Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2010

Βιβλιογραφία Ασέπ ( Α΄ μέρος)

Καθώς αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ σκέφτηκα να αναφέρω τη βιβλιογραφία που χρησιμοποίησα στον προηγούμενο διαγωνισμό.. Φυσικά τα παρακάτω βιβλία είναι απλά δικές μου προτάσεις και ίσως σε κάποια σημεία έφτασα στην υπερβολή.. Ρίξτε μια ματιά και επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει περισσοτερο...

ΑΡΧΑΙΑ

  1. 1.Τους σκοπούς και τους στόχους διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, σύμφωνα με το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου (ΔΕΠΠΣ /ΑΠΣ ΦΕΚ 303β/2003 και 304β/2003) και Ενιαίου Λυκείου (ΕΠΠΣ /ΠΣ, ΦΕΚ 131β/2002).

    http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
    http://www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/
    http://www.pi-schools.gr/lessons/history/
2. Γραμματολογία:
  • Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, Γυμνάσιο (σχολικό βιβλίο)
  • Εισαγωγές όλων των σχολικών αλλά και των βιβλίων του καθηγητή
  • Φ. Κακριδή, Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματολογίας, ΙΝΣ
3. Κείμενα
Ομηρος
1. Μαρωνίτης Δ, Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα. Η διαλεκτική της «Οδύσσειας», Κέδρος
2. Κομνηνού-Κακριδή Ο, Σχέδιο και τεχνική της Οδύσσειας, Θεσσαλονίκη
3. Μαρωνίτης Δ, Ομηρικά Μεγαθέματα, εκδ. Κέδρος
4. W. Schadewaldt, Aπό τον κόσμο του Ομήρου
Και βασικά...
Το βιβλίο του καθηγητή και το σχολικό... (αυτά τα ξεκοκκάλισα, ακόμη και τις εικόνες και τις ασκήσεις)

Αριστοτέλης
1. Δ. Λυπουρλή, Ηθικά Νικομάχεια- βιβλίο Β΄, εκδ. Ζήτρος
2. Δ. Πασχαλίδη, Ηθικά Νικομάχεια, εκδ. Ζήτη
3. βιβλίο Καθηγητή
4. σχολικό βιβλίο
5. ερωτήσεις ΚΕΕ

Πλάτων
1. βιβλίο καθηγητή
2. σχολικό βιβλίο
3. ερωτήσεις ΚΕΕ
4. Σκουτερόπουλος, Πλάτωνος Πολιτεία
5. Γεωργούλης, Πλάτωνος Πολιτεία
6. Taylor, A. E., Plato: The Man and His Work, Dover Publications
7. O μύθος του σπηλαίου
Aντιγόνη
1. Σχολικό βιβλίο
2. Ερωτήσεις ΚΕΕ
3. T. B. Webster, Εισαγωγή στον Σοφοκλή
4. Βοwra, Αντιγόνη- Οιδίπους τύρρανος
5.ανάλυση από Winnington - Ingramm
6. Σαλμανλής Θανάσης - Μπιτσιάνης Αντώνης, Σοφοκλέους Αντιγόνη, εκδ. Μεταίχμιο (2 τόμοι)

Eπιτάφιος
1. σχολικό βιβλίο
2. βιβλίο καθηγητή
3. ερωτήσεις ΚΕΕ
4. Ι. Θ. Κακριδή, Περικλέους Επιτάφιος
5. Α. Φραγκούλη, Περικλέους Επιτάφιος
6. ανάλυση στο διαδίκτυο από Εκήβολο

Πολλά απο τα βιβλία καθηγητή θα τα βρείτε στην ιστοσελίδα του παιδαγωγικού ινστιτουτου και σ' αυτόν τον συμπιεσμένο φάκελο

Θα ακολουθήσει και η υπόλοιπη σε μελλοντικό post

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάθε πρόταση είναι πραγματικά χρήσιμη !
Όντας άπειρη με τον διαγωνισμό αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω είναι αν όλη η βιβλιογραφία για Πλάτωνα, Αντιγόνη κτλ είναι 'απαραίτητη' και στην περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να μην εξεταστεί στην ειδική διδακτική των αρχαίων.

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

κοιταξε, εγώ έδωσα διδακτική αρχαίων οπότε δεν μπορώ να είμαι πολυ αντικειμενική σ' αυτό το θέμα. Όμως μην ξεχνάμε οτι τα αρχαία τα δίνουμε κανονικά με ερωτήσεις ανάπτυξης και μάλιστα είναι και πολυ δύσκολο να επιτύχεις καλό βαθμό. Στα νέα θα μπορουσε κανείς να πει μην διαβάζεις αναλύσεις αν δεν δώσεις διδακτική γιατί βάζουν πολλαπλής, στα αρχαία όμως δεν ξέρω...
Αυτό που ξέρω να σου πώ σιγουρα είναι οτι πολλοί διοριστέοι που έχω γνωρίσει εδώ στη Ρόδο δεν διάβασαν τραγικά πολύ.. ανήκουν όμως στην κατηγορία των "τυχερών", αν μπορούσαμε να το πούμε έτσι (ξέρουμε οτι η τύχη είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας στο διαγωνισμό αυτό)... εγώ επειδή δεν ήθελα να ρισκάρω τα διάβασα όλα αυτά.. ωστόσο πέρα από τα βιβλία που αφορούν τον Όμηρο δεν είναι πολλά και τα περισσότερα επαναλαμβάνονται
ελπίζω να σε βοήθησα λίγο

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα Σωτηρία! Συγχαρητήρια για το blog σου! Είναι πάρα πολύ χρήσιμο, ιδιαίτερα για μένα που μόλις ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη Φιλολογία. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο είναι, ότι δεν αρκείσαι μόνο στο να παραθέσεις κπ δικό σου κείμενο ή άλλου, αλλά πάντα αναφέρεις τις πηγές σου. Είναι ωραίο να συμπεριλαμβάνεις διάφορες οπτικές ανθρώπων που είναι ευαισθητοποιημένοι γύρω από την εκπαίδευση, τη λογ.νία, την ποίηση, τα γράμματα. Ειλικρινά θα ήθελα να δω σε μελλοντικό post προτεινόμενη βιβλιογραφία για τα Νέα Ελληνικά-Ιστορία-Παιδαγωγικά, καθώς βρίσκομαι σ΄αυτό το στάδιο του "ψαξίματος" με τη βιβλιογραφία για τον ΑΣΕΠ (την οποία βρίσκω εξαιρετικά χαοτική-- χρειάζεται μεθοδικότητα). Περιμένω να δω τις προτάσεις σου. Συγχαρητήρια και πάλι, και καλή ευκολία με το μεταπτυχιακό σου! Αγγελική

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

Σ' ευχαριστώ πολύ Αγγελική. Χαίρομαι που κάποιος που μόλις τελείωσε τη σχολή έχει όρεξη να ψάχνει τόσο και σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Όσο για το οτι ανάφέρομαι στις πηγές θεωρώ οτι είναι απαραίτητο πρώτον γιατί άλλιως θα θεωρούνταν λογοκλοπή και δεύτερον γιατί μπορεί να μην είναι απαραίτητα απόψεις που ασπάζομαι απλά τις βρίσκω χρήσιμες και τις παραθέτω.
Ετοιμάζω ποστ και για τα νέα ελληνικά και για την ιστορία, αλλά και ένα σχέδιο μαθηματος που πιστεύω οτι μου έδωσε και τον διορισμό. Για οτι χρειαστείς μπορείς να με ρωτήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Σχεδόν 3 μήνες που ¨ψάχνω¨ ομολογουμένως είναι απ΄τα ελάχιστα (για να μη πω το μόνο) που αναφέρει τις πηγές του. Κι είναι πολύ σημανικό, γιατί πέρα απ΄το ζήτημα της λογοκλοπής είναι ότι αφήνεις στον αναγνώστη τη δυνατότητα ν' αναπτύξει την κριτική του ικανότητα (κάτι παρόμοιο συμβαίνει όταν διαβάζεις μια εφημερίδα). Ανυπομονώ να δω τα υπόλοιπα...! Καλή Σαρακοστή και ό,τι καλύτερο! Αγγελική

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

Σαφώς έτσι συμβαίνει... Ειδικά εφόσον μιλάμε για φιλόλογους γνωρίζουμε να αναγνωρίζουμε και να αξιολογούμε τις πηγές. Μακάρι να μείνει και κατι στους μαθητές μου απ' αυτο.. Θα δεις σύντομα τις αναρτήσεις.. Καλή Σαρακοστή και σε σένα και για οτι χρειαστείς για το ΑΣΕΠ και για οτιδήποτε άλλο μη διστάσεις να με ρωτήσεις

Γιούλη είπε...

Γεια σου Σωτηρία, με χαρά είδα ότι με παρακολουθείς και άρχισα να σε ... παρακολουθώ και γω. Έκανα μια προσθήκη στα σχετικά με την άνω τελεία, ενημέρωσε κι εσύ αν θες τη δική σου σελίδα
Θα τα λέμε

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

Σ' ευχαριστώ Γιούλη. Σε παρακολουθώ καιρό και πολλες φορές είχα παραπέμψει τους μαθητές μου στο blog σου. Φοβερή δουλειά.... Σ΄ ευχαριστώ και για την επισήμανση...

Ανώνυμος είπε...

kalispera swthria.na se rwthsw kati otan les erwthseis kee pou mporw na tis vrw?s euxaristw...marialena

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

Στην ιστοσελίδα του κέντρου εκπαιδευτικής έρευνας: www.kee.gr!!! Καλή επιτυχία με το διάβασμα!!!

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σωτηρια!!συγχαρητηρια για τηνν εξαιρετικη δουλεια σου!!!
εχεις παραθεσει κατι για ειδικη διδακτικη αρχαιων??
ευπροσδεκτες οι οποιες συμβουλες!!

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

Σ' ευχαριστω πολύ..
Υπάρχουν αρκετές αναρτήσεις για τη διδασκαλία των αρχαίων και ετοιμάζω και ένα σχέδιο διδασκαλίας, σαν αυτό που έκανα στο Α. Σ. Ε. Π... Είναι στα σκαρια και σύντομα θα ανέβει

Ανώνυμος είπε...

γεια σου Σωτηρία. Μπορείς να μου πεις που ακριβώς έχεις αναρτήσει βιβλιογραφία για τη διδακτική των αρχαίων καθώς και το δειγμα ειδικής διδακτικής που είπες ότι θα ανέβαζες; γιατι δε μπορω να ατ βρω. σ ευχαριστω

Δημοσίευση σχολίου