Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Μετατροπή από ενεργητική σε παθητική και αντίστροφα

1.1 Προαπαιτούμενες γνώσεις για τη μετατροπή από ενεργητική σε παθητική και τούμπαλιν.

α) Χρειάζεται να γνωρίζεις άριστα τι σημαίνει ενεργητική και τι παθητική φωνή.
β) Χρειάζεται να γνωρίζεις και να διακρίνεις το αντικείμενο και το υποκείμενο.

1.2 Μετατροπή ενεργητικής σε παθητική σύνταξη
1.2.1 Στάδια

α) Μετατρέπουμε το ρήμα από ενεργητικό σε παθητικό.
β) Το αντικείμενο της ενεργητικής φωνής στη μέση φωνή θα τεθεί σε ονομαστική ως υποκείμενο.
γ) Το υποκείμενο της ενεργητικής φωνής στη μέση φωνή θα τεθεί ως ποιητικό αίτιο.
δ) Αν το ενεργητικό ρήμα είναι δίπτωτο, δέχεται δηλ. δύο αντικείμενα, τότε στη μέση φωνή θα τεθεί ως υποκείμενο το άμεσο αντικείμενο, ενώ το έμμεσο θα παραμένει και στη μέση φωνή αντικείμενο.

1.2.2 Παραδείγματα
α) Ενεργητική φωνή
Τα παιδιά (Υ) μελετούν λογοτεχνικά βιβλία (Α).
Μετατροπή σε παθητική φωνή:
Λογοτεχνικά βιβλία (Υ) μελετιούνται από τα παιδιά.


β) Ενεργητική φωνή
Οι αρχές τού έδωσαν όλα τα εχέγγυα, για να ξεκινήσει την αποστολή του.
(Οι αρχές= υποκείμενο //τού= έμμεσο αντικείμενο// τα εχέγγυα= άμεσο αντικείμενο)
Μετατροπή σε παθητική φωνή:
Όλα τα εχέγγυα του δόθηκαν από τις αρχές, για να ξεκινήσει την αποστολή του.
(τα εχέγγυα= υποκείμενο// τού= έμμεσο αντικείμενο// από τις αρχές= ποιητικό αίτιο)

1.2.3 Παραδείγματα για εξάσκηση
Ο διευθυντής σπαταλά πολλά χρήματα.
........................................................................................................................
Η δασκάλα λερώνει τα ρούχα της με κιμωλία.
.......................................................................................................................
Ο Αγήνωρ έδωσε στην Αγαύη ένα βιβλίο.
.......................................................................................................................
Η Αγαύη διδάσκει στην Αννούλα ιστορία.
.......................................................................................................................
Ο Δημήτρης ενημέρωσε την Ειρήνη για τους δίδυμους σκαραβαίους.
.......................................................................................................................
Ο Νέστορας αγαπάει πολύ τον «Παλιάτσο» του Μαυρουδή.
.......................................................................................................................
Ο αγαπημένος μας δάσκαλος οδήγησε τα παιδιά του σε ποδηλατοδρομία.
.......................................................................................................................

Μετατροπή παθητικής σύνταξης σε ενεργητική

Παράδειγμα: Τα σχολεία (Υ) φτιάχνονται (Ρ) από τους μαθητές. (Ποιητ. αίτιο)

1.3.1 Στάδια
α) Μετατρέπουμε το ρήμα [φτιάχνονται] από παθητικό σε ενεργητικό [φτιάχνουν].
β) Το ποιητικό αίτιο της παθητικής σύνταξης [από τους μαθητές] στην ενεργητική φωνή θα τεθεί σε ονομαστική ως υποκείμενο [Οι μαθητές].
γ) Το υποκείμενο της παθητικής σύνταξης [Τα σχολεία] στην ενεργητική φωνή θα τεθεί σε αιτιατική ως αντικείμενο [τα σχολεία].

1.3.2 Παραδείγματα

α) Παθητική φωνή
Τα σχολεία (Υ) φτιάχνονται από τους μαθητές. (Ποιητ. αίτιο).
Μετατροπή σε ενεργητική φωνή:
Οι μαθητές (Υ) φτιάχνουν τα σχολεία (Α).

β) Παθητική φωνή
Του ανακοινώθηκε η δυσμενής μετάθεση από τον προϊστάμενο.
(η δυσμενής μετάθεση= υποκείμενο //τού= έμμεσο αντικείμενο// από τον προϊστάμενο= ποιητικό αίτιο)
Μετατροπή σε ενεργητική φωνή:
Ο προϊστάμενος του ανακοίνωσε τη δυσμενή μετάθεση.

1.3.3 Παραδείγματα για εξάσκηση

Πολλές διατάξεις καταστρατηγούνται από τους υπουργούς.
........................................................................................................................
Η εκδρομή στα Μετέωρα διοργανώθηκε από τους τρεις καθηγητές με επιτυχία.
.......................................................................................................................
Ο τρόπος με τον οποίο διδάχτηκε η ιστορία στους μαθητές ήταν απωθητικός.
.......................................................................................................................
Όποιος μαθητής διαμαρτυρηθεί θα εκδιωχθεί από το σχολείο.
.......................................................................................................................
Από ποιον τοποθετήθηκε ο νέος Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο;
.......................................................................................................................
Είχε προαναγγελθεί η ληστεία από το σεσημασμένο κακοποιό.
.......................................................................................................................
Η αγαπημένη φίλη της Ναταλίας παρασύρθηκε από Ι.Χ στην Κηφισίας.
....................................................................................................................... .
Πηγή: http://mathitais.blogspot.com

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

πως αιτιολογούμε την ενεργητική και την παθητική σύνταξη?

Ανώνυμος είπε...

Ενεργητική σύνταξη δηλωνει το πρόσωπο που ενεργεί ενώ η παθητική τονίζει την πράξη την ενεργεια

Ανώνυμος είπε...

κλ σε λεει

Ανώνυμος είπε...

oι περσαι αρχονται υπω των βαλισεως απο παθ σε ενερη και το οι παιδεςυπο παιδοτριβον διαδασκονται πως γινεται μπορει να βοηθησει κανει

Ανώνυμος είπε...

οι επαγγελματικες επιλογες αποτελουν καιριας σημασιας αποφασεις που προκαθοριζουν το μελλον καθε ανθρωπου.πως θα γινει παθητικη φωνη?

Δημοσίευση σχολίου