Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ «ΠΟΥΣΙ» ( ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ)

Αφιέρωμα στον ποιητή από την "Μηχανή του Χρόνου" κατεβάστε το από εδώ

ΑΓΓΕΛΟΣ Γ. ΜΑΝΤΑΣ

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ/p>

ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ «ΠΟΥΣΙ»

ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Να προσεγγίσουν οι μαθητές την ποίηση του Νίκου Καββαδία και ειδικότερα:

Ø Να έρθουν σε επαφή με μια ποίηση που κινείται στο μεταίχμιο της παραδοσιακής και της νεότερης ποίησης.

Ø Να αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο ποιητής αξιοποιεί τις θαλασσινές του εμπειρίες.

Ø Να προσεγγίσουν το ποιητικό μοτίβο του ματαιωμένου έρωτα.

Ø Να ανιχνεύσουν σημεία υπέρβασης του ρομαντισμού και στοιχεία συμβολισμού.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Εισαγωγικά για τον ποιητή Νίκο Καββαδία. Ακρόαση μελοποιημένου του “mal du depart”. 5΄

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΝΕΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: Απαγγελία 5΄

ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: 10΄

Ερωτήσεις: 1. Ποια πρόσωπα εμπλέκονται στο ποίημα;

2. Πού εκτυλίσσεται η δράση;

3. Ποιος μιλάει, σε ποιον απευθύνεται;

ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: 8΄

Λεξιλογική εξομάλυνση. Νοηματικές διευκρινίσεις.

ΤΡΙΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ: ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. 12΄

Προτεινόμενοι ερμηνευτικοί άξονες:

Ø Το θέμα: επίσκεψη της αγαπημένης οπτασίας το μοτίβο του ματαιωμένου έρωτα

Ø Το ύφος: εξωτερικό και εσωτερικό πούσι συμβολισμός

Ø Η μορφή: η τεχνική στην υπηρεσία του συμβολισμού

Προτεινόμενη πορεία:

Βήμα 1ο: Το ποιητικό υποκείμενο.

Ø το κυρίαρχο συναίσθημα που το διακατέχει: αίσθημα κόπωσης και επιθυμία απόσυρσης από τον κόσμο.

Ø η σχέση του με την οπτασία. Η σχέση του με τη γυναίκα-επισκέπτη σχέση φευγαλέα. Η ενασχόληση του ποιητή με αυτή έχει το ρυθμό του ελεύθερου συνειρμού, κάτι που ενισχύει την αίσθηση της ονειρικής κατάστασης, βασικού σκηνικού για το μοτίβο του ματαιωμένου έρωτα.

Βήμα 2ο: Το ύφος.

Ø πώς η μορφή υποστηρίζει το κυρίαρχο αίσθημα

o ύφος εξαιρετικά λιτό: ούτε μία παρομοίωση/μεταφορά, ούτε ένα κοσμητικό επίθετο, οι εικόνες απολύτως ρεαλιστικές.

o η στιχουργική απλή: Στις 3 πρώτες στροφές, ο αριθμός των συλλαβών και η ομοικαταληξία (σταυρωτή) έχουν την εξής εικόνα: 9 - 10 - 10 - 9. Στις δύο τελευταίες η ομοικαταληξία γίνεται πλεκτή και η εικόνα των στίχων είναι η εξής: 9 - 10 - 9 - 10. Εξαίρεση ο στίχος «από το να φοβάμαι και να καρτερώ», όπου έχουμε 11 συλλαβές, για να συμβολιστεί με τη διατάραξη της κανονικότητας και τη μεγαλύτερη διάρκεια η ενοχλητική κατάσταση του φόβου που διαρκεί.

o ηχητική εικόνα παράλληλη με την οπτική: «Έπεσε το πούσι αποβραδίς»: παρήχηση του -π- και του -σ-.

o ο διασκελισμός στην τρίτη στροφή: συμβολισμός της ζάλης.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ: Ακρόαση του ποιήματος μελοποιημένου και τραγουδισμένου από την Μαρίζα Κωχ.

Εργασία για το σπίτι: Δίνουμε το ποίημα του Γιάννη Σκαρίμπα «Ουλαλούμ» και ζητούμε συγκριτική ανάγνωση με άξονα το μοτίβο του ονειρικού-ματαιωμένου έρωτα।
Πηγή: http://users.sch.gr/amantas

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου