Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Η Γλώσσα των νέων ( έκθεση- έκφραση α λυκείου)

Με αφορμή το θέμα που προτείνεται από το σχολικό βιβλίο έγινε μια γόνιμη συζήτηση στο τμήμα Α2 που φαίνεται οτι άρεσε αρκετά στα παιδιά.. Το δύωρο όμως ποτέ δεν είναι αρκετό για ένο τέτοιο θέμα... Έτσι παραθέτω επιπλέον υλικό που εύχομαι να προκαλέσει προβληματισμό και γιατί όχι... διάλογο...!!!!
Τσεκάρετε
1)ένα πολύ ωραίο βίντεο από την αξιολογότατη εκπομπή "Το κουτί της Πανδώρας"..



Πηγή: www.greektube.gr
2) Το μοναδικό λεξικό της γλώσσας των νέων στο διαδίκτυο
www.slang.gr
3)To άρθρο του ΕΛΙΑ ( Ελληνικό Λογοτεχνικό και ιστορικό αρχείο)

Από τη γλώσσα των νέων
Παράδειγμα καθημερινής ομιλίας (από μία φιλική συνάντηση)

- ...Πώς τα πάτε με τον Σ.;
- Όχι και πολύ καλά. Λέω να κόψω λάσπη
- Τι;
- Να την κάνω, να απομακρυνθώ!
- Αμάν, με αυτή την αρκγό!
- Ναι, είναι χοντρό κόλλημα. Μου τη δίνει κι εμένα.
- Θα τα πούμε το Σάββατο;
- Μπα, δεν προβλέπεται. Θα βγω με τη φίλη μου την Α. Φεύγει από Αθήνα και θα βγούμε να το κάψουμε. Πάλι αλοιφή θα γίνουμε.
- Αλοιφή, δηλαδή κομμάτια, τύφλα, λιώμα, πίτα, κουρούμπελα, κόκαλο και τα τοιαύτα;
- Ναι, ακριβώς καλά πας!... Καλά, μου είπε κάτι ο πατέρας μου προχθές...κρανιώθηκα εντελώς.
- Τί;
- Μου την είπε μπροστά σε άλλους, φόρτωσα πάρα πολύ. Δεν κρατήθηκα, του τα ’χωσα και ’γω.
- Πωπω, μπροστά σε κόσμο, ε;
- Άσε σου λέω, ρόμπα γίναμε στους ξένους ανθρώπους. Αυτός ο πατέρας μου είναι άντε γεια, στην κοσμάρα του εντελώς.
- Τί να πώ!
- Μη πεις τίποτα. Δεν είναι η πρώτη φορά που γινόμαστε μπίλιες.
- Αλλαγή θέματος: θα πας στη συναυλία των Μ.;
- Χλωμό το κόβω. Δεν έχω φράγκα. Εσύ;
- Οπωσδήποτε! Μ’ άρεσε πολύ ο τελευταίος τους δίσκος.
- Καλά ναι, super είναι. Αλλά τι να κάνω τώρα. Είναι άκυρη εποχή για μένα...

Ο ένας συνομιλητής δεν εκφράζεται ιδιαίτερα με όρους της νεανικής αργκό, αλλά καταλαβαίνει τον άλλο (τις περισσότερες φορές) και έχει γνώση αυτού του κώδικα, όπως φαίνεται από το σημείο που παραθέτει και άλλα συνώνυμα από την αργκό για την έκφραση «αλοιφή». Στην ορολογία που εμφανίζεται σε αυτόν το διάλογο, η φράση «δεν προβλέπεται» και «άκυρο» ανήκει στη στρατιωτική ορολογία, ενώ φράσεις όπως «τύφλα», «φράγκα» κ.ά. προέρχονται από τη λαϊκή γλώσσα.

Επεξηγήσεις λέξεων και φράσεων:

1. Κόβω λάσπη/την κάνω: φεύγω, απομακρύνομαι, αποστασιοποιούμαι
2. Αλοιφή/κομμάτια/ λιώμα/ πίτα/ κουρούμπελο/κόκαλο: σε κατάσταση μέθης
3. Κρανιώνομαι<τα παίρνω στο κρανίο/φορτώνω: εκνευρίζομαι, θυμώνω
4. Τη λέω σε κάποιον: κάνω παρατήρηση, επιτίθεμαι φραστικώς
5. Τα χώνω: επιπλήττω
6. Γίνομαι ρόμπα: γίνομαι θέαμα, ρεζιλεύομαι
7. Άντε γεια: παλαιότερος όρος που με νεοεισαχθείσα εκφορά παραπέμπει σε παρουσιαστή τηλεοπτικής αθλητικής εκπομπής. Έκφραση απόρριψης αφενός . αφετέρου, όπως επεξηγεί ο ίδιος ο συνομιλητής, «άντε γεια» σημαίνει είναι «στον κόσμο του», δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα
8. Γίνομαι μπίλιες: διαπληκτίζομαι, τσακώνομαι
9. Χλώμο το κόβω: είναι δύσκολο να γίνει, δεν θα τα καταφέρω
10. Super: πολύ καλός
11. Άκυρος –η –ο: που δεν προσφέρει δυνατότητες δράσης, που περιορίζει, αλλά και έκφραση απόρριψης

Πηγή: www.elia.org.gr


Περιμένω με χαρά τις σκέψεις σας!!!

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

den t pisteuw oti exoume metalla3ei toso polu thn glwssa...h metapoihsh ths einai tromaktikh...se ligo kairo dn 6a katalavainomaste k meta3u mas...!!!as kanoume oloi mazi kati gi'auto....

Σωτηρία Σιαμαντούρα είπε...

Η γλώσσα είναι ένας ζωντανός οργανισμός, οπότε είνα ιαπόλυτα υγιές και φυσιολογικό να υπόκειται σε αλλαγές.. το θέμα είναι να μην "βιάζουμε" την γλώσσα!!!

Ανώνυμος είπε...

Δεν το πιστεύω πώς μιλάμε έτσι....
Εδώ και πολύ καιρό έπρεπε να είχαμε καταλάβει ότι με αυτή τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε <>,<> καταστρέφουμε την μητρική μας γλώσσα!!!Όλοι οι νέοι ακόμα κι εγώ θα πρέπει να καταργήσουμε την γλώσσα που μιλάμε τώρα<βye bye,τεσπα-->τελοσπάντον και άλλα>>ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙ'ΑΥΤΟ....

Δημοσίευση σχολίου