Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Η αιτιολογική μετοχή

Η αιτιολογική μετοχή απαντά σε όλους τους χρόνους που έχουν μετοχή (σπανιότερα σε μέλλοντα)• δέχεται άρνηση οΰ, μεταφράζεται με τους αιτιολογικούς συνδέσμους «γιατί», «διότι», «επειδή» + οριστική και είναι δυνατόν να συνοδεύεται για έμφαση από τους προσδιορισμούς διά τούτο, διά ταύτα, εκ τούτου, ούτως. Ισοδυναμεί με δευτερεύουσα αιτιολογική πρόταση και δηλώνει:

α) Αντικειμενική-πραγματική αιτία• ενδέχεται να συνοδεύεται από τα μόρια ατε (δή), οίον (δή), οία (δή) και αποδίδεται στη μετάφραση με το «επειδή (πράγματι)»:

Και διά τούτο όργισθείς 'Απόλλων κτείνει Κύκλωπας. [Και έπεΐ διά τοϋτο ώργίσθη 'Απόλλων, κτείνει Κύκλωπας.] (Επειδή γι’ αυτό πράγματι οργίστηκε ο Απόλλων,...) Όρων αυτούςλυπουμένους ύπεσχόμην γράφειν την επιστολήν.

"Ατε ούν νίκης έρώντες μένοντεςμάχεσθε. (Επειδή λοιπόν επιθυμείτε πραγματικά τη νίκη, μείνετε και πολεμήστε.) N.E.: Μην υποφέροντας τη ζέστη, βούτηξε στο νερό.

β) Υποκειμενική αιτία• η μετοχή αυτή συνοδεύεται από το ώ?και μεταφράζεται με μία από τις εκφράσεις «επειδή κατά τη γνώμη μου», «με την ιδέα ότι», «με την εντύπωση ότι», «επειδή έχω τη γνώμη ότι»:

Και ως προθυμοτάτοις ούσιν ύμΐνχάριν εϊσεται Κύρος. (Ο Κύρος θα σας χρωστά ευγνωμοσύνη, επειδή έχει τη γνώμη ότι είστε προθυμότατοι.)

Πηγή: www.vlioras.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου