Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ - Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ (Γ' ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ- ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 6 ) Ο ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ
10:34 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Γενικό σχόλιο : 1. Διατηρεί το 15 σύλλλαβο
2. δεν έχει ομοιοκαταληξίες
3. δεν έχει συνιζήσεις , ο στίχος είναι πιο μουσικός
4. προσπάθεια ανάπλασης του Β σχεδιάσματος
Απόσπασμα 1ο
• διόρθωση νοήματος στίχων 2 - 4 : Αν και τα παιδιά σου ζουν με το κρυφό όνειρο να σε δουν,
να συλλάβουν την ύπαρξή σου με το νου και τη φαντασία , όμως εγώ ( ο ποιητής ) έχω τη χάρη,
το προνόμιο να σε δουν στο έρημο δάσος ,………..
• είναι ο ποιητικός πρόλογος σε όλο το ποίημα των «ελεύθερων πολιορκημένων»
( επίκληση θεάς να τον βοηθήσει να ψάλλει τον αγώνα τους )
Απόσπασμα 2ο
• ενότητες ( 1-4 , 5-12 , 13-17 , 18 - τέλος )
• νοηματική σχέση 4ου στίχου με τους στίχ 1,2,3
• Τι συμβολίζει ο ξένος ναύτης ( 12) και ο γέρο ψαράς ( που βρίσκεται μακριά από το Μεσολόγγι)
( παγκοσμιότητα ,οικουμενικότητα Μεσολογγίου ) :από τα απλά ( ψαράς) φτάνει στην κορύφωση ( την ανάδειξη του Μ. σε ηθικό κέντρο του κόσμου ) .
• Γιατί αστόχησε το αγκίστρι του ψαρά ( 22) : τον απασχολεί το Μεσολόγγι …………
• Τα νησιά : υπαλλαγή ( αντί οι κάτοικοι των νησιών )
( σημείωση : έχει σημασία το ότι ο ψαράς είναι άγνωστός ( ζει μακριά ) και ο ναύτης είναι ξένος)
απόσπασμα 4ο
1. 10ος στίχος : αναφέρεται στην ψυχή των αγωνιστών ( αλλά τα επίθετα αυτά χαρακτηρίζουν και
τη σημαία ) . Η σημαία συμβολίζει την πατρίδα, ελευθερία αλλά και η ψυχή
είναι η πηγή αυτών των εννοιών , ιδανικών .Αρα σημαία και ψυχή ταυτίζονται .
2. 2ος στίχος : σαν ήλιος , σαν αιθέρας
3. 7ος στίχος : οικουμενικός , η σημαία και όλα όσα εκφράζει έχουν διαχρονικότητα , παγκοσμιότητα .
4. βλέπε ερωτήσεις στο τέλος του βιβλίου ( για τη σημαία ,…..)
απόσπασμα 6ο - "Πειρασμός"
• είναι το αριστούργημα του Σολωμού
• Ενότητες ( 1-10 , 11 - 21 )
• στίχος 13 ( τι σημαίνει «άγνωρον» )
• τι εννοεί με το στίχο 18
• ο τίτλος («πειρασμός» ) δεν τεκμηριώνεται στο απόσπασμα ( γιατί ; )
Σύγκριση Β2 με Γ6
απόσπασμα 10ο ( μιλάει ο ποιητής )
• «μάνα» : η πηγή του νερού ( νερό = εμπειρίες της ζωής της ταξιδεύτρας )
• Βαθύτερο νόημα αποσπάσματος : οι εμπειρίες της ζωής πρέπει να ποτίζουν , να θρέφουν ,
να καλλιεργούν την ψυχή μας , που είναι η ουσία της ζωής .
Ασκήσεις του βιβλίου
1. Οι απαντήσεις τους βγαίνουν με βάση τις σημειώσεις και μελετώντας τα αποσπάσματα.
2. Ερωτήσεις που έχουν κάποια δυσκολία στην απάντηση
• Γ Σχεδίασμα
3η ερώτηση : η επανάληψη των στίχων οφείλεται στο ότι ο Σ. δεν είχε τα χρονικά περιθώρια
να ολοκληρώσει την ποίησή του και έτσι ξαναέγραφε όσα κομμάτια του άρεσαν.
Μπορούμε να δεχτούμε και το ότι έδινε έμφαση σε ότι του άρεσε πολύ .
5γ . είναι στίχος συμπαντικός , οικουμενικός………………….
Πηγή: 5lyk-ilioup.att.sch.gr
2. δεν έχει ομοιοκαταληξίες
3. δεν έχει συνιζήσεις , ο στίχος είναι πιο μουσικός
4. προσπάθεια ανάπλασης του Β σχεδιάσματος
Απόσπασμα 1ο
• διόρθωση νοήματος στίχων 2 - 4 : Αν και τα παιδιά σου ζουν με το κρυφό όνειρο να σε δουν,
να συλλάβουν την ύπαρξή σου με το νου και τη φαντασία , όμως εγώ ( ο ποιητής ) έχω τη χάρη,
το προνόμιο να σε δουν στο έρημο δάσος ,………..
• είναι ο ποιητικός πρόλογος σε όλο το ποίημα των «ελεύθερων πολιορκημένων»
( επίκληση θεάς να τον βοηθήσει να ψάλλει τον αγώνα τους )
Απόσπασμα 2ο
• ενότητες ( 1-4 , 5-12 , 13-17 , 18 - τέλος )
• νοηματική σχέση 4ου στίχου με τους στίχ 1,2,3
• Τι συμβολίζει ο ξένος ναύτης ( 12) και ο γέρο ψαράς ( που βρίσκεται μακριά από το Μεσολόγγι)
( παγκοσμιότητα ,οικουμενικότητα Μεσολογγίου ) :από τα απλά ( ψαράς) φτάνει στην κορύφωση ( την ανάδειξη του Μ. σε ηθικό κέντρο του κόσμου ) .
• Γιατί αστόχησε το αγκίστρι του ψαρά ( 22) : τον απασχολεί το Μεσολόγγι …………
• Τα νησιά : υπαλλαγή ( αντί οι κάτοικοι των νησιών )
( σημείωση : έχει σημασία το ότι ο ψαράς είναι άγνωστός ( ζει μακριά ) και ο ναύτης είναι ξένος)
απόσπασμα 4ο
1. 10ος στίχος : αναφέρεται στην ψυχή των αγωνιστών ( αλλά τα επίθετα αυτά χαρακτηρίζουν και
τη σημαία ) . Η σημαία συμβολίζει την πατρίδα, ελευθερία αλλά και η ψυχή
είναι η πηγή αυτών των εννοιών , ιδανικών .Αρα σημαία και ψυχή ταυτίζονται .
2. 2ος στίχος : σαν ήλιος , σαν αιθέρας
3. 7ος στίχος : οικουμενικός , η σημαία και όλα όσα εκφράζει έχουν διαχρονικότητα , παγκοσμιότητα .
4. βλέπε ερωτήσεις στο τέλος του βιβλίου ( για τη σημαία ,…..)
απόσπασμα 6ο - "Πειρασμός"
• είναι το αριστούργημα του Σολωμού
• Ενότητες ( 1-10 , 11 - 21 )
• στίχος 13 ( τι σημαίνει «άγνωρον» )
• τι εννοεί με το στίχο 18
• ο τίτλος («πειρασμός» ) δεν τεκμηριώνεται στο απόσπασμα ( γιατί ; )
Σύγκριση Β2 με Γ6
απόσπασμα 10ο ( μιλάει ο ποιητής )
• «μάνα» : η πηγή του νερού ( νερό = εμπειρίες της ζωής της ταξιδεύτρας )
• Βαθύτερο νόημα αποσπάσματος : οι εμπειρίες της ζωής πρέπει να ποτίζουν , να θρέφουν ,
να καλλιεργούν την ψυχή μας , που είναι η ουσία της ζωής .
Ασκήσεις του βιβλίου
1. Οι απαντήσεις τους βγαίνουν με βάση τις σημειώσεις και μελετώντας τα αποσπάσματα.
2. Ερωτήσεις που έχουν κάποια δυσκολία στην απάντηση
• Γ Σχεδίασμα
3η ερώτηση : η επανάληψη των στίχων οφείλεται στο ότι ο Σ. δεν είχε τα χρονικά περιθώρια
να ολοκληρώσει την ποίησή του και έτσι ξαναέγραφε όσα κομμάτια του άρεσαν.
Μπορούμε να δεχτούμε και το ότι έδινε έμφαση σε ότι του άρεσε πολύ .
5γ . είναι στίχος συμπαντικός , οικουμενικός………………….
Πηγή: 5lyk-ilioup.att.sch.gr
Ετικέτες
λογοτεχνία α΄λυκείου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου