Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010
Κριτήριο αξιολόγησης για την παγκοσμιοποίηση
6:14 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
ΤΟ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Θρυλούνται πολλά για την καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση. Λέγεται ότι στα χρόνια του επάρατου νεοφιλελευθερισμού «οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι πτωχοί φτωχότεροι», ότι οι ασθένειες μαστίζουν τον κόσμο, ότι οι πόλεμοι πληθαίνουν, ότι η ρύπανση σκοτώνει τον πλανήτη, ότι γενικώς η νέα τάξη πραγμάτων μάς έχει φέρει στο χείλος της Αποκάλυψης. Αυτή όμως δεν είναι καν η μισή αλήθεια. Σύμφωνα με την έκθεση «Η κατάσταση του μέλλοντος» (State of the future) που εκδίδει κάθε χρόνο ο ΟΗΕ, ο κόσμος δεν πάει από το κακό στο χειρότερο. Σε κάποιους τομείς πάει καλύτερα και σε κάποιους χειρότερα. Η εισαγωγή της έκθεσης είναι ενδεικτική: το 2006 «οι άνθρωποι σ’ όλο τον κόσμο είναι πιο υγιείς, πιο πλούσιοι, πιο μορφωμένοι, πιο ειρηνικοί, πιο δικτυωμένοι και ζουν περισσότερο. Την ίδια στιγμή ο κόσμος έγινε πιο ζεστός, έχει μεγαλύτερη διαφθορά, στριμώχνεται στις πόλεις και, παρά το γεγονός ότι οι πόλεμοι μειώνονται, γίνεται πιο επικίνδυνος».....
Το γενικό συμπέρασμα της έκθεσης είναι ότι η ανθρωπότητα σε γενικές γραμμές βαδίζει προς το καλύτερο. Έτσι, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, αλλά οι φτωχοί λιγότεροι. Ωστόσο, οι μεγάλες ανισότητες παραμένουν: το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού κατέχει το 50% του παγκόσμιου πλούτου, ενώ το φτωχότερο 50% κατέχει μόνο το 1%. Η παιδική θνησιμότητα, επίσης, μειώνεται, και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς στον υποανάπτυκτο κόσμο. Επιπρόσθετα, από το 1970 και μετά το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται κατά 4 μήνες ανά έτος, κυρίως επειδή οι άνθρωποι στις υποανάπτυκτες και αναπτυσσόμενες χώρες ζουν περισσότερο! Αυτό συντελεί στην πληθυσμιακή έκρηξη, η οποία όμως έχει ημερομηνία λήξης. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα 6,5 δισεκατομμύρια του πληθυσμού σήμερα θα φτάσουν τα 9 δισεκατομμύρια το 2050 για να μειωθούν ταχύτατα μέχρι το 2100, φτάνοντας πιθανότατα τα 5,5 δισεκατομμύρια ανθρώπων.
Το σημαντικό όμως είναι ότι η φτώχεια μειώνεται, οι άνθρωποι ζουν περισσότερο και λιγότερες μανάδες θρηνούν τα παιδιά τους. Αν μάλιστα δούμε τον συνολικό δείκτη SOFI (που είναι το αποτέλεσμα της στάθμισης 29 δεικτών για την ευημερία των ανθρώπων στον κόσμο) ο κόσμος γίνεται σίγουρα καλύτερος. Για τους περισσότερους, ακόμη και για κείνους που γκρινιάζουν…
Το συμπέρασμα της έκθεσης του ΟΗΕ είναι απλό και καταλυτικό: «αν και πολλοί κατηγορούν τις πολιτισμικές αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση, φαίνεται ότι αυτές οι πολιτισμικές αλλαγές είναι αναγκαίες για να επιτευχθούν οι παγκόσμιες προκλήσεις. Η ανάπτυξη της δημοκρατίας στον κόσμο απαιτεί πολιτισμικές αλλαγές. Η εξάλειψη του έιτζ χρειάζεται αλλαγές στην κουλτούρα των ανθρώπων. Η αειφόρος ανάπτυξη προϋποθέτει την πολιτισμική αλλαγή. Το ίδιο χρειάζεται για να τελειώσει η βία κατά των γυναικών και οι εθνικές συγκρούσεις. Τα εργαλεία της παγκοσμιοποίησης, όπως είναι το Internet, το παγκόσμιο εμπόριο και οι διεθνικές συμφωνίες πρέπει να χρησιμοποιηθούν με τρόπο που να βοηθήσουν τα έθνη να προσαρμοστούν σε μια νέα κατάσταση, που θα διατηρήσουν τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά αλλά ταυτόχρονα θα βελτιώσουν το βίο των ανθρώπων»…
(Διασκευασμένο άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Η Καθημερινή στις 14/10/2007).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Α. Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 80-100 λέξεις.
Μονάδες 25
Β.1. Να καταγράψετε τους τρόπους και τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος του κειμένου.
Μονάδες 10
Β.2. Να εξετάσετε τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης της πρώτης παραγράφου.
Μονάδες 10
Β.3. Να εντοπίσετε τις λέξεις που εξασφαλίζουν τη συνοχή της δεύτερης παραγράφου και να αναφέρετε τι δηλώνει η καθεμιά.
Μονάδες 6
Β.4. Ο συντάκτης του κειμένου στην τελευταία παράγραφο αναφέρεται στον όρο πολιτισμική αλλαγή. Γιατί πιστεύετε δεν αναφέρει τον όρο πολιτιστική αλλαγή;
Μονάδες 4
Β.5. επάρατου, μαστίζουν, ρύπανση, ευημερία, επιφέρει: για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις να δώσετε μία συνώνυμη.
Μονάδες 5
Γ. Το παραπάνω άρθρο αναφέρεται κυρίως στα θετικά αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης στη ζωή του ανθρώπου. Ωστόσο, παρά τις ευοίωνες προοπτικές που διανοίγει η παγκοσμιοποίηση, δεν είναι λίγοι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί στο πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό επίπεδο. Σ’ ένα κείμενο 600 περίπου λέξεων καλείστε να αναπτύξετε την παραπάνω θέση.
Μονάδες 40
Επιμέλεια: Θ. Στάμος
Πηγή: http://neoellinikiglossa.blogspot.com
Θρυλούνται πολλά για την καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση. Λέγεται ότι στα χρόνια του επάρατου νεοφιλελευθερισμού «οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι πτωχοί φτωχότεροι», ότι οι ασθένειες μαστίζουν τον κόσμο, ότι οι πόλεμοι πληθαίνουν, ότι η ρύπανση σκοτώνει τον πλανήτη, ότι γενικώς η νέα τάξη πραγμάτων μάς έχει φέρει στο χείλος της Αποκάλυψης. Αυτή όμως δεν είναι καν η μισή αλήθεια. Σύμφωνα με την έκθεση «Η κατάσταση του μέλλοντος» (State of the future) που εκδίδει κάθε χρόνο ο ΟΗΕ, ο κόσμος δεν πάει από το κακό στο χειρότερο. Σε κάποιους τομείς πάει καλύτερα και σε κάποιους χειρότερα. Η εισαγωγή της έκθεσης είναι ενδεικτική: το 2006 «οι άνθρωποι σ’ όλο τον κόσμο είναι πιο υγιείς, πιο πλούσιοι, πιο μορφωμένοι, πιο ειρηνικοί, πιο δικτυωμένοι και ζουν περισσότερο. Την ίδια στιγμή ο κόσμος έγινε πιο ζεστός, έχει μεγαλύτερη διαφθορά, στριμώχνεται στις πόλεις και, παρά το γεγονός ότι οι πόλεμοι μειώνονται, γίνεται πιο επικίνδυνος».....
Το γενικό συμπέρασμα της έκθεσης είναι ότι η ανθρωπότητα σε γενικές γραμμές βαδίζει προς το καλύτερο. Έτσι, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, αλλά οι φτωχοί λιγότεροι. Ωστόσο, οι μεγάλες ανισότητες παραμένουν: το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού κατέχει το 50% του παγκόσμιου πλούτου, ενώ το φτωχότερο 50% κατέχει μόνο το 1%. Η παιδική θνησιμότητα, επίσης, μειώνεται, και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς στον υποανάπτυκτο κόσμο. Επιπρόσθετα, από το 1970 και μετά το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται κατά 4 μήνες ανά έτος, κυρίως επειδή οι άνθρωποι στις υποανάπτυκτες και αναπτυσσόμενες χώρες ζουν περισσότερο! Αυτό συντελεί στην πληθυσμιακή έκρηξη, η οποία όμως έχει ημερομηνία λήξης. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα 6,5 δισεκατομμύρια του πληθυσμού σήμερα θα φτάσουν τα 9 δισεκατομμύρια το 2050 για να μειωθούν ταχύτατα μέχρι το 2100, φτάνοντας πιθανότατα τα 5,5 δισεκατομμύρια ανθρώπων.
Το σημαντικό όμως είναι ότι η φτώχεια μειώνεται, οι άνθρωποι ζουν περισσότερο και λιγότερες μανάδες θρηνούν τα παιδιά τους. Αν μάλιστα δούμε τον συνολικό δείκτη SOFI (που είναι το αποτέλεσμα της στάθμισης 29 δεικτών για την ευημερία των ανθρώπων στον κόσμο) ο κόσμος γίνεται σίγουρα καλύτερος. Για τους περισσότερους, ακόμη και για κείνους που γκρινιάζουν…
Το συμπέρασμα της έκθεσης του ΟΗΕ είναι απλό και καταλυτικό: «αν και πολλοί κατηγορούν τις πολιτισμικές αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση, φαίνεται ότι αυτές οι πολιτισμικές αλλαγές είναι αναγκαίες για να επιτευχθούν οι παγκόσμιες προκλήσεις. Η ανάπτυξη της δημοκρατίας στον κόσμο απαιτεί πολιτισμικές αλλαγές. Η εξάλειψη του έιτζ χρειάζεται αλλαγές στην κουλτούρα των ανθρώπων. Η αειφόρος ανάπτυξη προϋποθέτει την πολιτισμική αλλαγή. Το ίδιο χρειάζεται για να τελειώσει η βία κατά των γυναικών και οι εθνικές συγκρούσεις. Τα εργαλεία της παγκοσμιοποίησης, όπως είναι το Internet, το παγκόσμιο εμπόριο και οι διεθνικές συμφωνίες πρέπει να χρησιμοποιηθούν με τρόπο που να βοηθήσουν τα έθνη να προσαρμοστούν σε μια νέα κατάσταση, που θα διατηρήσουν τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά αλλά ταυτόχρονα θα βελτιώσουν το βίο των ανθρώπων»…
(Διασκευασμένο άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Η Καθημερινή στις 14/10/2007).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Α. Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 80-100 λέξεις.
Μονάδες 25
Β.1. Να καταγράψετε τους τρόπους και τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος του κειμένου.
Μονάδες 10
Β.2. Να εξετάσετε τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης της πρώτης παραγράφου.
Μονάδες 10
Β.3. Να εντοπίσετε τις λέξεις που εξασφαλίζουν τη συνοχή της δεύτερης παραγράφου και να αναφέρετε τι δηλώνει η καθεμιά.
Μονάδες 6
Β.4. Ο συντάκτης του κειμένου στην τελευταία παράγραφο αναφέρεται στον όρο πολιτισμική αλλαγή. Γιατί πιστεύετε δεν αναφέρει τον όρο πολιτιστική αλλαγή;
Μονάδες 4
Β.5. επάρατου, μαστίζουν, ρύπανση, ευημερία, επιφέρει: για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις να δώσετε μία συνώνυμη.
Μονάδες 5
Γ. Το παραπάνω άρθρο αναφέρεται κυρίως στα θετικά αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης στη ζωή του ανθρώπου. Ωστόσο, παρά τις ευοίωνες προοπτικές που διανοίγει η παγκοσμιοποίηση, δεν είναι λίγοι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί στο πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό επίπεδο. Σ’ ένα κείμενο 600 περίπου λέξεων καλείστε να αναπτύξετε την παραπάνω θέση.
Μονάδες 40
Επιμέλεια: Θ. Στάμος
Πηγή: http://neoellinikiglossa.blogspot.com
Ετικέτες
εκθεση γ λυκείου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
οι λυσεις δεν υπαρχουν?????
γτ δν υπαρχουν οι λυσεις? :/
Δημοσίευση σχολίου