?. Έξοδος από την κρίση
* συνειδητοποίηση του προβλήματος, αιτιών κρίσης
* κοινωνική συνείδηση
* διάλογος
* κόμματα αρχών, όχι συμφερόντων
* δημοκρατική αγωγή
* παιδεία: γνώση της ιστορίας, παιδεία ικανή να βγάζει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, γιατί αλλιώς δε λειτουργεί η δημοκρατία
* σωστή νομοθεσία
* προσπάθεια για πνευματική ανέλιξη και ηθική τελείωση των ατόμων
* πολιτιστική (και ευρύτερη) αποκέντρωση
Να ειστε καλα που μας βοηθατε γιατι αυτοι οι βουλευτες νομιζω πελαγωσαν και ψαχνουν λυση ( αν και δεν υπαρχει περιπτωση να αλλαξουν ) μονο που θα το ακουσουν γιατι ολοι οι μαθητες τους κατακρινουν και θα τους κατσουν στο λαιμο τα εκατμ. ευρω που περνουν για μισθο
τελειο
καλο
ομορφο
μπραβο...!!! θα με βοηθησει παρα πολυ...!!! :)
ευχαριστω πολυ!!!! χρησιμο και το κειμενο και οι τροποι αντιμετωπισης που αναφερατε!
παρα πολυ καλη...με βοηθησε παρα πολυ η αναρτηση και θεωρω οτι εχω γραψει μια αρκετα καλη εκθεση!!!ευχαριστω...
Κατά την άποψή μου το συγκεκριμένο κείμενο αναφέρεται περισσότερο στην δημοκρατία και ΌΧΙ για την λειτουργία του κοινοβουλίου οπότε Μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες από αυτό αλλά το άρθρο που πρέπει να κάνουμε πρέπει να έχει θέμα το κοινοβούλιο και οι τρόποι βελτίωσής του.
Αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι ότι αυτές τις εκθέσεις δε θα τις διαβάσει κανείς βουλευτής να δει ποια είναι η άποψη των παιδιών για τα χάλια τους..μα γιατί τότε τις γράφουμε; Αφού μετά θα πάνε στα σκουπίδια.. Τέλος πάντων καμιά ιδέα για τίτλο στο άρθρο για το κοινοβούλιο;
ontws tropous beltiwsis den blepw kapou kale....grafw aurio
συγχαρητηρια για το υλικο στην κυρια σωτηρια με βοηθησε απιστευτα οπως και τους περισσοτερους πιστευω.ευχαριστουμε!!!!!!!!!!!!!!!!!
σημερα γραφω και εγω αυτη την περιβοητη εκθεση και απορω τι θα γραψω...ειναι ανωφελο να γραψουμε γιατι σχεδον κανενας μαθητησης δεν εχει επιγνωση σχετικα με το θεμα...!
εγω παω τριτη γυμνασιου.μολις μας ειπαν για αυτη την εκθεση τρελαθηκαμε ολοι!κανενας δεν ηξερε τιποτα για το κοινοβουλιο
αυριο γραφω κι εγω αυτη την εκθεση κι δεν εχω ιδεα ευχαριστω και γω αυτη την κυρια για το υλικο!!!!!!!!!
πολυ καλο
πείτε μας κανένα καλό επιχείρημα για να γράψουμε..
πολύ καλή η έκ8εση και τα πάντα....ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για την βοήθεια...αύριο γράφω κι εγώ...καλή επιτυχία σε όλους σας παδιά.... και πάλι χίλια ευχαριστώ κ.Σωτηρία... :D
Κανονικά η έκθεση δεν θα έπρεπε να είναι ούτε υποχρεωτική,ούτε να μετράει στο βαθμό του μαθητή!! Άλλωστε έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα αμφιβάλλω πραγματικά αν ένας έφηβος γνωρίζει πραγματικά τις αντιλήψεις και τα προβλήματα του Κοινοβουλίου. Πόσο μάλλον τις λύσεις που πρέπει να γράψει.Ευχαριστούμαι για την βοήθεια, μακάρι και οι καθηγητές μας να μας προετοίμαζαν για αύτο το θέμα. Είναι ανεπίπρεπτω να μην ξέρουμαι στην υλικία μας τι είναι κοινοβούλιο....
αυριο γραφω κ εγω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!κα σωτηρια μας βοηθατε πολυ να 'στε καλα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-)
ααα ξέχασα παραπάνω να αναφέρω πως με βοήθησε πολύ να καταλάβω κάποιους όρους για την έκθεση το δικαίοτης Β' λυκείου. Ευχαριστώ για την συνβουλή:)
Νομίζω πως αυτό το κείμενο έχει ως θέμα τον έλεγχο της δημοκρατικής ιδέας
Σαφώς, όπως προείπα είναι απλά υλικό για αφόρμηση της σκέψης σχετικά με το θέμα..
ευχαριστω.με βοηθησε πολυ.
ax autoi oi tropoi beltiwsis!!!
:((((
από το δίκαιο της δευτέρας λυκείου που να κοιτάξουμε?
Αυριο γραφω και εγω... και ειχα πολυ ανχος γιατι θελω να γραψω κατι καλο...!! (δεν περιμενω να ειναι τελιο... αλλα και το καλο μ αρκει..) γιατι δεν ειξερα τι να γραψω... αλλα μετα απο οσα διαβασα καταλαβα καπια πραγματα... κ αυτη η αναρτιση με βοιθισε πολυ!!! οπος κ οι τροποι αντιμετωπισεις που μασ δοσατε κ.Σωτηρια! σας ευχαριστω πολυ!!! αν δεν διαβαζα ολα αυτα δεν θα εγραφα τιποτα... Λενα
αυριο ηταν ν παμε εκδρομη,αλλα τελικα δ 8 παμε,επειδη μασ ειπαν γ αυτην την εκ8εση την οποια την εστειλαν τελεταια στιγμη.τελοσ παντων δεν πειραζει.η αληθεια ειναι οτι οταν διαβασα την εκθεση πανικοβληθηκα.ΛεωΧαιρομαι που εκανα λα8ος!!!!!!κατι 8 γραψω και αυτο χαρις εσασ!!!!!ευχαριστω πολυ!!!!!!!!!
πράγματι ολες οι λεπτομέρειες που μας δωσατε είναι χρήσιμες αλλα εγω ειμαι μπερδεμένη γιατί δεν ξέρω τι είναι το κοινοβούλιο...μήπως μπορεί κανεις να μου το πει???
ela nte
Eyxaristwwwwwwww poli poli poli
Δημοσίευση σχολίου