Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Σάββατο 27 Μαρτίου 2010
Η Μικρασιατική καταστροφή στην τηλεόραση και τον κινηματογραφο
12:13 π.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Τα βίντεο που ακολουθούν προέρχονται από τη σειρά "Το Πανόραμα του Αιώνα" που προβλήθηκε στην Ετ1.
Το παρακάτω απόσπασμα της ταινίας "Ρεμπέτικο" είναι χαρακτηριστικό του κλίματος της εποχής. Η σκηνή αρχίζει με το θάνατο - που συμβολίζει κατά κάποιο τρόπο το τέλος της "Μεγάλης Ιδέας"- της μητέρας της κεντρικής ηρωίδας στην Σμύρνη. Παρεμβάλλονται σκηνές επίκαιρων της εποχής με την προέλαση του ελληνικού στρατού, στην αρχή, του Κεμάλ, πιο μετά, την καταστροφή της Σμύρνης, στο τέλος. Η σκηνή τελειώνει στον Πειραιά , πρώτο σταθμό άφιξης των προσφύγων. Ο στίχοι του Νίκου Γκάτσου στο τραγούδι,που ακούγεται από πίσω, αν και μεταγενέστεροι, καθρεφτίζουν απόλυτα την απογοήτευση, την οργή και την αίσθηση του λαού ότι προδόθηκε.
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Δημητράτος
Δεν έχω σπίτι πίσω για να ρθω
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα
Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα
Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα
Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρενες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς
Δεν έχω άγιο για να προσκυνώ
ούτε καντήλι σ' άδειο ουρανό
δεν έχω ήλιο ούτε αστροφεγγιά
να τραγουδήσω μια πρωτομαγιά
Μέσα στο κλίμα αυτό, και για να προληφθεί μια γενικότερη εξέγερση , να κατευναστεί η οργή και να φανεί ότι οι ένοχοι πλήρωσαν , η επαναστατική κυβέρνηση δίκασε σε έκτακτο στρατοδικείο, καταδίκασε και εκτέλεσε την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της χώρας (δίκη των εξ) επί "εσχάτη προδοσία". Βέβαια, αν ο Γούναρης, ο Χατζηανέστης και οι υπόλοιποι ήταν ένοχοι για κάτι, αυτό ήταν η πλήρης ανικανότητα, η οποία, βέβαια, δεν είναι ποινικά κολάσιμη. Μέσα στα πλαίσια αυτά, ε Βενιζέλος ξαναεμφανίζεται στο προσκήνιο και, απαλλαγμένος από οποιοδήποτε κόστος ή ευθύνη, αφού μετριάζει τις απώλειες της χώρας, ως αρχηγός της ελληνικής αντιπροσωπείας, στις διαβουλεύσεις που οδήγησαν στην συνθήκη της Λωζάνης (24 Ιουλίου 1923), κυριαρχεί και πάλι στην πολιτική σκηνή της χώρας για την επόμενη δεκαετία.
Το απόσπασμα που ακολουθεί είναι από την τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Διδούς Σωτηρίου "Ματωμένα Χώματα" και περιγράφεται η είσοδος του τουρκικού στρατού στην Σμύρνη, από την οπτική γωνία των πρωταγωνιστών. Στο τέλος, "κρυμμένοι" κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο Έλληνας και ο Τούρκος πρωταγωνιστής κατορθώνουν να βρουν αυτά που τους ενώνουν... (Ήταν φίλοι από παιδιά). Το βιβλίο βασίζεται σε μνήμες και αναμνήσεις της ίδιας της Μικρασιάτισσας συγγραφέως.
Πηγή: http://afterschoolbar.blogspot.com
Το παρακάτω απόσπασμα της ταινίας "Ρεμπέτικο" είναι χαρακτηριστικό του κλίματος της εποχής. Η σκηνή αρχίζει με το θάνατο - που συμβολίζει κατά κάποιο τρόπο το τέλος της "Μεγάλης Ιδέας"- της μητέρας της κεντρικής ηρωίδας στην Σμύρνη. Παρεμβάλλονται σκηνές επίκαιρων της εποχής με την προέλαση του ελληνικού στρατού, στην αρχή, του Κεμάλ, πιο μετά, την καταστροφή της Σμύρνης, στο τέλος. Η σκηνή τελειώνει στον Πειραιά , πρώτο σταθμό άφιξης των προσφύγων. Ο στίχοι του Νίκου Γκάτσου στο τραγούδι,που ακούγεται από πίσω, αν και μεταγενέστεροι, καθρεφτίζουν απόλυτα την απογοήτευση, την οργή και την αίσθηση του λαού ότι προδόθηκε.
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Δημητράτος
Δεν έχω σπίτι πίσω για να ρθω
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα
Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα
Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα
Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρενες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς
Δεν έχω άγιο για να προσκυνώ
ούτε καντήλι σ' άδειο ουρανό
δεν έχω ήλιο ούτε αστροφεγγιά
να τραγουδήσω μια πρωτομαγιά
Μέσα στο κλίμα αυτό, και για να προληφθεί μια γενικότερη εξέγερση , να κατευναστεί η οργή και να φανεί ότι οι ένοχοι πλήρωσαν , η επαναστατική κυβέρνηση δίκασε σε έκτακτο στρατοδικείο, καταδίκασε και εκτέλεσε την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της χώρας (δίκη των εξ) επί "εσχάτη προδοσία". Βέβαια, αν ο Γούναρης, ο Χατζηανέστης και οι υπόλοιποι ήταν ένοχοι για κάτι, αυτό ήταν η πλήρης ανικανότητα, η οποία, βέβαια, δεν είναι ποινικά κολάσιμη. Μέσα στα πλαίσια αυτά, ε Βενιζέλος ξαναεμφανίζεται στο προσκήνιο και, απαλλαγμένος από οποιοδήποτε κόστος ή ευθύνη, αφού μετριάζει τις απώλειες της χώρας, ως αρχηγός της ελληνικής αντιπροσωπείας, στις διαβουλεύσεις που οδήγησαν στην συνθήκη της Λωζάνης (24 Ιουλίου 1923), κυριαρχεί και πάλι στην πολιτική σκηνή της χώρας για την επόμενη δεκαετία.
Το απόσπασμα που ακολουθεί είναι από την τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Διδούς Σωτηρίου "Ματωμένα Χώματα" και περιγράφεται η είσοδος του τουρκικού στρατού στην Σμύρνη, από την οπτική γωνία των πρωταγωνιστών. Στο τέλος, "κρυμμένοι" κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο Έλληνας και ο Τούρκος πρωταγωνιστής κατορθώνουν να βρουν αυτά που τους ενώνουν... (Ήταν φίλοι από παιδιά). Το βιβλίο βασίζεται σε μνήμες και αναμνήσεις της ίδιας της Μικρασιάτισσας συγγραφέως.
Πηγή: http://afterschoolbar.blogspot.com
Ετικέτες
Διαφορα,
ιστορια κατευθυνσης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου