Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ - Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ - ΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ
10:47 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Περιεχόμενο των Στοχασμών του Σολωμού (= σκέψεις που θα εφάρμοζε στο ποίημα
1ος στοχασμός
Παραλληλίζει το ποίημα με το φυτό.
Η διαδικασία στο φυτό είναι : Σπόρος -ρίζα - κορμός-φύλλα-άνθη -καρπός .
Η διαδικασία του ποιήματος : ΙΔΕΑ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΔΕΑΣ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ/ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
2ος στοχασμός
Το ποίημα είναι η ενσάρκωση (υλοποίηση) της Ιδέας - δηλαδή το ποίημα είναι πολύ σημαντικό, έχει
πολύ σημαντική αποστολή .
Η Ιδέα , σύμφωνα με το Σολωμό , είναι η Πατρίδα και η Πίστη . Τα 2 αυτά ιδανικά είναι τα ανώτερα οράματα που πρέπει να οδηγούν κάθε άνθρωπο .
3ος στοχασμός
Το ποίημα θα έχει σαν κεντρικό του πυρήνα το Έθνος.
Παράλληλα θα αποκτά οι κουμενικότητα , πανανθρώπινες διαστάσεις .
4ος στοχασμός
Στο ποίημα ( «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» ) θα φαίνονται τα βάσανα των αγωνιστών , αλλά σε
δεύτερο πλάνο , κάπως μακρινά.
Το κυρίαρχο στοιχείο θα είναι η ηθική ελευθερία , η αντοχή τους, το ξεπέρασμα κάθε δυσκολίας.
5ος στοχασμός
Στο ποίημα θα παρουσιασθούν , σαν κλίμακα , οι δυσκολίες των πολιορκημένων.
Η ομορφιά της φύσης , οι στερήσεις , οι αρρώστιες , η βεβαιότητα του θανάτου , η πίκρα από
τις καλές αναμνήσεις του παρελθόντος.
Όμως όλα θα τα ξεπερνούν και θα κατακτούν την ηθική ελευθερία
Όσο πιο πολλές δυσκολίες τους παρουσιάζονται , τόσο πιο ελεύθεροι και δυνατοί γίνονται.
6ος στοχασμός
Το ποιητικό έργο θα ξεκινάει από έναν μικρό κύκλο ( το Μεσολόγγι ) , ο οποίος θα εκπροσωπεί
την Ελλάδα ( στον υλικό τομέα : αφού οι Τούρκοι και οι Έλληνες διεκδικούν ένα γεωγραφικό,υλικό
χώρο ) και την οικουμένη ( στον ηθικό τομέα : αφού η ηθική ελευθερία των πολιορκημένων
αφορά κάθε άνθρωπο , έχει μία παγκοσμιότητα ) .
Πρέπει να τονισθεί η μικρότητα του χώρου που παλεύει με μεγάλες δυνάμεις .
Έτσι θα φανεί σημαντικότερη η προσπάθεια και η θυσία .
Οι μεγάλες αλήθειες και ουσίες βγαίνουν όταν οι συνθήκες είναι αντίξοες .
7ος στοχασμός
Πρέπει στο ποίημα να κυριαρχεί η «υψηλή θέση» , δηλαδή να τονίζεται η σύγκρουση
ανάμεσα στο παρελθόν ( ευτυχία ) και στο παρόν (δυστυχία ) και να μη λυγίζουν οι αγωνιστές,
να παλεύουν . ( Αν η δυστυχία τους οδηγούσε στην παράδοση , στο θάνατο , τότε δεν θα ήταν
ηθικά ελεύθεροι ) .
8ος στοχασμός
Ο ποιητής θέλει να φανούν στο ποίημα οι ψυχικές ιδιαιτερότητες των 2 φύλων , αλλά χωρίς
να υπάρχει διαφορά στο ηθικό τους μεγαλείο .
Πηγή: http://5lyk-ilioup.att.sch.gr/
1ος στοχασμός
Παραλληλίζει το ποίημα με το φυτό.
Η διαδικασία στο φυτό είναι : Σπόρος -ρίζα - κορμός-φύλλα-άνθη -καρπός .
Η διαδικασία του ποιήματος : ΙΔΕΑ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΔΕΑΣ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ/ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
2ος στοχασμός
Το ποίημα είναι η ενσάρκωση (υλοποίηση) της Ιδέας - δηλαδή το ποίημα είναι πολύ σημαντικό, έχει
πολύ σημαντική αποστολή .
Η Ιδέα , σύμφωνα με το Σολωμό , είναι η Πατρίδα και η Πίστη . Τα 2 αυτά ιδανικά είναι τα ανώτερα οράματα που πρέπει να οδηγούν κάθε άνθρωπο .
3ος στοχασμός
Το ποίημα θα έχει σαν κεντρικό του πυρήνα το Έθνος.
Παράλληλα θα αποκτά οι κουμενικότητα , πανανθρώπινες διαστάσεις .
4ος στοχασμός
Στο ποίημα ( «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» ) θα φαίνονται τα βάσανα των αγωνιστών , αλλά σε
δεύτερο πλάνο , κάπως μακρινά.
Το κυρίαρχο στοιχείο θα είναι η ηθική ελευθερία , η αντοχή τους, το ξεπέρασμα κάθε δυσκολίας.
5ος στοχασμός
Στο ποίημα θα παρουσιασθούν , σαν κλίμακα , οι δυσκολίες των πολιορκημένων.
Η ομορφιά της φύσης , οι στερήσεις , οι αρρώστιες , η βεβαιότητα του θανάτου , η πίκρα από
τις καλές αναμνήσεις του παρελθόντος.
Όμως όλα θα τα ξεπερνούν και θα κατακτούν την ηθική ελευθερία
Όσο πιο πολλές δυσκολίες τους παρουσιάζονται , τόσο πιο ελεύθεροι και δυνατοί γίνονται.
6ος στοχασμός
Το ποιητικό έργο θα ξεκινάει από έναν μικρό κύκλο ( το Μεσολόγγι ) , ο οποίος θα εκπροσωπεί
την Ελλάδα ( στον υλικό τομέα : αφού οι Τούρκοι και οι Έλληνες διεκδικούν ένα γεωγραφικό,υλικό
χώρο ) και την οικουμένη ( στον ηθικό τομέα : αφού η ηθική ελευθερία των πολιορκημένων
αφορά κάθε άνθρωπο , έχει μία παγκοσμιότητα ) .
Πρέπει να τονισθεί η μικρότητα του χώρου που παλεύει με μεγάλες δυνάμεις .
Έτσι θα φανεί σημαντικότερη η προσπάθεια και η θυσία .
Οι μεγάλες αλήθειες και ουσίες βγαίνουν όταν οι συνθήκες είναι αντίξοες .
7ος στοχασμός
Πρέπει στο ποίημα να κυριαρχεί η «υψηλή θέση» , δηλαδή να τονίζεται η σύγκρουση
ανάμεσα στο παρελθόν ( ευτυχία ) και στο παρόν (δυστυχία ) και να μη λυγίζουν οι αγωνιστές,
να παλεύουν . ( Αν η δυστυχία τους οδηγούσε στην παράδοση , στο θάνατο , τότε δεν θα ήταν
ηθικά ελεύθεροι ) .
8ος στοχασμός
Ο ποιητής θέλει να φανούν στο ποίημα οι ψυχικές ιδιαιτερότητες των 2 φύλων , αλλά χωρίς
να υπάρχει διαφορά στο ηθικό τους μεγαλείο .
Πηγή: http://5lyk-ilioup.att.sch.gr/
Ετικέτες
λογοτεχνία α΄λυκείου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
Πάρα πολύ καλή δουλειά. Συγχαρητήρια!
me voi8ise poli stin erasia m
TELIO......OTI PREPEI GIA THN ASKHSH|!!!!
Πραγματικα ΧΙΛΙΑ ευχαριστω
τελείως άχρηστο
Δημοσίευση σχολίου