Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2010

H φωτεινή πλευρά της δυσλεξίας

To πρώτο πράγμα που συνήθως μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη δυσλεξία είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα παιδί στο σχολείο: προβλήματα στην ανάγνωση, στη γραφή, στην ορθογραφία και στα μαθηματικά. Μερικοί τη συσχετίζουν μόνο με αντιστροφές λέξεων και γραμμάτων, άλλοι μόνο μ’ εκείνα τα παιδιά που δεν μαθαίνουν εύκολα. Σχεδόν όλοι τη θεωρούμε σαν κάποια μορφή μαθησιακής δυσκολίας, αλλά αυτή είναι μόνο μία πλευρά της δυσλεξίας.


Ο Ronald Davis με τη συγγραφή του βιβλίου «Το χάρισμα της Δυσλεξίας» μας έκανε να δούμε αυτό το πρόβλημα με άλλη ματιά. Αν και δυσλεκτικός, κατάφερε να γίνει μηχανικός, επιχειρηματίας και γλύπτης. Το πιο σημαντικό είναι όμως ότι δημιούργησε μια τεχνική με την οποία κατάφερνε να διαβάσει ένα βιβλίο σε λίγες μόνο ώρες. Αυτή την τεχνική παρουσιάζει στο και στο βιβλίο του. Ο Davis ανακάλυψε ότι οι δυσλεκτικοί έχουν πολυδιάστατη σκέψη (δηλ. όταν σκέφτονται χρησιμοποιούν όλες τους τις αισθήσεις). Συχνά είναι πιο περίεργοι, πιο δημιουργικοί και διαισθητικοί από τον μέσο όρο. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι όταν μαθαίνουν κάτι, το μαθαίνουν τόσο καλά και βαθιά που στη συνέχεια γνωρίζουν πώς να το κάνουν ενστικτωδώς, χωρίς καν να σκέφτονται.

Δεν αναπτύσσουν όλοι οι δυσλεξικοί τα ίδια ταλέντα, έχουν όμως σίγουρα κάποια κοινά πνευματικά χαρακτηριστικά:

-Μπορούν να χειρίζονται την ικανότητα του εγκεφάλου να δημιουργεί και να διαφοροποιεί αυτά που αντιλαμβάνεται (πρωταρχική ικανότητα)
-Έχουν πολύ αυξημένη συνείδηση του περιβάλλοντός τους.
-Είναι πιο περίεργοι από το μέσο άτομο.
-Σκέφτονται κυρίως με εικόνες παρά με λέξεις.
-Είναι εξαιρετικά διαισθητικοί και διορατικοί.
-Σκέφτονται και αντιλαμβάνονται πολυδιάστατα χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους.
-Μπορούν να βιώνουν τη σκέψη ως πραγματικότητα.
-Έχουν ζωηρή φαντασία.

Αυτές οι 8 βασικές ικανότητες αν δεν καταπιεστούν, ανατραπούν ή καταστραφούν από γονείς ή εκπαιδευτικούς καταλήγουν σε δύο χαρακτηριστικά: ευφυΐα ανώτερη του φυσιολογικού και ασυνήθιστα δημιουργικά ταλέντα. Από αυτά μπορεί να αναδειχθεί το πραγματικό χάρισμα της δυσλεξίας: το χάρισμα της δεξιοτεχνίας, της τέλειας γνώσης. Αυτό το χάρισμα αναπτύσσεται με πολλούς τρόπους και σε πολλά πεδία.

Για περισσότερα διαβάστε το βιβλίο του, "Το χάρισμα της δυσλεξίας".
Πηγή: http://paidagwgos.blogspot.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου