Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Σάββατο, 27 Μαρτίου 2010

Τι κάνουμε όταν οι μαθητές μας αντιγράφουν από το google?

Το διαδίκτυο έφερε επανάσταση στην αναζήτηση πληροφοριών. Η απάντηση σε κάθε ερώτηση, κυριολεκτικά, βρίσκεται, στα ακροδάκτυλά μας. Το Google το έκανε πραγματικότητα.

Αν και είμαι μεγάλος θαυμαστής, και άπληστος χρήστης των υπηρεσιών του, το Google μου έκανε τη ζωή πολύ πιο δύσκολη. Αλλά μάλλον θα πρέπει να σας εξηγήσω με απλά λόγια τι εννοώ…

Πριν από μερικά χρόνια όταν ανέθετα μία εργασία στους μαθητές μου αυτοί είχαν το εξής σχέδιο… συμπλήρωσης της εργασίας και των ερωτημάτων της…

  1. Ρωτάμε τη μαμά.
  2. Αν η μαμά δεν μπορεί να απαντήσει…
  3. Ρωτάμε τον μπαμπά.
  4. Αν ο μπαμπάς δεν μπορεί να απαντήσει…
  5. Ρίχνουμε μια ματιά σε κάποιο/α βιβλίο/α.
  6. Αν δεν βρούμε την απάντηση…
  7. Τα παρατάμε!

Και τότε εμφανίστηκε το Google. Όταν αναθέτω κάποιες εργασίες, αρκεί να πληκτρολογήσουν τις ερωτήσεις κι έχουν τις απαντήσεις στην οθόνη τους χωρίς να καταβάλλουν κανένα κόπο.

Υπάρχουν δύο λοιπόν υποθέσεις.

  1. Είτε να απαγορευτεί το Google.
  2. Είτε να δημιουργώ αντιGoogle ερωτήματα και εργασίες.

Μετά από πολύ συγκεκριμένες βιβλιογραφικές έρευνες κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η 1η λύση είναι αδύνατη και άρχισα να διερευνώ τη 2η υπόθεση. Γνωρίζω ότι η λύση που θα σας προτείνω έχει αρκετά κενά, αντιρρήσεις έχουν εκφραστεί, έχει αναθεωρηθεί το 1990. Ποια στοιχεία πρέπει να έχει ένα ερώτημα που δε θα απαντάται μέσω των μηχανών αναζήτησης; Θα πρέπει να περιλαμβάνεις έννοιες όπως η κατανόηση, η ανάλυση, η αξιολόγηση και η δημιουργία. Ένα καλό εργαλείο είναι η ταξινομία του Bloom.

O Bloom έχει οργανώσει σε 6 επίπεδα τις ερωτήσεις ξεκινώντας από το θυμάμαι (το πιο απλό) ως τη δημιουργία (το πιο σύνθετο). Πρακτικά τα δύο ανώτερα επίπεδα: αξιολογώ και δημιουργώ (συνθέτω στην αρχική ταξινομία) είναι antiGoogle :

  • Κρίνω, Αποδεικνύω, Ασκώ κριτική, Επικυρώνω, Αξιολογώ, Εκτιμώ, Μετρώ, Ζυγίζω (μεταφορικά), Εξετάζω, Δημιουργώ προτεραιότητες
  • Δημιουργώ, Σχεδιάζω, Επινοώ, Επιλύω, Ανακαλύπτω, Εισάγω, Διαγράφω, Αναπαριστώ εικονικά/δημιουργώ όραμα, Φαντάζομαι, Βελτιώνω, Ελαχιστοποιώ, Συνδυάζω, Συνθέτω, Προβλέπω, Παράγω γνώση- ιδέα-ολοκληρωμένο έργο, Διαμορφώνω, Αναπτύσσω- Κατασκευάζω, Οργανώνω, Ασκώ κριτική, Ανακαλύπτω, Δημιουργώ πρωτοτυπία/καινοτομία.

Πιθανές antiGoogle ερωτήσεις

  1. Αξιολογήστε το ρόλο που παίζουν οι παρακάτω ανθρώπινες δραστηριότητες … στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
  2. Κατασκευάστε ένα γράφημα όπου θα διακρίνεται η σχέση κόστους και οφέλους των τριών τύπων βιοκαυσίμων.

Τον 21ο αιώνα είναι ματαιοπονία να ζητάω από τους μαθητές μου να βρουν και να απομνημονεύσουν πληροφορίες όταν αυτές βρίσκονται με μερικά κλικς. Ο αυριανός πολίτης, και σημερινός μαθητής, πρέπει να εκπαιδευτεί στην αξιοποίηση της πληροφορίας. Πρέπει να μάθει να την αναλύει, να την αξιολογεί και όποτε χρειάζεται να τη μετασχηματίζει.

Μάλλον το Google έχει κάνει τη δουλειά μου πολύ πιο δύσκολη, αλλά αισθάνομαι και πολύ καλύτερα. Γιατί πλέον ανοίγονται μπροστά μας νέες προκλήσεις
Πηγή: http://mcsotos.wordpress.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου