Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010
Λατινικά β' Λυκείου Lectio VIII
8:49 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Lectio VIII
Μετάφραση
Ο Γάϊος Πλίνιος στέλνει τις ευχές του στο φίλο του Κορνήλιο Τάκιτο. Θα γελάσεις.
Έπιασα τρία φοβερά αγριογούρουνα. ‘Ο ίδιος;’ θα ρωτήσεις. Εγώ ο ίδιος. Καθόμουνα
κοντά στα δίχτυα, πλάι μου δεν είχα τη λόγχη μου αλλά τη γραφίδα και τις πλάκες.
Σκεφτόμουνα κάτι και κρατούσα σημειώσεις. Παρόλο που είχα τα δίχτυα μου άδεια είχα
όμως τις πλάκες μου γεμάτες. Τα δάση και η ερημιά είναι μεγάλα ερεθίσματα της
σκέψης. Όταν πας στο κυνήγι θα μπορέσεις και εσύ να φέρεις εκεί τις πλάκες: τότε δεν
θα δεις την Άρτεμη να περιπλανιέται στα βουνά αλλά την Αθηνά! Γεια σου
Eιδικές παρατηρήσεις
1. pugillares-ium: pluralia tantum
2. Tα ουσιαστικά σε –do, -donis είναι γένους θηλυκού. Εξαιρείται το ordo, ordinis
3. Το ουσιαστικό Mons-ntis είναι αρσενικό
4. Ad + αιτ εμπρόθετος του πλησίον (εδώ)
5. Etsi: Εναντιωματικός σύνδεσμος =αν και , παρόλο που
2. Tα ουσιαστικά σε –do, -donis είναι γένους θηλυκού. Εξαιρείται το ordo, ordinis
3. Το ουσιαστικό Mons-ntis είναι αρσενικό
4. Ad + αιτ εμπρόθετος του πλησίον (εδώ)
5. Etsi: Εναντιωματικός σύνδεσμος =αν και , παρόλο που
Αρχικοί χρόνοι ρημάτων
rideo (2) risi risum ridēre capio(3) cepi captum capĕre
sedeo(2) sedi sessum sedere video(2) vidi visum videre
valeo(2) valui – valere dico(3) dixi dictum dicere
sedeo(2) sedi sessum sedere video(2) vidi visum videre
valeo(2) valui – valere dico(3) dixi dictum dicere
Γραμματική
ΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΕΠΙΘΕΤΑ
· Τα επίθετα στη λατινική γλώσσα διακρίνονται σε τρείς κατηγορίες: τρικατάληκτα,
δικατάληκτα και μονοκατάληκτα
· Ολα τα δικατάληκτα και μονοκατάληκτα κλίνονται κατα την Τρίτη κλίση
· Τα τρικατάληκτα χωρίζονται σε δευτερόκλιτα και τριτόκλιτα
· Δευτερόκλιτα είναι όσα κλίνουν το αρσενικό και ουδέτερό τους γένος κατα την
δεύτερη κλίση και το θηλυκό γένος κατα την πρώτη κλίση. Τα δευτερόκλιτα επίθετα
λήγουν σε -us, -a, -um ή -er, -(er)a, -(er)um
· Τριτόκλιτα είναι όσα κλίνουν και τα τρία γένη τους κατα την τρίτη κλίση. Τα
τριτόκλιτα διαιρούνται σε τρείς κατηγορίες:
1. Τριγενή και τρικατάληκτα: celer, celeris, celere, acer, acris, acre
2. Tριγενή και δικατάληκτα: facilis, facilis, facile
3. Tριγενή και μονοκατάληκτα: ferox, (-ocis)
· Ολα τα επίθετα συγκριτικού βαθμού είναι δικατάληκτα
Όλα τα τριτόκλιτα επίθετα έχουν αφαιρετική ενικού σε –i και γενική πληθυντικού σε –ium,
εκτός από τα επίθετα που λήγουν σε –ior, -ius π.χ.: altior, altius
· Σαν το altior, altius κλίνονται όλα τα επίθετα στο συγκριτικό βαθμό.
· Σαν το prudens κλίνονται και οι μετοχές ενεστώτα όλων των ρημάτων της ενεργητικής φωνής με τη διαφορά ότι έχουν 2 αφαιρετικές ενικού και σε –e και σε –i, π.χ.: amante & amanti, delente & delenti κλπ.
Ασκήσεις
1. (magnus, -a, -um) mons, (plenus, -a, -um) cerae: Να επιλέξετε το σωστό
γένος του επιθέτου και να κλίνετε στο πληθυντικό αριθµό το ουσιαστικό
µαζί µε το επίθετο που το συνοδεύει.
2 . vacuum rete, feroces apri: Να κλίνετε τα ουσιαστικά µαζί µε τα επίθετα που τα
συνοδεύουν στον αριθµό που δίδονται.
3. tu: Να κλίνετε την προσωπική αντωνυµία γ΄ προσώπου στον πληθυντικό
αριθµό.
4. suo: Να γράψετε την αντωνυµία στα άλλα πρόσωπα στο γένος, στον αριθµό
και στην πτώση που βρίσκονται
5. Να µεταφέρετε τα ρήµατα των στίχων 1-5 του κειµένου στον ενεστώτα και
στον παρατατικό στο ίδιο πρόσωπο
6. ridebis, interrogabis: Να γράψετε το γ΄ ενικό και γ΄ πληθυντικό πρόσωπο
της οριστικής του ενεστώτα, παρατατικού και µέλλοντα των ρηµάτων.
7. Να υπογραµµίσετε στις παρακάτω προτάσεις τα προσηγορικά ονόµατα όλων
των κλίσεων και να γράψετε τη γενική του πληθυντικού αριθµού:
α) In silvis animalia videmus.
β) Amamus in montibus errare.
γ) Nostrum ingenium, nostrum animum et nostram mentem cogitatione
conformamus.
δ) Pugillares semper plenos habemus.
Ετικέτες
λατινικα β λυκείου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλια:
pw pw....polla grafei
Δημοσίευση σχολίου