Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

Κατάδικος: Οι μουσικές επιλογές των ηρώων (μαθητών του Β1)

Συγκινημένη κάνω μια ανάρτηση μετά από μια μακρά περίοδο "αγρανάπαυσης". Αφορμή στάθηκε το χθεσινό μάθημα με το Β1. Στο προηγούμενο μάθημα Λογοτεχνίας, συζητήσαμε για το έργο του Κ. Θεοτόκη " Κατάδικος" και στη συνέχεια διαβάσαμε το απόσπασμα του σχολικού βιβλίου. Αφού καταλήξαμε στο οτι αγαπημένος ήρωας των παιδιών ήταν ο Τουρκόγιαννος ( το καλό πάντα νικά), είπα στα παιδιά να συνεχίσουν το απόσπασμα δίνοντας ένα δικό τους τέλος και να εμβαθύνουν στο χαρακτήρα κάθε προσώπου. Είχα στο μυαλό μου υλοποιήσω την ιδέα που "έκλεψα" απο το wiki- θησαυρό της αγαπημένης μου Αγάθης Γεωργιάδου, τη σύνδεση του αποσπάσματος με ένα μελοποιημένο ποίημα του Γκάτσου (δεν αποκαλύπτω τον τίτλο, γιατί θα κάνω spoiler στους μαθητές μου). Λίγο πρίν χτυπήσει το κουδούνι ζήτησα από τα παιδιά να σκεφθούν κάποιο τραγούδι που θα συνέδεαν με έναν από τους ήρωες και να μου αιτιολογήσουν γιατί τους ταιριάζει.
Στο επόμενο μάθημα λοιπόν, η μουσική έκλεψε την παράσταση και η ψυχογράφηση των ηρώων έγινε με έμμεσο και πρωτότυπο τρόπο.

Ακολουθούν οι μουσικές επιλογές των παιδιών, έχοντας στο μυαλό τους τον εκάστοτε ήρωα. (Δεν αποκαλύπτω τα ονόματα των παιδιών, γιατί δε ζήτησα ακόμη τη συγκατάθεσή τους)

Τουρκόγιαννος 

Κοινό χαρακτηριστικό των επιλογών: ο ανεκπλήρωτος έρωτας για την Μαργαρίτα μέσα από ένα μεγαλείο ψυχής. Από μικρός στο υποστατικό του πατέρα της την αγαπά βαθιά, πλατωνικά, Μια σιωπή που κουβαλά μια ζωή και ακόμη και στο τέλος ο Τουρκόγιαννος "βαστάχτηκε μεγάλος". καθώς πάνω από τα συναισθήματά του και την ελευθερία του έβαλε την οικογενειακή ευτυχία της Μαργαρίτας.


Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι έγινε και μια πολύ καλή προσθήκη που αποτυπώνει την ευγένεια και την ευαισθησία της ψυχής του, από μια άλλη ευγενική ψυχή.

Soundtrack

Αν γυρίζαμε ταινία σίγουρα ένα κομμάτι από το soundtrack θα ήταν αυτό.

Πέπονας
Οι προτάσεις που αφορούν τον Πέπονα γίνονται λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένο σκηνικό και τον εγωκεντρικό του χαρακτήρα: Σε ένα καφενείο του χωριού πίνει και αφιερώνει τραγούδια στην αγαπημένη του Μαργαρίτα, που δεν είναι ακόμα δική του, καθώς είναι παντρεμένη με τον Γ.
Αράθυμο.


Επιζωήτης
(ο αγαπημένος μου)

 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου