Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010
Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο 1910-1922
2:28 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
3. Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο 1910-1922
□ Στην περίοδο 1910-1922
■ κατά την οποία η Ελλάδα βρισκόταν σε πολεμική ετοιμότητα
■ εμφανίστηκε μια νέα πολιτική αντίληψη, η οποία :
^ εκφράστηκε με τον Ελευθέριο Βενιζέλο
ονομάστηκε συνοπτικά «βενιζελισμός»
□ Ο βενιζελισμός
■ στον οικονομικό τομέα θεωρούσε το κράτος μοχλό έκφρασης και ανάπτυξης του ελληνισμού,
■ δηλαδή, το κράτος :
^ έπρεπε να επιδιώξει την ενσωμάτωση του εκτός συνόρων ελληνισμού
^ και να διεκδικήσει τη θέση του μέσα στον κόσμο με ενιαία εθνική και κρατική υπόσταση
■ αυτό προϋπέθετε
^ όχι μόνο θεσμικό εκσυγχρονισμό, που θα καθιστούσε το κράτος αποτελεσματικό και αξιόπιστο
^ αλλά και γενικότερη προσήλωση στην ιδέα της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων του έθνους
Στη διαδικασία διαμόρφωσης και υλοποίησης των νέων επιλογών
■ ο Βενιζέλος δεν ήταν μόνος
■ συσπείρωσε γύρω του μια δραστήρια αστική τάξη, που
^ εξακολουθούσε ακόμη να πλουτίζει σ' όλη τη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου
^ φιλοδοξούσε να κυριαρχήσει πολιτικά στο χώρο όπου άπλωνε τις οικονομικές της δραστηριότητες
Κατά την περίοδο αυτή
■ υπήρχε ακόμη ισχυρή ελληνική παρουσία
στα λιμάνια της Νότιας Ρωσίας
στη λεκάνη του Δούναβη
στο εσωτερικό της Ρουμανίας
στον Πόντο
στην Κωνσταντινούπολη
στα μικρασιατικά παράλια
στη Σμύρνη
τη Θεσσαλονίκη
την Αίγυπτο
την Αλεξάνδρεια
το Σουδάν
■ όλος αυτός ο πλούτος μπορούσε να διασφαλιστεί μόνο μέσα από τη δημιουργία
^ ενός ισχυρού εθνικού κέντρου
^ δηλαδή, μιας περιφερειακής δύναμης, ικανής
* να παρεμβαίνει
* και να προστατεύει τα συμφέροντα των πολιτών της
■ αυτό ήταν ένα αρκετά κρίσιμο αίτημα, επειδή εκείνη την εποχή αρκετά εθνικιστικά κινήματα έκαναν αισθητή την παρουσία τους.
■ γι' αυτό, η Μεγάλη Ιδέα ιδεολογικά για τη διεκδίκηση
και οι προϋποθέσεις της >>> αποτέλεσαν >> πολιτικά ισχυρά ερείσματα >>> της Μεγάλης Ελλάδας (εκσυγχρονισμός κράτους), ^ οικονομικά με πιθανότητες επιτυχίας
□ Οι προϋπολογισμοί του κράτους
■ στα χρόνια της μεγάλης προσπάθειας ήταν συνήθως πλεονασματικοί
■ παρά τις αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες, στα 1911 τα έσοδα ήταν 240.000.000, τα έξοδα μόνο 181.000.000 δρχ.
□ Στα 1910 οι πρόοδοι της εθνικής οικονομίας ήταν εμφανείς
□ Η αγροτική κρίση αντιμετωπίστηκε με την υπερπόντια μετανάστευση, η οποία :
■ κατά την εποχή αυτή πήρε μεγάλες διαστάσεις
■ εκτόνωσε τις κοινωνικές εντάσεις που δημιούργησε η σταφιδική κρίση
■ ενίσχυσε την οικονομία της υπαίθρου μέσω των πολύ σημαντικών εμβασμάτων των μεταναστών
□ Κατά τους Βαλκανικούς πολέμους
■ αν και το κόστος τους ήταν μεγάλο
■ όμως δεν κλονίστηκε η εθνική οικονομία (όπως με τις στρατιωτικές κινητοποιήσεις του 19ου αιώνα)
■ αντίθετα η Ελλάδα βγήκε κερδισμένη,
^ γιατί ενσωμάτωσε
* πλούσιες περιοχές (Ήπειρο, Κεντρική & Δυτική Μακεδονία, νησιά του Αιγαίου, Κρήτη)
* και εκατομμύρια νέους κατοίκους
^ αυξήθηκαν
* τα εδάφη της κατά 70% (από 65.000 σε 108.800 ΚΙΙΙ2)
* και ο πληθυσμός της κατά 80% (από 2.700.000 σε 4.800.000 κατοίκους)
^ ανοίχθηκαν νέες οικονομικές προοπτικές : τα νεοαποκτηθέντα εδάφη ήταν ως επί το πλείστον
* πεδινά πράγμα που δημιουργούσε και άριστες προοπτικές
* αρδευόμενα για τη γεωργική παραγωγή
■ Το κύριο πρόβλημα ήταν η παρουσία ισχυρών μειονοτικών ομάδων στις περιοχές αυτές
^ π.χ. στη σχετικά ομοιογενή Ήπειρο, το 1914, υπήρχαν
* 166.000 Έλληνες
* 38.000 μουσουλμάνοι (αλβανικής καταγωγής)
* μερικές χιλιάδες Εβραίοι
■ Ωστόσο
^ η Ελλάδα έγινε υπολογίσιμη δύναμη
^ αυξήθηκε σημαντικά η εμπιστοσύνη που ενέπνεε στις αγορές χρήματος και πιστώσεων
Η χώρα ήταν έτοιμη να αφιερωθεί στην ενσωμάτωση των νέων περιοχών, όταν ξέσπασε ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος, στα 1914.
http://laventer.blogspot.com/
□ Στην περίοδο 1910-1922
■ κατά την οποία η Ελλάδα βρισκόταν σε πολεμική ετοιμότητα
■ εμφανίστηκε μια νέα πολιτική αντίληψη, η οποία :
^ εκφράστηκε με τον Ελευθέριο Βενιζέλο
ονομάστηκε συνοπτικά «βενιζελισμός»
□ Ο βενιζελισμός
■ στον οικονομικό τομέα θεωρούσε το κράτος μοχλό έκφρασης και ανάπτυξης του ελληνισμού,
■ δηλαδή, το κράτος :
^ έπρεπε να επιδιώξει την ενσωμάτωση του εκτός συνόρων ελληνισμού
^ και να διεκδικήσει τη θέση του μέσα στον κόσμο με ενιαία εθνική και κρατική υπόσταση
■ αυτό προϋπέθετε
^ όχι μόνο θεσμικό εκσυγχρονισμό, που θα καθιστούσε το κράτος αποτελεσματικό και αξιόπιστο
^ αλλά και γενικότερη προσήλωση στην ιδέα της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων του έθνους
Στη διαδικασία διαμόρφωσης και υλοποίησης των νέων επιλογών
■ ο Βενιζέλος δεν ήταν μόνος
■ συσπείρωσε γύρω του μια δραστήρια αστική τάξη, που
^ εξακολουθούσε ακόμη να πλουτίζει σ' όλη τη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου
^ φιλοδοξούσε να κυριαρχήσει πολιτικά στο χώρο όπου άπλωνε τις οικονομικές της δραστηριότητες
Κατά την περίοδο αυτή
■ υπήρχε ακόμη ισχυρή ελληνική παρουσία
στα λιμάνια της Νότιας Ρωσίας
στη λεκάνη του Δούναβη
στο εσωτερικό της Ρουμανίας
στον Πόντο
στην Κωνσταντινούπολη
στα μικρασιατικά παράλια
στη Σμύρνη
τη Θεσσαλονίκη
την Αίγυπτο
την Αλεξάνδρεια
το Σουδάν
■ όλος αυτός ο πλούτος μπορούσε να διασφαλιστεί μόνο μέσα από τη δημιουργία
^ ενός ισχυρού εθνικού κέντρου
^ δηλαδή, μιας περιφερειακής δύναμης, ικανής
* να παρεμβαίνει
* και να προστατεύει τα συμφέροντα των πολιτών της
■ αυτό ήταν ένα αρκετά κρίσιμο αίτημα, επειδή εκείνη την εποχή αρκετά εθνικιστικά κινήματα έκαναν αισθητή την παρουσία τους.
■ γι' αυτό, η Μεγάλη Ιδέα ιδεολογικά για τη διεκδίκηση
και οι προϋποθέσεις της >>> αποτέλεσαν >> πολιτικά ισχυρά ερείσματα >>> της Μεγάλης Ελλάδας (εκσυγχρονισμός κράτους), ^ οικονομικά με πιθανότητες επιτυχίας
□ Οι προϋπολογισμοί του κράτους
■ στα χρόνια της μεγάλης προσπάθειας ήταν συνήθως πλεονασματικοί
■ παρά τις αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες, στα 1911 τα έσοδα ήταν 240.000.000, τα έξοδα μόνο 181.000.000 δρχ.
□ Στα 1910 οι πρόοδοι της εθνικής οικονομίας ήταν εμφανείς
□ Η αγροτική κρίση αντιμετωπίστηκε με την υπερπόντια μετανάστευση, η οποία :
■ κατά την εποχή αυτή πήρε μεγάλες διαστάσεις
■ εκτόνωσε τις κοινωνικές εντάσεις που δημιούργησε η σταφιδική κρίση
■ ενίσχυσε την οικονομία της υπαίθρου μέσω των πολύ σημαντικών εμβασμάτων των μεταναστών
□ Κατά τους Βαλκανικούς πολέμους
■ αν και το κόστος τους ήταν μεγάλο
■ όμως δεν κλονίστηκε η εθνική οικονομία (όπως με τις στρατιωτικές κινητοποιήσεις του 19ου αιώνα)
■ αντίθετα η Ελλάδα βγήκε κερδισμένη,
^ γιατί ενσωμάτωσε
* πλούσιες περιοχές (Ήπειρο, Κεντρική & Δυτική Μακεδονία, νησιά του Αιγαίου, Κρήτη)
* και εκατομμύρια νέους κατοίκους
^ αυξήθηκαν
* τα εδάφη της κατά 70% (από 65.000 σε 108.800 ΚΙΙΙ2)
* και ο πληθυσμός της κατά 80% (από 2.700.000 σε 4.800.000 κατοίκους)
^ ανοίχθηκαν νέες οικονομικές προοπτικές : τα νεοαποκτηθέντα εδάφη ήταν ως επί το πλείστον
* πεδινά πράγμα που δημιουργούσε και άριστες προοπτικές
* αρδευόμενα για τη γεωργική παραγωγή
■ Το κύριο πρόβλημα ήταν η παρουσία ισχυρών μειονοτικών ομάδων στις περιοχές αυτές
^ π.χ. στη σχετικά ομοιογενή Ήπειρο, το 1914, υπήρχαν
* 166.000 Έλληνες
* 38.000 μουσουλμάνοι (αλβανικής καταγωγής)
* μερικές χιλιάδες Εβραίοι
■ Ωστόσο
^ η Ελλάδα έγινε υπολογίσιμη δύναμη
^ αυξήθηκε σημαντικά η εμπιστοσύνη που ενέπνεε στις αγορές χρήματος και πιστώσεων
Η χώρα ήταν έτοιμη να αφιερωθεί στην ενσωμάτωση των νέων περιοχών, όταν ξέσπασε ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος, στα 1914.
http://laventer.blogspot.com/
Ετικέτες
ιστορια κατευθυνσης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου