Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ «ΠΟΥΣΙ» ( ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ)
ΑΓΓΕΛΟΣ Γ. ΜΑΝΤΑΣ
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ/p>
ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ «ΠΟΥΣΙ»
ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Να προσεγγίσουν οι μαθητές την ποίηση του Νίκου Καββαδία και ειδικότερα:
Ø Να έρθουν σε επαφή με μια ποίηση που κινείται στο μεταίχμιο της παραδοσιακής και της νεότερης ποίησης.
Ø Να αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο ποιητής αξιοποιεί τις θαλασσινές του εμπειρίες.
Ø Να προσεγγίσουν το ποιητικό μοτίβο του ματαιωμένου έρωτα.
Ø Να ανιχνεύσουν σημεία υπέρβασης του ρομαντισμού και στοιχεία συμβολισμού.
ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Εισαγωγικά για τον ποιητή Νίκο Καββαδία. Ακρόαση μελοποιημένου του “mal du depart”. 5΄
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΝΕΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: Απαγγελία 5΄
ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: 10΄
Ερωτήσεις: 1. Ποια πρόσωπα εμπλέκονται στο ποίημα;
2. Πού εκτυλίσσεται η δράση;
3. Ποιος μιλάει, σε ποιον απευθύνεται;
ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: 8΄
Λεξιλογική εξομάλυνση. Νοηματικές διευκρινίσεις.
ΤΡΙΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. 12΄
Προτεινόμενοι ερμηνευτικοί άξονες:
Ø Το θέμα: επίσκεψη της αγαπημένης οπτασίας → το μοτίβο του ματαιωμένου έρωτα
Ø Το ύφος: εξωτερικό και εσωτερικό πούσι → συμβολισμός
Ø Η μορφή: η τεχνική στην υπηρεσία του συμβολισμού
Προτεινόμενη πορεία:
Βήμα 1ο: Το ποιητικό υποκείμενο.
Ø το κυρίαρχο συναίσθημα που το διακατέχει: αίσθημα κόπωσης και επιθυμία απόσυρσης από τον κόσμο.
Ø η σχέση του με την οπτασία. Η σχέση του με τη γυναίκα-επισκέπτη → σχέση φευγαλέα. Η ενασχόληση του ποιητή με αυτή έχει το ρυθμό του ελεύθερου συνειρμού, κάτι που ενισχύει την αίσθηση της ονειρικής κατάστασης, βασικού σκηνικού για το μοτίβο του ματαιωμένου έρωτα.
Βήμα 2ο: Το ύφος.
Ø πώς η μορφή υποστηρίζει το κυρίαρχο αίσθημα
o ύφος εξαιρετικά λιτό: ούτε μία παρομοίωση/μεταφορά, ούτε ένα κοσμητικό επίθετο, οι εικόνες απολύτως ρεαλιστικές.
o η στιχουργική απλή: Στις 3 πρώτες στροφές, ο αριθμός των συλλαβών και η ομοικαταληξία (σταυρωτή) έχουν την εξής εικόνα: 9 - 10 - 10 - 9. Στις δύο τελευταίες η ομοικαταληξία γίνεται πλεκτή και η εικόνα των στίχων είναι η εξής: 9 - 10 - 9 - 10. Εξαίρεση ο στίχος «από το να φοβάμαι και να καρτερώ», όπου έχουμε 11 συλλαβές, για να συμβολιστεί με τη διατάραξη της κανονικότητας και τη μεγαλύτερη διάρκεια η ενοχλητική κατάσταση του φόβου που διαρκεί.
o ηχητική εικόνα παράλληλη με την οπτική: «Έπεσε το πούσι αποβραδίς»: παρήχηση του -π- και του -σ-.
o ο διασκελισμός στην τρίτη στροφή: συμβολισμός της ζάλης.
ΚΛΕΙΣΙΜΟ: Ακρόαση του ποιήματος μελοποιημένου και τραγουδισμένου από την Μαρίζα Κωχ.
Πηγή: http://users.sch.gr/amantas
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου