Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2009
Α' Λυκείου: Η καταστροφή των Αθηναίων στους Αιγός ποταμούς- Ξεν. Ελλ. 2.1.16-32
9:18 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Μια μικρή ιστορική αναδρομή για να κατανοήσετε καλύτερα τα όσα περιγράφονται στις παραγράφους 16-32
405 π.Χ., 26ο έτος του πολέμου. Ένα χρόνο πριν, οι Αθηναίοι θριάμβευσαν στις Αργινούσες, στα ανοιχτά της Μυτιλήνης και καταναυμάχησαν έναν ισχυρό σπαρτιατικό στόλο, εξοπλισμένο με περσικά χρήματα. ύο λάθη ακολούθησαν τη μεγάλη νίκη. Το γνωστότερο είναι η περίφημη δίκη των στρατηγών, εκείνων που κατηγορήθηκαν ότι άφησαν άταφα τα πτώματα των ναυαγών Αθηναίων. Οι πολιτικοί λόγοι πίσω από τη δίκη είναι ακόμη ανοιχτοί σε συζήτηση, αλλά με την καταδίκη σε θάνατο οκτώ εξ αυτών η Αθήνα έχασε ικανούς ηγέτες, ενώ τα πολιτικά πάθη οξύνθηκαν για μια ακόμη φορά. Το δεύτερο λάθος, αν και λιγότερο γνωστό, ήταν ίσως το πιο μοιραίο και ολέθριο που διέπραξε η Αθήνα σε όλη τη διάρκεια του πολέμου. Ύστερα από τόσα χρόνια συγκρούσεων, μετά από επικίνδυνες παλινωδίες, αμφιταλαντεύσεις, αλλά και την αλλαγή στο σκηνικό με τη μεταστροφή της πολιτικής της Περσίας προς ενεργέστερη υποστήριξη της Σπάρτης, φτάνει αιφνιδιαστικά από τη Λακωνία πρεσβεία με προτάσεις ειρήνης. Μεθυσμένοι από την επιτυχία τους, οι Αθηναίοι απορρίπτουν τους όρους και διώχνουν τους πρέσβεις.
Μετά την ήττα των Αθηναίων στη ναυμαχία των Αιγός Ποταμών το 405 π.Χ. και τον κατάπλου του σπαρτιατικού στόλου με το Λύσανδρο στον Πειραιά, ο Άγις πολιόρκησε συστηματικά από την ξηρά την Αθήνα, ως την παράδοσή της το 404 π.Χ. Ό Λύσσανδρος καταστρέφει τόν Αθηναϊκό στόλο καί μπαίνει στήν Αθήνα όπου εγκαθιστά τούς Τριάκοντα.
405 π.Χ., 26ο έτος του πολέμου. Ένα χρόνο πριν, οι Αθηναίοι θριάμβευσαν στις Αργινούσες, στα ανοιχτά της Μυτιλήνης και καταναυμάχησαν έναν ισχυρό σπαρτιατικό στόλο, εξοπλισμένο με περσικά χρήματα. ύο λάθη ακολούθησαν τη μεγάλη νίκη. Το γνωστότερο είναι η περίφημη δίκη των στρατηγών, εκείνων που κατηγορήθηκαν ότι άφησαν άταφα τα πτώματα των ναυαγών Αθηναίων. Οι πολιτικοί λόγοι πίσω από τη δίκη είναι ακόμη ανοιχτοί σε συζήτηση, αλλά με την καταδίκη σε θάνατο οκτώ εξ αυτών η Αθήνα έχασε ικανούς ηγέτες, ενώ τα πολιτικά πάθη οξύνθηκαν για μια ακόμη φορά. Το δεύτερο λάθος, αν και λιγότερο γνωστό, ήταν ίσως το πιο μοιραίο και ολέθριο που διέπραξε η Αθήνα σε όλη τη διάρκεια του πολέμου. Ύστερα από τόσα χρόνια συγκρούσεων, μετά από επικίνδυνες παλινωδίες, αμφιταλαντεύσεις, αλλά και την αλλαγή στο σκηνικό με τη μεταστροφή της πολιτικής της Περσίας προς ενεργέστερη υποστήριξη της Σπάρτης, φτάνει αιφνιδιαστικά από τη Λακωνία πρεσβεία με προτάσεις ειρήνης. Μεθυσμένοι από την επιτυχία τους, οι Αθηναίοι απορρίπτουν τους όρους και διώχνουν τους πρέσβεις.
Το 405 λοιπόν, ένας νέος σπαρτιατικός στόλος, εξοπλισμένος ξανά με περσικό χρυσάφι, οδηγούμενος αυτή τη φορά με τον ικανότερο ίσως ηγέτη που ανέδειξε ο πελ / κος πόλεμος, τον Λύσανδρο σπεύδει να χτυπήσει την αχίλλειο πτέρνα της Αθήνας. Οι εισαγωγές δημητριακών από τη Θράκη και τη Μαύρη Θάλασσα ήταν απολύτως απαραίτητες για τη συντήρηση του πληθυσμού που είχε στοιβαχθεί πίσω από τα Μακρά τείχη των Αθηνών. Ο Λύσσανδρος κυρίευσε τη Λάμψακο στον Ελλήσποντο πριν προφτάσει ο αθηναϊκός στόλος να τον εμποδίσει. Τα 180 αθηναϊκά πλοία, τα οποία καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους ματαίως κυνηγούσαν το Λύσανδρο σε όλο το Αιγαίο, καταφέρνοντας μόνο να γίνουν ρεζίλι (ακόμη και στην ίδια την Αττική αποβιβάστηκε ο Σπαρτιάτης ναύαρχος για να συνεννοηθεί με το βασιλιά Άγη), έφτιαξαν μια βάση απέναντι από τη Λάμψακο. Ο Λύσανδρος έσυρε τα πλοία του στην ξηρά και τηρούσε στάση αναμονής. Τί περίμενε η παμπόνηρη αλεπού;
Ο Κόνων δεν μπορούσε να είχε διαλέξει χειρότερη τοποθεσία για το στόλο του. Η θέση των Αιγός Ποταμών δεν ήταν φυσικό λιμάνι, ώστε να προστατεύονται τα πλοία από την κακοκαιρία, ενώ οι προμήθειες έπρεπε να μεταφέρονται από πέντε χιλιόμετρα μακριά, την ώρα που ο Λύσανδρος απολάμβανε τις ανέσεις της οχυρωμένης Λαμψάκου. Στην περιοχή έτυχε να βρίσκονται τα κτήματα του Αλκιβιάδη. Άλλη αλεπού αυτός, αμέσως είδε το λάθος των Αθηναίων στρατηγών και έσπευσε να τους προειδοποιήσει, μόνο για να αποπεμφθεί κακήν κακώς.
Κάθε μέρα παιζόταν το ίδιο έργο : ο αθηναϊκός στόλος έβγαινε για να αντιμετωπίσει το σπαρτιατικό, ο Λύσανδρος αποσυρόταν στο εσωτερικό του κόλπου, καθιστώντας ασύνετη μια αθηναϊκή επίθεση. Έτσι, κάθε φορά ο Κόνων γύριζε άπρακτος στους Αιγός Ποταμούς, τα πλοία σύρονταν στην ξηρά και οι ναύτες διασκορπίζονταν. Ο Λύσανδρος είδε την ευκαιρία που ανοιγόταν μπροστά στα μάτια του και την άρπαξε από τα μαλλιά…
Την πέμπτη μέρα, αφού έχει αποχωρήσει πάλι ο αθηναϊκός στόλος, ο Σπαρτιάτης ναύαρχος στέλνει κατασκόπους. Μόλις οι ναύτες του Κόνωνα έχουν διασκορπιστεί, άλλοι για συντήρηση, άλλοι για ξεκούραση, άλλοι για μεταφορά προμηθειών, οι κατάσκοποι δίνουν το σύνθημα με μια ασπίδα μου αντανακλούσε το φως του ήλιου στα μάτια ενός ευτυχέστατου Λυσάνδρου. Διακόσιες πελ / κες τριήρεις βρήκαν εντελώς απροετοίμαστο τον αθηναϊκό στόλο και τον αιχμαλώτισαν, πλην είκοσι πλοίων που πρόλαβαν να διαφύγουν του κλειού, υπό τη διοίκηση του Κόνωνα. Ο ναύαρχος είχε τη σύνεση να μην επιστρέψει στην Αθήνα ως ηττημένος και πιθανώς ως προδότης. Κατέφυγε στην Κύπρο και θα γυρίσει στην πόλη του την επόμενη δεκαετία ως θριαμβευτής, αλλά με περσικό στόλο και χρυσάφι.
Η ναυμαχία στους Αιγός Ποταμούς είχε ως αποτέλεσμα και την πτώση της Αθήνας.Μετά την ήττα των Αθηναίων στη ναυμαχία των Αιγός Ποταμών το 405 π.Χ. και τον κατάπλου του σπαρτιατικού στόλου με το Λύσανδρο στον Πειραιά, ο Άγις πολιόρκησε συστηματικά από την ξηρά την Αθήνα, ως την παράδοσή της το 404 π.Χ. Ό Λύσσανδρος καταστρέφει τόν Αθηναϊκό στόλο καί μπαίνει στήν Αθήνα όπου εγκαθιστά τούς Τριάκοντα.
Ετικέτες
αρχαια α λυκειου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου