Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010
"Μέσα στους προσφυγικούς συνοικισμούς" - Οδηγίες για μια ανάγνωση που θα συμβάλλει στην ευκόλοτερη προσέγγιση του διηγήματος
12:09 π.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Η ανάγνωση στα φαινομενικά "εύκολα" πεζογραφήματα του Ιωάννου πρέπει να γίνεται αργά και προσεκτικά. Εδώ σας δίνονται κάποιες ερωτήσεις, κατά παράγραφο, που θα μας βοηθήσουν αφ'ενός μεν να εστιάσουμε σε καίρια σημεία του κειμένου, αφ' ετέρου να μεταβούμε από την ανάγνωση στην ανάλυση. Μπορείτε, λοιπόν, να είσαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για την παράδοση μελετώντας τις.
§ 1: Ποιο το θέμα της;
1. Ποιος ο σκηνικός χώρος και χρόνος;
2. Τι αποτελεί αφόρμηση για το ξετύλιγμα του θέματος;
3. Τι στοιχεία για το αφηγηματ. πρόσωπο μας παρέχονται;
4. Αναζητήστε στοιχεία που φανερώνουν τη βασική του αντίληψη για τους πρόσφυγες.
α) ...β)...
§ 2,3: Ποιο το θέμα τους;
1. Με ποιο τρόπο καταφέρνει να αναφέρει όλες τις ράτσες των προσφύγων της πόλης;
2. Τι θέματα, υπαινικτικά ή όχι, θίγονται με την αναφορά των φυλών;
3. Ποια τα κριτήρια διαφοροποίησης της κάθε ράτσας;
4. Σε ποια σκέψη μάς οδηγεί η τριπλή επανάληψη του ρημ. "μπερδεύω" στην ενότητα;
§ 4, 5: Ποιο το θέμα τους;
1. Σε ποιο χώρο βρισκόμαστε ακόμα; Πώς θεωρείται από τον αφηγητή;
2. Ποιες καταστάσεις προκαλούν έντονα συναισθήματα στον αφηγητή;
3. Ποια τα συναισθήματα που εκλύονται στον αφηγητή;
4. Πώς διακρίνεται η αίσθηση της συνέχειας, του συνανήκειν που νιώθει ο αφηγητής;
5. Ποια χαρακτηριστικά φαίνεται να θεωρεί φορείς αυτής της συνέχειας;
α) ...β) ...
6. Ποια βασική του αντίληψη προκύπτει από την κατάληξη της παραγράφου;
7. Πού μεταφερόμαστε στην παράγραφο 5;
8. Τι νόημα μπορεί να έχει η αναφορά των αρχαίων φυλών-ονομάτων, στην § 5;
§6: Ποιο το θέμα της;
1. Υπάρχει αλλαγή ύφους εδώ;
2. Ποια η βασική αντίληψη που εκφράζεται;
§ 7: Ποιο το θέμα της;
1. Πώς συμπεραίνεται η δύναμη του "αίματος", της κοινής καταγωγής;
§ 8: Ποιο το θέμα της;
1. Ποια η συναισθηματική κατάσταση του αφηγητή;
2. Ποιες οι δυο βασικές παρομοιώσεις και σε ποια αίσθηση/αντίληψη συμβάλλουν; α) ...β)
§ 9: Ποιο το θέμα της;
1. Πώς αντιμετωπίζει και αντιμετωπίζεται από τους άλλους;
2. Ποια ερμηνεία αυτής της στάσης;
§ 10: Ποιο το θέμα της;
1. Με ποια σειρά αξιολογεί την κοινωνική κατάσταση σε σχέση με τη θέση, την καταγωγή των ανθρώπων; α) ...β) ...γ) ..
Πηγή: logotexniakatefthinsis.blogspot.com
§ 1: Ποιο το θέμα της;
1. Ποιος ο σκηνικός χώρος και χρόνος;
2. Τι αποτελεί αφόρμηση για το ξετύλιγμα του θέματος;
3. Τι στοιχεία για το αφηγηματ. πρόσωπο μας παρέχονται;
4. Αναζητήστε στοιχεία που φανερώνουν τη βασική του αντίληψη για τους πρόσφυγες.
α) ...β)...
§ 2,3: Ποιο το θέμα τους;
1. Με ποιο τρόπο καταφέρνει να αναφέρει όλες τις ράτσες των προσφύγων της πόλης;
2. Τι θέματα, υπαινικτικά ή όχι, θίγονται με την αναφορά των φυλών;
3. Ποια τα κριτήρια διαφοροποίησης της κάθε ράτσας;
4. Σε ποια σκέψη μάς οδηγεί η τριπλή επανάληψη του ρημ. "μπερδεύω" στην ενότητα;
§ 4, 5: Ποιο το θέμα τους;
1. Σε ποιο χώρο βρισκόμαστε ακόμα; Πώς θεωρείται από τον αφηγητή;
2. Ποιες καταστάσεις προκαλούν έντονα συναισθήματα στον αφηγητή;
3. Ποια τα συναισθήματα που εκλύονται στον αφηγητή;
4. Πώς διακρίνεται η αίσθηση της συνέχειας, του συνανήκειν που νιώθει ο αφηγητής;
5. Ποια χαρακτηριστικά φαίνεται να θεωρεί φορείς αυτής της συνέχειας;
α) ...β) ...
6. Ποια βασική του αντίληψη προκύπτει από την κατάληξη της παραγράφου;
7. Πού μεταφερόμαστε στην παράγραφο 5;
8. Τι νόημα μπορεί να έχει η αναφορά των αρχαίων φυλών-ονομάτων, στην § 5;
§6: Ποιο το θέμα της;
1. Υπάρχει αλλαγή ύφους εδώ;
2. Ποια η βασική αντίληψη που εκφράζεται;
§ 7: Ποιο το θέμα της;
1. Πώς συμπεραίνεται η δύναμη του "αίματος", της κοινής καταγωγής;
§ 8: Ποιο το θέμα της;
1. Ποια η συναισθηματική κατάσταση του αφηγητή;
2. Ποιες οι δυο βασικές παρομοιώσεις και σε ποια αίσθηση/αντίληψη συμβάλλουν; α) ...β)
§ 9: Ποιο το θέμα της;
1. Πώς αντιμετωπίζει και αντιμετωπίζεται από τους άλλους;
2. Ποια ερμηνεία αυτής της στάσης;
§ 10: Ποιο το θέμα της;
1. Με ποια σειρά αξιολογεί την κοινωνική κατάσταση σε σχέση με τη θέση, την καταγωγή των ανθρώπων; α) ...β) ...γ) ..
Πηγή: logotexniakatefthinsis.blogspot.com
Ετικέτες
λογοτεχνία κατεύθυνσης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου