Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2010

Παγκόσμια Ημέρα Αναλφαβητισμού - Έκκληση κατά της αδυναμίας ανάγνωσης και γραφής


Την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Αναλφαβητισμού, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ κ. Μπαν Κι-Μουν, σε μήνυμά του στο Παρίσι που έγινε γνωστό μέσω της Unesco έκανε έκκληση σε όλους τους εταίρους «να ισχυροποιήσουν τη δέσμευσή τους για να βελτιώσουν τα ποσοστά αλφαβητισμού σε όλο τον κόσμο και να προσφέρουν τους απαραίτητους πόρους για αυτό τον σκοπό προκειμένου να υπάρξει πραγματικά πρόοδος».

Αναλφαβητισμός σύμφωνα με τον ΟΗΕ, ορίζεται ως η ανικανότητα ανάγνωσης και γραφής ενός απλού κειμένου σε μια έστω γλώσσα. Στην Ελλάδα θεωρείται αναλφάβητος όποιος δεν έχει τελειώσει το 6τάξιο δημοτικό σχολείο. Η Διεθνής Ημέρα Αναλφαβητισμού καθιερώθηκε από την Unesco στις 8 Σεπτεμβρίου 1965 και από το 1966 τιμάται κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τα πρώτα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των ανθρώπων που δεν ξέρουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν φτάνει τα 776 εκατομμύρια ενήλικες σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα 1 στους 5 ενήλικες είναι αναλφάβητος, ενώ τα 2/3 είναι γυναίκες, καθώς και 75 εκατομμύρια παιδιά, τα οποία στερούνται πρόσβασης σε σχολεία. Τα υψηλότερα ποσοστά εμφανίζονται στην Αφρική, Ασία και Λατινική Αμερική.

Σήμερα γίνονται προσπάθειες να μειωθούν οι αναλφάβητοι σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, πέραν της βασικής εκπ/σης, υπάρχουν προγράμματα που αφορούν στην εκπ/ση ενηλίκων. Ο ΟΗΕ εκφράζει τη λύπη του, που ο αναλφαβητισμός είναι σπάνια θέμα προτεραιότητας των κρατών. «Για όλες τις γυναίκες και τους άνδρες που ζουν χωρίς να γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση, ο αλφαβητισμός ανοίγει νέους ορίζοντες και καινούργιες δυνατότητες, βελτιώνει το επίπεδο ζωής τους και βοηθά στην κοινωνική εξέλιξη και την εξάλειψη της φτώχειας. Το να μάθει κανείς να διαβάζει και να γράφει αυξάνει την αυτοεκτίμησή του και διευκολύνει τη συμμετοχή του στην κοινωνική και πολιτική ζωή», σημειώνει ο γενικός δ/ντής της Unesco, κ. Κοϊχίρο Ματσούρα.

Μπορεί να γίνεται σήμερα προσπάθεια αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού σε όλη την υφήλιο, αλλά τόσο οι τωρινές όσο και οι κοινωνίες του μέλλοντος έχουν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση και μιας νέας μορφής αναλφαβητισμού, αυτής του ηλεκτρονικού αναλφαβητισμού.

ΠΗΓΗ: http://e-emphasis.sch.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου