Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Διαδίκτυο (Διάγραμμα έννοιας)

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ- ΘΕΩΡΙΑ

΄Ο Κυβερνοχώρος είναι ένας πλασματικός χώρος, γιατί δεν έχει τις διαστάσεις και την έκταση που συνηθίσαμε να καταλαβαίνουμε με τις αισθήσεις μας και μόνο. Τον αποτελούν οι μνήμες των υπολογιστών, τα δίκτυα και τα ψηφιακά μέσα.
Τηλεφωνικές γραμμές, τηλεπικοινωνιακοί δορυφόροι, καλωδιακή τηλεόραση
συνθέτουν το μικρόκοσμο του Κυβερνοχώρου....΄΄

΄Ο Κυβερνοχώρος υπάρχει, ζει, χωρίς όμως, να χρειάζεται και να βασιλεύει΄΄
Περιοδικό RAM

΄Ελπίζω ότι μετά από τρείς επαναστάσεις- πρώτη η αγροτική, που βασιζόταν στο άροτρο, δεύτερη η βιομηχανική, που βασιζόταν στη μηχανή, και τρίτη επανάσταση της πληροφορίας, που βασίζεται στους υπολογιστές- έχει φθάσει πλέον ο καιρός για μια επανάσταση που δε θα βασίζεται σε αντικείμενα. Και θα ήθελα να δω να βιώνουμε μια τέταρτη επανάσταση, κατά την οποία θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τον πιο πολύτιμο πόρο στη Γη: τους εαυτούς μας΄΄.
Συνέντευξη του Μ. Δερτούζου
Από τον ημερήσιο τύπο
Ορισμός:
To διαδίκτυο είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο μέσω του οποίου συνδέονται υπολογιστές και δίκτυα υπολογιστών που είναι εγκατεστημένα σε πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες, επιχειρήσεις, ιδρύματα και οργανισμούς και επιτυγχάνεται η μεταξύ τους επικοινωνία, καθώς και η παροχή στο χρήστη διαφόρων υπηρεσιών (πχ: ηλεκτρονικό ταχυδρομείο).
Γ. Μπαμπινιώτης

Θα ξεκινήσουμε την ανάλυσή μας από τα μειονεκτήματα της χρήσης του διαδικτύου:

Πνευματικός τομέας:
• Ένας σοβαρότατος κίνδυνος που δημιουργείται από το διαδίκτυο είναι η ανισότητα πρόσβασης στις αποθήκες πληροφοριών του, γεγονός που οδηγεί στο διαχωρισμό των ανθρώπων σε προνομιούχους και μη. <ς πρώτη αιτία για τη στέρηση του δικαιώματος απόκτησης της ταξινομημένης γνώσης είναι η οικονομική στενότητα κάποιων κοινωνικών ομάδων. Οι ίδιες αδυνατώντας να πληρώνουν το χρηματικό ποσό που απαιτείται για τη σύνδεσή τους στο ίντερνετ, αυτομάτως χάνουν τη δυνατότητα να απολαύσουν ό,τι κάποιοι άλλοι δε στερούνται, δηλαδή, τον όγκο των πληροφοριών που έχουν εισαχθεί στο διαδίκτυο. Εκτός από αυτό, όσοι δε γνωρίζουν επαρκώς τον τρόπο χρήσης του διαδικτύου αποτελούν ομάδα αποκλεισμού από τον απέραντο κόσμο της πληροφορίας και της γνώσης. Είναι σύνηθες πλέον φαινόμενο, να παραγκωνίζονται όσοι δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τη χρήση του ανεκτίμητου εργαλείου. 6εν είναι, λοιπόν, υπερβολικό να υποστηρίξουμε ότι οι παραπάνω κατηγορίες χαρακτηρίζονται ως αναλφάβητοι. Είναι οι αδαείς που αποβάλλονται από την κλειστή ομάδα των χρηστών των νέων τεχνολογιών. • Ας μη διαφεύγει της προσοχής μας ότι η καθιέρωση του τεχνοαγγλικού κώδικα επικοινωνίας αποτελεί αιτία του λεξιπενικού λεξιλογίου των νέων επιβάλλοντας ταυτόχρονα την γλωσσική πειθαρχία όλων μας στις εντολές των μηχανισμών του τελευταίου. Είναι γεγονός ότι η αλόγιστη χρήση του διαδικτύου σε καθημερινή βάση από τα παιδιά, επιταχύνει την εξοικείωσή τους με την υβριδική γλώσσα των greeklish και επομένως την απομάκρυνσή τους από την γνησιότητα μητρική γλώσσας τους. Τα greeklish έχοντας εικονογραφημένο χαρακτήρα, μην ΄΄υπακούοντας΄΄ σε κανόνες γραμματικής και συντακτικού γίνονται πολύ εύκολα οικεία στους χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι τελικά συρρικνώνουν τους εκφραστικούς τους ορίζοντες στο όνομα της γλώσσας της τηλεματικής Κοινωνικός τομέας: Πράγματι η υπερβολική χρήση του διαδικτύου περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις γνήσιες ανθρώπινες σχέσεις των ανθρώπων. Η επικοινωνία τόσο των νέων όσο και των μεγαλύτερων μέσω των συντομότατων, κωδικοποιημένων μηνυμάτων υποκαθιστά την ουσιαστική επαφή των ανθρώπων. Είναι, λοιπόν, φανερό ότι ποικίλα αισθήματα (χαρά, ευχαρίστηση, αγάπη κλπ) δεν είναι δυνατό να αναπτυχθούν εξ αποστάσεως, γι αυτό και καταπιέζονται. Οι εικονικές διαδικτυακές σχέσεις επιβάλλουν στους χρήστες τη συμμετοχή τους σε μια στυγνή συζήτηση με άγνωστους επισκέπτες του διαδικτύου. Οι συνομιλητές αρκούνται στη λήψη και αποστολή προσωπικών φωτογραφιών τους ή άλλων προσωπικών στοιχείων τους προκειμένου να κάνουν γνωριμίες με τους ΄΄νέους φίλους τους΄΄. Επομένως, ο αυθορμητισμός, η αμεσότητα, η αλληλεπίδραση των ατόμων δεν αναπτύσσονται στη διεξαγωγή της διαδικτυακής επικοινωνίας. Αντιθέτως, η μοναξιά του σύγχρονου ατόμου απειλητικά αυξάνεται. • Βέβαια, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την ανυπαρξία ασφαλιστικών δικλείδων στην είσοδο οποιουδήποτε είδους πληροφοριών στο διαδίκτυο, στοιχείο που γεννά πολλούς κινδύνους. Στις μηχανές αναζήτησης οι επισκέπτες όλων των ηλικιών μπορούν να βρουν πορνογραφικό υλικό, να παίξουν τυχερά ηλεκτρονικά παιγνίδια, να παρασυρθούν από τις τολμηρές ιδέες κάποιων που αποσκοπούν στην χειραγώγηση των νέων σε οργανώσεις οι οποίες τους φανατίζουν. Όλα αυτά αποτελούν τα μελανά σημάδια του internet τα οποία είναι αδήριτη ανάγκη να εξαλειφθούν. Στην αντίθετη περίπτωση οι νέοι θα οδηγηθούν σε παράνομα κυκλώματα από τα οποία η απόδραση δεν θα είναι εύκολη. Εκτός από αυτό, η απουσία κάποιων κανόνων/ ρυθμίσεων επιτρέπει την παραποίηση της πνευματικής ιδιοκτησίας των δημιουργών. 6εν είναι, επομένως, δύσκολο, για κάποιον που γνωρίζει τους κανόνες του internet να ιδιοποιηθεί τα πνευματικά προϊόντα κάποιων άλλων χωρίς να γίνει αντιληπτή η άνομη πράξη του. Από τα παραπάνω, λοιπόν, προβάλλει επιτακτική η δημιουργία και εφαρμογή βασικών κανόνων για όλους τους χρήστες του απέραντου και ΄΄σαγηνευτικού΄΄ διαδικτυακού χώρου. Σειρά έχουν οι θετικές επιδράσεις του διαδικτύου: Πνευματικός τομέας: • Αποτελεί πραγματικότητα το γεγονός ότι με το διαδίκτυo παρέχεται η δυνατότητα διεύρυνσης του γνωστικού μας ορίζοντα. Από τη μία πλευρά, η άμεση πρόσβαση σε αρχεία βιβλιοθηκών ποικίλου περιεχομένου, σε βιβλιογραφία ξένων χωρών και από την άλλη η επικοινωνία των επιστημόνων, των φοιτητών που γρήγορα ανταλλάσσουν πληροφορίες για την πραγματοποίηση πανεπιστημιακών εργασιών και ειδικών μελετών πιστοποιούν την καταλυτική συμβολή του διαδικτύου στην εκθετική* αύξηση των γνώσεων του χρήστη. Επίσης, σιγά σιγά εδραιώνεται η άποψη ότι η αξιοποίηση του ιντερνετ στη σχολική ζωή και γενικά στη μαθησιακή διαδικασία μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη. Η παρουσίαση εργασιών που γίνονται συνεργατικά από μαθητές διαφόρων σχολείων αλλά και η απόκτηση πανεπιστημιακών τίτλων εξ αποστάσεως πάλι μέσω εργασιών είναι γεγονός. Ας σημειώσουμε και το εξής: συνεχώς δημιουργούνται εγκυκλοπαίδειες σε cd- ROM, συνδυάζοντας τον ήχο, την εικόνα και μεταδίδοντας τη γνώση με ευχάριστο τρόπο σε μικρούς και μεγάλους. Όλα τα παραπάνω, αιτιολογούν τη συμβολή του διαδικτύoυ στη διαπλάτυνση των ΄΄γνωστικών οριών΄΄ κάποιου ανθρώπου. Κοινωνικός τομέας- πολιτικός τομέας: • Κανείς δε δύναται να αναιρέσει ότι το διαδίκτυo προσφέρει μια ευκολία επικοινωνίας μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου/ e-mail. Αυτός ο μη παραδοσιακός τρόπος επικοινωνίας χαρακτηρίζεται από την ασφαλή, γρήγορη μετάδοση και λήψη πληροφοριών, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση των ανθρώπων όλης της γης με την θεαματική κατάργηση των αποστάσεων. Τόσο αυτοί που βρίσκονται στην ίδια πόλη, όσο και όσοι κατοικούν σε διαφορετικές χώρες καθημερινά ανταλλάσσουν μηνύματα ποικίλου περιεχομένου όντας συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, μια άλλη καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής επικοινωνίας είναι και αυτή που περιλαμβάνει την εικόνα των συνομιλητών στην οθόνη του Η/Υ. Σίγουρα είναι πιο ελκυστική και χωρίς αμφιβολία προσιδιάζει στη φυσικότερη μορφή επικοινωνίας. • Με τη χρήση του διαδικτύoυ κάποιος έχει την ευκολία πρόσβασης στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας του. Είναι πολύ απλό στις μέρες μας να δεχόμαστε τις τρέχουσες πληροφορίες από δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς, οι οποίοι έχουν την δική πλέον ηλεκτρονική ταυτότητα. Μέσω, δηλαδή, της πληκτρολόγησης της ηλεκτρονικής διεύθυνσης μιας εφημερίδας, ενός περιοδικού μπορεί να δεχτεί ο καθένας ανά πάσα στιγμή τις on line ειδήσεις. Ακόμα, ποιος θα αρνιόταν τη διευκόλυνση των πολιτών μέσω των προγραμμάτων TAXIS*, την υπερπήδηση των εμποδίων που προξενεί η γραφειοκρατική τακτική των δημόσιων οργανισμών; Αξιοπαρατήρητη είναι και μια άλλη ασύλληπτη για τα περασμένα χρόνια εξέλιξη: τα διαδικτυακά δημοψηφίσματα, που σίγουρα είναι συστατικό της ΄΄δικτυακής δημοκρατίας΄΄. Οικονομικός τομέας • δύσκολο, αν όχι αδύνατο, θα ήταν να αντιτεθεί κανείς στην άποψη ότι το ίντερνετ ενθαρρύνει την « παγκοσμιοποίηση» της αγοράς. Τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι αγοραστές διευκολύνονται από τη δικτυακή υποδομή του ίντερνετ. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα και την ποσότητα των υπηρεσιών τους αφού η χρήση εξειδικευμένου λογισμικού συστήματος και γενικότερα η αυτοματοποίηση στο χώρο εργασίας τους απαλλάσσει από χρονοβόρες διαδικασίες επίλυσης διαφόρων προβλημάτων, «προσφέροντάς» τους μεγαλύτερο συντονισμό στην παραγωγική διαδικασία. Παράλληλα, με την διαφήμιση των προϊόντων τους μέσω των ιστοσελίδων που διαθέτουν πραγματοποιούν και μέσω ίντερνετ συναλλαγές με διάφορους καταναλωτές και επομένως προάγουν την οικονομική τους ανάπτυξη. Επίσης, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο αγοραστής σε ελάχιστο χρόνο και χωρίς ιδιαίτερο κόπο μπορεί να επιλέξει κάποιο προϊόν μέσα από μια ευρεία ποικιλία που παρουσιάζεται στην οθόνη του. Το ηλεκτρονικό εμπόριο τον απαλλάσσει από την κουραστική για πολλούς αναζήτηση του υλικού αγαθού που χρειάζεται σε διάφορα καταστήματα. • Στις δυνατότητες που προσφέρει το ίντερνετ στον οικονομικό τομέα ανήκει και η αυτοματοποίηση μισθοδοσίας , η επεξεργασίας των φορολογικών δηλώσεων που κάθε άλλο παρά ελαττώνουν το χρόνο που απαιτούταν για την ολοκλήρωσή τους. Προβληματισμοί: Ο Chomsky αναφέρει: « δεν υπάρχει τεχνολογία που να είναι από τη φύση της δημοκρατική ή αντιδημοκρατική. Η τεχνολογία είναι απολύτως ουδέτερη. Δεν ενδιαφέρεται να τη χρησιμοποιούν για καταπίεση ή για απελευθέρωση. Οι άνθρωποι είναι που ενδιαφέρονται, και ανάλογα τη χρησιμοποιούν.» Με αφορμή τα λόγια του Chomsky, μπορούμε να σημειώσουμε τα εξής: Είναι δεδομένο, πως η χρήση του ίντερνετ εντός ορίων, είναι επιβεβλημένη. Απαιτούνται, τολμηρά βήματα από τη πολιτεία προκειμένου η πρόσβαση σε αυτό να γίνεται από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, από όλα τα δημόσια σχολεία με κατάλληλο σχεδιασμό. Προς την κατεύθυνση αυτή, τα προγράμματα εκμάθησης της σωστής χρήσης του και η επισήμανση των θετικών και αρνητικών πλευρών του είναι αυτονόητο, ότι αποτελούν αμετάθετο χρέος της πολιτείας Εκτός από αυτό, μέλημα του κάθε χρήστη πρέπει να μην είναι το αλόγιστο « σερφάρισμα» που τον καθιστά «θύμα της νέας ηλεκτρονικής επιδημίας».Όλοι γνωρίζουμε ότι το ίντερνετ είναι σαγηνευτικό αλλά και καθόλου«ανώδυνο» Το «άγχος του διαδικτύου» ( web out burn), « η μανία του διαδικτύου» ( intermania) αποτελούν τις νέες διαδικτυακές ασθένειες... Προαπαιτούμενοι όροι για τη σωστή λειτουργία του διαδικτύου: Μετά την παράθεση της προβληματικής που γεννά το ιντερνετ είναι κατάλληλα η στιγμή για να παρουσιάσουμε κάποιες προϋποθέσεις για την ορθή χρήση του: • Το κράτος έχει χρέος να αύξηση τα κονδύλια για την αγορά Η/Υ στα σχολεία μόνο και μόνο για να καταπολεμήσουμε το μεγάλο ποσοστό των ΄΄ηλεκτρονικά αγράμματων΄΄ πολιτών της χώρας μας. • Στις πρωτοβουλίες του κράτους μπορούμε να ΄΄εντάξουμε΄΄ τη θέσπιση νομικών ρυθμίσεων για τη θωράκιση των νέων από ακατάλληλες ιστοσελίδες απαράδεκτου περιεχομένου. Ακόμα και η επιβολή προστίμου στους παραβάτες μπορούσε να αποβεί απολύτως τελεσφόρα. • Παράλληλα, το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα θα μπορούσε να είχε ήδη εντάξει την ηλεκτρονική τεχνολογία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σίγουρα, η πλοήγηση του μαθητή σε τράπεζες πληροφοριών υπό την καθοδήγηση του καθηγητή θα είχε ευεργετικά αποτελέσματα στην γνωστική του καλλιέργεια. Εκτός από αυτό, ο εμπλουτισμός της διδακτέας ύλης με κάποια cd- ROM που θα προσέγγιζαν με διαφορετικό τρόπο τη διδακτέα ύλη ( πχ: συνοδευτικό υλικό ήχου και εικόνας) θα τόνωναν το ενδιαφέρον των μαθητών για μάθηση. Έγκειται στον καθηγητή, λοιπόν, η παραγωγική χρήση του διαδικτύου • Η αλαζονική ενασχόληση με το διαδίκτυο εναπόκειται στην κρίση του κάθε χρήστη. Ο τελευταίος, δηλαδή, πρέπει να θέτει προσωπικούς φραγμούς/ μέτρο στη χρήση του ώστε να μην καθίσταται θύμα της τεχνολογίας. Είναι ανάγκη να σταθμίσει ο καθένας τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα που έχει το τεχνολογικό αυτό προϊόν. Δεν είναι καλό, λοιπόν, να θαμπώνεται από τις πολλαπλές ευκολίες που προσφέρει αψηφώντας τους ενδεχόμενους κινδύνους. • Η οικογένεια δεν είναι εντελώς άμοιρη των ευθυνών της. Μέσω του συχνού διαλόγου με τα παιδιά, ενδέχεται τα τελευταία να πειστούν για τη διάρκεια χρόνου που θα ήταν ευκταίο να αφιερώνουν διαδικτυωμένοι. Επίσης, οι γονείς έχουν την υποχρέωση να τονίσουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν, όπως το ηλεκτρονικό χρήμα, η εξομοίωση της σκέψης τους, ο περιορισμός των φιλικών τους σχέσεων. Λεξιλόγιο: εκθετικός= (μτφρ) αυτός που εξελίσσεται ραγδαία, με ταχείς και υψηλούς ρυθμούς πχ: η εκθετική ανάπτυξη της τεχνολογίας δοξολογώ= υμνολογώ υβρίδιο= σύνθετη λέξη της οποίας τα στοιχεία προέρχονται από δύο διαφορετικές γλώσσες, (νόθο σύνθετο) τηλεματική= σύνολο των τεχνικών μεθόδων και υπηρεσιών που συνδυάζουν τις δυνατότητες της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιακών δικτύων ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Οικονομικός - Επαγγελματικός . Μετασχηματίζει τις αγοραστικές συνήθειες των ατόμων, προωθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο. . Διευκολύνει τις οικονομικές συναλλαγές και συμβάλλει στην παγκοσμιοποίηση της αγοράς. . Έχει ελάχιστο κόστος. Πνευματικός - Πολιτιστικός . Μεταμορφώνεται η όψη της παιδείας και του πολιτισμού: οι δυνατότητες απόκτησης γνώσεων (άμεσος χρόνος πληροφόρησης από πληθώρα πηγών) και επικοινωνίας πολλαπλασιάζονται και παγκοσμιοποιούνται το διαδίκτυο καθίσταται «θησαυροφυλάκιο γνώσεων». . Υλοποιούνται πολιτιστικές ανταλλαγές, προσφέρεται η δυνατότητα για επικοινωνία λαών και για γόνιμη αξιοποίηση των δημιουργικών τους στοιχείων (διάλογος, γνωριμίες, καλλιέργεια οικουμενικού πνεύματος, απαλλαγή από προκαταλήψεις και στερεότυπα, άρση της διάθεσης απομονωτισμού και της εθνικής εσωστρέφειας). . Επαφή με τις τέχνες (π.χ. επίσκεψη σε μουσεία, αναζήτηση σε βιβλιοθήκες, περιδιάβαση σε εκθέσεις, συμμετοχή σε δημοπρασίες επιλέγοντας απλώς την αντίστοιχη ιστοσελίδα). . Τροποποιείται η ψυχαγωγία: ο χρήστης παίζει μόνος του ή με άπειρη παρέα διεθνή δικτυακά παιχνίδια. Επιπλέον, ενοποιείται το δίκτυο με την τηλεόραση (Web TV)’ ο καταναλωτής δημιουργεί το προσωπικό του τηλεοπτικό πρόγραμμα και κατά συνέπεια η μαζική επικοινωνία μετατρέπεται σε αμφίδρομη, ο χρήστης ελέγχει τις πληροφορίες. Πολιτικός . Προσφέρει άμεση δημοκρατία: παρέχει δυνατότητες προσωπικής έκφρασης για πολιτικά ζητήματα και συγχρόνως το περιθώριο στους κρατούντες να επεξεργάζονται τα προκύπτοντα στοιχεία. Πολίτες και οργανώσεις αποκτούν βήμα για να ακουστεί η φωνή τους (διεύρυνση της δημοκρατίας χάρη στα νέα ψηφιακά μέσα, «ηλεκτρονική Δημοκρατία»). Αξιοσημείωτη είναι η ύπαρξη διαδικτυακών δημοψηφισμάτων, αποτύπωση άμεσης μορφής δημοκρατίας. . Εξυπηρέτηση των πολιτών χάρη στην αναβάθμιση υπηρεσιών (π.χ. πρό¬γραμμα TAXIS, ΚΕ.Π.). . Δημιουργία ενός νέου τύπου «πολίτη», του «δικτυακού πολίτη». Χαρακτηρι¬στικό στοιχείο του είναι ότι χωρίς τη φυσική του παρουσία, από το σπίτι του, συμμετέχει σε εικονικές κοινότητες, χρησιμοποιεί βιβλιοθήκες, ενημερώνεται, Ψηφίζει. Εθνικός - Διακρατικός • Καταργεί τις αποστάσεις, καταρρίπτει τα εθνικά σύνορα και προσφέρει σε κάθε άτομο Ισες ευκαιρίες πρόσβασης και συμμετοχής στον κυβερνοχώρο. • Επαφή λαούς με διαφορετικές συνήθειες και πολιτισμούς. > πολυπολιτισμικό φορέα της εποχής μας.
• Επικοινωνία ερευνητών και επιστημόνων μεταξύ των παγκόσμιων ερευνητικών κοινοτήτων.
Κοινωνικός
• Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο> δυνατότητες και λογική της επικοινωνίας. Ταχύτατη και ασφαλέστατη μετάδοση των μηνυμάτων.

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Α. Με ευθύνη κοινωνικών θεσμών/φορέων.
• Καθυστέρηση από τις κυβερνήσεις για νομοθέτηση πλαισίου για τη λειτουργία του διαδικτύου σε κάθε χώρα.
• Αδυναμία ελέγχου – λογοκρισίας όσων δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, και αδυναμία συνεννόησης κρατών για κοινή πολιτική.
• Παραποίηση πληροφορίας και χειραγώγησής της > δημιουργία νέων μορφών δουλείας.
• Κυριαρχία της αγγλικής γλώσσας στα δίκτυα.
• Υπερπληροφόρηση.
• Παραβίαση προσωπικών δεδομένων > κατάργηση ατομικής ελευθερίας, φαλκίδευση δημοκρατίας, πειρατεία.

Β. Με την ευθύνη των χρηστών του Διαδικτύου.
• Πολύωρη και άσκοπη περιπλάνηση στο Διαδίκτυο.
• Απομάκρυνση από το βιβλίο.
• Κοινωνική απομόνωση χρηστών, μοναξιά, εσωστρέφεια.
• Παθητικότητα, αδράνεια.
• Προοδοπληξία, αδιαφορία για αξίες και πνευματικά αγαθά.
• Σωματικές βλάβες = πόνος στον αυχένα, κόπωση στους τένοντες των χεριών από την πληκτρολόγηση και το πάτημα του «ποντικιού».

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΡΘΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Πολιτεία – κράτος
• Εκδημοκρατισμός = πρόσβαση ατόμων σε όλες τις πληροφορίες για απαλοιφή διακρίσεων και κοινωνικών ανισοτήτων.
• Πληροφορική και στις φτωχές χώρες για να γίνουν κοινωνοί στην πληροφόρηση.
• Διαφύλαξη πολιτισμικής ιδιαιτερότητας κάθε λαού.
• Νομοθετικό πλαίσιο και κανόνες δεοντολογίας.
• Νομικά μέτρα για την προστασία των ενηλίκων (απαγορευμένες ιστοσελίδες).
• Ασφάλεια στις οικονομικές συναλλαγές.
• Προστασία προσωπικού απορρήτου.
Άτομο
• Αξιολόγηση μηνυμάτων = έλεγχος αξιοπιστίας των πληροφοριών.
• Έλλογη χρήση, τήρηση μέτρου, αναζήτηση συνανθρώπου και πνευματική εγρήγορση.
Εκπαίδευση
• Πολύπλευρη καλλιέργεια, προσαρμοσμένη στα επίπεδα της εποχής.
• Συμβολή τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Να τονιστεί ο ρόλος των πνευματικών ανθρώπων.
Οικογένεια
• Ανθρωπιστική αγωγή.
• Γόνιμος διάλογος και ελεύθερη ανάπτυξη νεανικής προσωπικότητας.
• Εποπτεία χρόνου που περνάει το παιδί μπροστά στον υπολογιστή καθώς και εποπτεία στον τρόπο χρήσης του.
http://laventer.blogspot.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου