Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2009
Προτεινόμενο διαγώνισμα λατινικών Ι- V από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας
7:02 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Κριτήριο γραπτής δοκιµασίας επί των ενοτήτων I-V
Παρατηρήσεις
1. Να συµπληρώστε τα κενά επιλέγοντας από τις λέξεις που δίδονται µέσα στις
παρενθέσεις τη λέξη που κάθε φορά απαιτείται, αφού τη µεταφέρετε στον
κατάλληλο τύπο. Τα ρήµατα µε τα οποία θα συµπληρώσετε τα κενά να
τεθούν σε ενεστώτα. Να προσέξετε ώστε οι προτάσεις να είναι νοηµατικώς
αποδεκτές.
α) Poeta contra ..................... repugnat et adversam fortunam .......................
(deploro, iniuria)
β) Ovidius de ................... in ...................... ...................... (scriptito, epistula,
terra)
γ) Ovidius .......................... plenas ................................. scriptitat. (epistula,
querela)
δ) ........................... et ....................... poetam excruciant. (cura, miseria)
ε) Ovidius poeta in .................. ............................. exulat. (terra, gelidus)
στ) Incolae de ...................... gelida ......................... (narro, terra)
ζ) Musae amicae ....................... sunt. (poeta)
η) Epistulas plenas ................................. ......................... scriptitat. (querela,
Roma)
θ) Nos fortunam adversam .................................... et iniuriae .......................
(repugno, deploro)
ι) Vos ................................. contra iniuriam ............................... (epistula,
repugno)
Mονάδες 5 (20 λέξεις x 0,25)
257
2. Nα θέσετε το σηµείο της µακρότητας ή της βραχύτητας πάνω από το φωνήεν
της παραλήγουσας των παρακάτω λέξεων και το τονικό σηµείο της οξείας
στην συλλαβή που τονίζεται. Nα δικαιολογήσετε την απάντησή σας:
α) oppugnant ....................................................................................................
β) navigat .........................................................................................................
γ) patriam .........................................................................................................
δ) insidias .........................................................................................................
ε) renarrat ........................................................................................................
Mονάδα 1 (5 λέξεις x 0,1)
3. Nα µεταφρασθούν στα Λατινικά οι προτάσεις:
α) Oι Έλληνες µε δόλο κυριεύουν την Tροία.
β) O Aίνείας πλέει προς την Iταλία µε τους συντρόφους του.
γ) Στην Aφρική η Διδώ θεµελίωνε τη νέα πατρίδα της.
δ) H βασίλισσα αγαπούσε τον Aινεία.
ε) Oι άνεµοι ανατάραζαν το πέλαγος.
στ) O Aινείας διηγούνταν στην βασίλισσα τα τεχνάσµατα των Eλλήνων.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 3 (6 x 0,5)
4. Mε τις οµάδες λέξεων που σας δίνονται να κατασκευάσετε ισάριθµες αποδεκτές
προτάσεις, αφού τοποθετήσετε την κάθε λέξη στον κατάλληλο τύπο:
α) Aethiopia, ad, Neptunus, ora, urgeo, belua.
β) Perseus, denique, navigo, Aethiopia, in.
γ) Belua, hasta, Perseus, deleo.
δ) Hostia, Neptunus, placeo, regius.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 2 (4 x 0,5)
5. Nα διορθώσετε τα συντακτικά λάθη και να δικαιολογήσετε τις διορθώσεις
σας:
α) Romani Vergilio honorabant ingeniumque eius fovebat.
β) Populus (=ο λαός) poetas claros amat et gloriae suae studet.
γ) Monumentum Vergili in Neapoli iacebat.
δ) Silius fovebat Vergilium ut pueri magistros suus.
ε) Multos in Campaniam agros Silius possidebant.
στ) Animus puerorum tenera est.
ζ) Magistri consultant pueris et animis eorum fovent.
η) Pueri claros poetas honorant et gloriam eorum student.
θ) Viri clari a pueris gloriae magnorum virum student.
ι) Incolae Campaniae industria (= φιλοπονία) inter vos certabant.
ια) Pueri iustitia amant et iniuriam repugnant.
ιβ) Silius ingenium Vergili fovebat et monumentum poetae pro templum
habebat.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 6 (12 x 0,5)
6. Nα µεταφέρετε στην αντίστοιχη πτώση ή στο αντίστοιχο πρόσωπο του
άλλου αριθµού τους κλιτούς τύπους των παρακάτω περιόδων:
α) Vos magnifici estis.
β) In bello periculum propulsabat.
γ) Regina magnifica erat et tenerum amimum habebat.
δ) Pueri amicis suis consultabant.
ε) In maximo periculo eratis et amici vestri vos iuvabant.
στ) Eum ut puer magistrum honorabat.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 3 (6 x 0,5)
Καλή σας επιτυχία για αύριο Β2 θεωρ. !!!!
Παρατηρήσεις
1. Να συµπληρώστε τα κενά επιλέγοντας από τις λέξεις που δίδονται µέσα στις
παρενθέσεις τη λέξη που κάθε φορά απαιτείται, αφού τη µεταφέρετε στον
κατάλληλο τύπο. Τα ρήµατα µε τα οποία θα συµπληρώσετε τα κενά να
τεθούν σε ενεστώτα. Να προσέξετε ώστε οι προτάσεις να είναι νοηµατικώς
αποδεκτές.
α) Poeta contra ..................... repugnat et adversam fortunam .......................
(deploro, iniuria)
β) Ovidius de ................... in ...................... ...................... (scriptito, epistula,
terra)
γ) Ovidius .......................... plenas ................................. scriptitat. (epistula,
querela)
δ) ........................... et ....................... poetam excruciant. (cura, miseria)
ε) Ovidius poeta in .................. ............................. exulat. (terra, gelidus)
στ) Incolae de ...................... gelida ......................... (narro, terra)
ζ) Musae amicae ....................... sunt. (poeta)
η) Epistulas plenas ................................. ......................... scriptitat. (querela,
Roma)
θ) Nos fortunam adversam .................................... et iniuriae .......................
(repugno, deploro)
ι) Vos ................................. contra iniuriam ............................... (epistula,
repugno)
Mονάδες 5 (20 λέξεις x 0,25)
257
2. Nα θέσετε το σηµείο της µακρότητας ή της βραχύτητας πάνω από το φωνήεν
της παραλήγουσας των παρακάτω λέξεων και το τονικό σηµείο της οξείας
στην συλλαβή που τονίζεται. Nα δικαιολογήσετε την απάντησή σας:
α) oppugnant ....................................................................................................
β) navigat .........................................................................................................
γ) patriam .........................................................................................................
δ) insidias .........................................................................................................
ε) renarrat ........................................................................................................
Mονάδα 1 (5 λέξεις x 0,1)
3. Nα µεταφρασθούν στα Λατινικά οι προτάσεις:
α) Oι Έλληνες µε δόλο κυριεύουν την Tροία.
β) O Aίνείας πλέει προς την Iταλία µε τους συντρόφους του.
γ) Στην Aφρική η Διδώ θεµελίωνε τη νέα πατρίδα της.
δ) H βασίλισσα αγαπούσε τον Aινεία.
ε) Oι άνεµοι ανατάραζαν το πέλαγος.
στ) O Aινείας διηγούνταν στην βασίλισσα τα τεχνάσµατα των Eλλήνων.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 3 (6 x 0,5)
4. Mε τις οµάδες λέξεων που σας δίνονται να κατασκευάσετε ισάριθµες αποδεκτές
προτάσεις, αφού τοποθετήσετε την κάθε λέξη στον κατάλληλο τύπο:
α) Aethiopia, ad, Neptunus, ora, urgeo, belua.
β) Perseus, denique, navigo, Aethiopia, in.
γ) Belua, hasta, Perseus, deleo.
δ) Hostia, Neptunus, placeo, regius.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 2 (4 x 0,5)
5. Nα διορθώσετε τα συντακτικά λάθη και να δικαιολογήσετε τις διορθώσεις
σας:
α) Romani Vergilio honorabant ingeniumque eius fovebat.
β) Populus (=ο λαός) poetas claros amat et gloriae suae studet.
γ) Monumentum Vergili in Neapoli iacebat.
δ) Silius fovebat Vergilium ut pueri magistros suus.
ε) Multos in Campaniam agros Silius possidebant.
στ) Animus puerorum tenera est.
ζ) Magistri consultant pueris et animis eorum fovent.
η) Pueri claros poetas honorant et gloriam eorum student.
θ) Viri clari a pueris gloriae magnorum virum student.
ι) Incolae Campaniae industria (= φιλοπονία) inter vos certabant.
ια) Pueri iustitia amant et iniuriam repugnant.
ιβ) Silius ingenium Vergili fovebat et monumentum poetae pro templum
habebat.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 6 (12 x 0,5)
6. Nα µεταφέρετε στην αντίστοιχη πτώση ή στο αντίστοιχο πρόσωπο του
άλλου αριθµού τους κλιτούς τύπους των παρακάτω περιόδων:
α) Vos magnifici estis.
β) In bello periculum propulsabat.
γ) Regina magnifica erat et tenerum amimum habebat.
δ) Pueri amicis suis consultabant.
ε) In maximo periculo eratis et amici vestri vos iuvabant.
στ) Eum ut puer magistrum honorabat.
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
Mονάδες 3 (6 x 0,5)
Καλή σας επιτυχία για αύριο Β2 θεωρ. !!!!
Ετικέτες
λατινικα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
kuria 8a i8ela polu na tis kanw tis askiseis alla den mporw gt den kserw latinika ti na kanw pou eimai texnologiki (valasia) to lolo kai au8ormito tou B3
δεν πειραζει!!! η θεληση και μονο αρκει.. ;)
Δημοσίευση σχολίου