Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Τρίτη 29 Ιουνίου 2010
ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΗ ΣΟΛΩΜΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
9:20 π.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟΝ "ΚΡΗΤΙΚΟ"...
Το φως στο Σολωμό επιτελεί δύο λειτουργίες:
Α) φωτίζει και προβάλλει τα στοιχεία που συνιστούν το φυσικό τοπίο ( το φως από το αστροπελέκι που φωτίζει τη νύχτα)
Β) παρεμβαίνει και μεταμορφώνει το τοπίο από φυσικό σε μεταφυσικό. Η φωτοχυσία που συνοδεύει την εμφάνιση της Φεγγαροντυμένης είναι βίωμα μεταφυσικό .Το φως «σωματοποιείται» μέσα από την εμφάνιση της θεϊκής μορφής, παίρνει διάσταση πνευματική , θεϊκή, και έρχεται να παραμερίσει το σκοτάδι που αποτελεί το χώρο του , αφού δυσχεραίνει την προσπάθεια σωτηρίας του ναυαγού.
«Tότε από φως μεσημερνό η νύχτα πλημμυρίζει,
κι η χτίσις έγινε ναός που ολούθε λαμπυρίζει.»
Αυτό το « μεσημερνό» φως αισθητοποιεί τον ιερό χαρακτήρα της φύσης ( «ναός») που θα αφομοιώσει τον ήρωα και θα καταργήσει την ατομικότητά του. Η κλιμάκωση στην ένταση του φωτός προετοιμάζει το τοπίο για να δεχτεί ό,τι μαγικό θα ακολουθήσει… .Η περιγραφή ενισχύεται με τη χρήση των δραματικών ενεστώτων πλημμυρίζει, λαμπυρίζει.
Πηγή: http://fotodendro.blogspot.com
Το φως στο Σολωμό επιτελεί δύο λειτουργίες:
Α) φωτίζει και προβάλλει τα στοιχεία που συνιστούν το φυσικό τοπίο ( το φως από το αστροπελέκι που φωτίζει τη νύχτα)
Β) παρεμβαίνει και μεταμορφώνει το τοπίο από φυσικό σε μεταφυσικό. Η φωτοχυσία που συνοδεύει την εμφάνιση της Φεγγαροντυμένης είναι βίωμα μεταφυσικό .Το φως «σωματοποιείται» μέσα από την εμφάνιση της θεϊκής μορφής, παίρνει διάσταση πνευματική , θεϊκή, και έρχεται να παραμερίσει το σκοτάδι που αποτελεί το χώρο του , αφού δυσχεραίνει την προσπάθεια σωτηρίας του ναυαγού.
«Tότε από φως μεσημερνό η νύχτα πλημμυρίζει,
κι η χτίσις έγινε ναός που ολούθε λαμπυρίζει.»
Αυτό το « μεσημερνό» φως αισθητοποιεί τον ιερό χαρακτήρα της φύσης ( «ναός») που θα αφομοιώσει τον ήρωα και θα καταργήσει την ατομικότητά του. Η κλιμάκωση στην ένταση του φωτός προετοιμάζει το τοπίο για να δεχτεί ό,τι μαγικό θα ακολουθήσει… .Η περιγραφή ενισχύεται με τη χρήση των δραματικών ενεστώτων πλημμυρίζει, λαμπυρίζει.
Πηγή: http://fotodendro.blogspot.com
Ετικέτες
λογοτεχνία κατεύθυνσης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου