Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ)
6:26 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Τις σημειώσεις επιμελήθηκε ο συνάδελφος Μάρκος Μισσές
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
- ΘΕΜΑ
- ΜΕΘΟΔΟΣ : ερμηνευτική, κειμενοκεντρική
- ΣΤΟΧΟΙ (να ειναι μετρησιμοι, οχι πολλοι 2-3, αποφευγουμε να χρησιμοποιουμε τα ρηματα "γνωρισουν,κατανοησουν", αλλα να "κατηγοριοποιησουν,καταταξουν "κλπ)
- μοιραζουμε το ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Ανακληση της προηγούμενης γνώσης ( 4 ' )
- ΑΦΟΡΜΗΣΗ (2 - 3 ' ) να δημιουργησουμε κλιμα δεκτικότητας
Ο Λ Ο ( 4 ' )
- Αναγνωση του εργου ( χωρις χρωματισμο της φωνηςγια να μη δημιουργήσουμε "εικονες" στους μαθητές
- σιωπηρή αναγνωση μαθητών
- 1,2 ερωτησεις για τη γενικη εντυπωση, σκεψεις, εικονες ( γυμνασιο), ιδεες (λυκειο)
Μ Ε Ρ Η ( 30 ' )
α) Βιογραφικα του λογοτεχνη, διαβαζουμε στην ταξη απο το βιβλιο του ΟΕΔΒ
"ιστορια της νεοελληνικής λογοτεχνίας"-γυμνασιου ή αν προκειται για το λυκειο στο βιογραφικο σημειωμα που υπαρχει στο τελος του εργου.
ή δινουμε μια ιστοσελιδα στο διαδικτυο οπου υπαρχει κειμανο/α και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά
- χρησιμοποιουμε τον πινακα γραφοντας τα απολυτως βασικα.
β) μικρη Γραμματολογικη ενταξη (ειδος,περιοδος κλπ)-
-εισαγωγικο σημειωμα του σχολικου,οποτε το εμπλουτιζουμε.
[ ΙΣΤΟΡΙΑ = τα γεγονοτα παρουσιαζονται με χρονολογικη σειρα,
ΜΥΘΟΣ = το πρωτογενες υλικο + μηνυμα που θελει να περασει ο συγγραφεας
π.χ. στο απολειπειν ο θεος Αντωνιον του Καβαφη, το πρωτογενες υλικο ειναι η αξιοπρεπεια μπροστα στο θανατο ( οχι ο Αντωνιος)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
-τα προσωπα του εργου ( με τη σειρα )
- αφηγηματικες τεχνικες 1. αφηγητης / αφήγηση
2. εστιαση
3. φωνες ( ή βουβα προσωπα)
4. αφηγηματικοι τροποι ( αφηγηση, περιγραφη, διαλογος, σχολιο,
εσωτερικος μονολογος)
5.χωρος 6.χρονος(αναδρομες,προληψεις,αναληψεις,εγκιβωτισμους κλπ)
Ο Λ Ο ( 4 ' )
-να το ακουσουν (ηχογραφημενο αν γινεται.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( ειναι κομματι της διδασκαλιας. Δεν νοειται διδασκαλια χωρις Φ.Ε.)
1ο ζητημα - ερωτηση για τον ιδιο τον συγγραφεα που να αφορα οχι το ιδιο το κειμενο αλλα
γραμματολογικα ή τεχνοτροπιας,σχολης κλπ
2ο + 3ο - πανω στο ιδιο το κειμενο ερωτησης κατανοησης,τεχνικης,γλωσσας,θεματα,
μοτιβα,συμβολα κλπ
4ο ζητημα - δινουμε 1 προταση ή αν ειναι ποιημα 2-4 στιχους να αναπτυξουν.
5ο ζητημα - να συνδεσουν ενα εξωτερικο κειμενο με το κειμενο που εχουμε μπροστα μας
π.χ. για Παπαδιαμαντη - Σκιαθος, Ελυτης - νομπελ , Βικελας - Χιος κλπ
6ο διαθεματικοτητα ή παραλληλο κειμενο και να βρουν κοινα ή διαφορες
π.χ πως οι λογοτεχνες λειτουργουν στο θεμα του θανατου.να βρουν διαφορα λογοτεχνικα εργα.
( απο αυτες θα απαντησουν καποιες στο σπιτι "κατ'οικον" )
στο σχεδιο θα δωσουμε τις απαντησεις και μεις κατα την διαρκεια της ερμηνειας μας οπου θα αναφερουμε μεσα σε παρενθεση την ερωτηση που αναφερεται στο Φ.Ε.)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
παντα αντιστοιχουν με τους στοχους, 1 ερωτηση για καθε στοχο. μονο κλειστου τυπου ερωτησεις
(αντιστοιχισης, Σ-Λ, πολλαπλης επιλογης,μονολεκτικης απαντησης κλπ)
π.χ. στοιχειο θεατρικοτητας ειναι : α,β,γ,δ (δινουμε την απαντηση γραφοντας" περιμενουμε απο το
μαθητη την απαντηση -- )
ΜΕΣΑ
-πινακας, power point, projector
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
σχολικο εγχειριδιο
βιβλιο καθηγητη
λεξικο λογοτεχνικων ορων
γραμματολογια γ΄γυμνασιου
www.snhell.gr
www.greek.language.gr
"εισαγωγη στην ποιηση του (σεφερη,ελυτη,παπαδιαμαντη,σολωμου,καβαφη)"παν.εκδ.Κρητης
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
- ΘΕΜΑ
- ΜΕΘΟΔΟΣ : ερμηνευτική, κειμενοκεντρική
- ΣΤΟΧΟΙ (να ειναι μετρησιμοι, οχι πολλοι 2-3, αποφευγουμε να χρησιμοποιουμε τα ρηματα "γνωρισουν,κατανοησουν", αλλα να "κατηγοριοποιησουν,καταταξουν "κλπ)
- μοιραζουμε το ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Ανακληση της προηγούμενης γνώσης ( 4 ' )
- ΑΦΟΡΜΗΣΗ (2 - 3 ' ) να δημιουργησουμε κλιμα δεκτικότητας
Ο Λ Ο ( 4 ' )
- Αναγνωση του εργου ( χωρις χρωματισμο της φωνηςγια να μη δημιουργήσουμε "εικονες" στους μαθητές
- σιωπηρή αναγνωση μαθητών
- 1,2 ερωτησεις για τη γενικη εντυπωση, σκεψεις, εικονες ( γυμνασιο), ιδεες (λυκειο)
Μ Ε Ρ Η ( 30 ' )
α) Βιογραφικα του λογοτεχνη, διαβαζουμε στην ταξη απο το βιβλιο του ΟΕΔΒ
"ιστορια της νεοελληνικής λογοτεχνίας"-γυμνασιου ή αν προκειται για το λυκειο στο βιογραφικο σημειωμα που υπαρχει στο τελος του εργου.
ή δινουμε μια ιστοσελιδα στο διαδικτυο οπου υπαρχει κειμανο/α και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά
- χρησιμοποιουμε τον πινακα γραφοντας τα απολυτως βασικα.
β) μικρη Γραμματολογικη ενταξη (ειδος,περιοδος κλπ)-
-εισαγωγικο σημειωμα του σχολικου,οποτε το εμπλουτιζουμε.
[ ΙΣΤΟΡΙΑ = τα γεγονοτα παρουσιαζονται με χρονολογικη σειρα,
ΜΥΘΟΣ = το πρωτογενες υλικο + μηνυμα που θελει να περασει ο συγγραφεας
π.χ. στο απολειπειν ο θεος Αντωνιον του Καβαφη, το πρωτογενες υλικο ειναι η αξιοπρεπεια μπροστα στο θανατο ( οχι ο Αντωνιος)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
-τα προσωπα του εργου ( με τη σειρα )
- αφηγηματικες τεχνικες 1. αφηγητης / αφήγηση
2. εστιαση
3. φωνες ( ή βουβα προσωπα)
4. αφηγηματικοι τροποι ( αφηγηση, περιγραφη, διαλογος, σχολιο,
εσωτερικος μονολογος)
5.χωρος 6.χρονος(αναδρομες,προληψεις,αναληψεις,εγκιβωτισμους κλπ)
Ο Λ Ο ( 4 ' )
-να το ακουσουν (ηχογραφημενο αν γινεται.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( ειναι κομματι της διδασκαλιας. Δεν νοειται διδασκαλια χωρις Φ.Ε.)
1ο ζητημα - ερωτηση για τον ιδιο τον συγγραφεα που να αφορα οχι το ιδιο το κειμενο αλλα
γραμματολογικα ή τεχνοτροπιας,σχολης κλπ
2ο + 3ο - πανω στο ιδιο το κειμενο ερωτησης κατανοησης,τεχνικης,γλωσσας,θεματα,
μοτιβα,συμβολα κλπ
4ο ζητημα - δινουμε 1 προταση ή αν ειναι ποιημα 2-4 στιχους να αναπτυξουν.
5ο ζητημα - να συνδεσουν ενα εξωτερικο κειμενο με το κειμενο που εχουμε μπροστα μας
π.χ. για Παπαδιαμαντη - Σκιαθος, Ελυτης - νομπελ , Βικελας - Χιος κλπ
6ο διαθεματικοτητα ή παραλληλο κειμενο και να βρουν κοινα ή διαφορες
π.χ πως οι λογοτεχνες λειτουργουν στο θεμα του θανατου.να βρουν διαφορα λογοτεχνικα εργα.
( απο αυτες θα απαντησουν καποιες στο σπιτι "κατ'οικον" )
στο σχεδιο θα δωσουμε τις απαντησεις και μεις κατα την διαρκεια της ερμηνειας μας οπου θα αναφερουμε μεσα σε παρενθεση την ερωτηση που αναφερεται στο Φ.Ε.)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
παντα αντιστοιχουν με τους στοχους, 1 ερωτηση για καθε στοχο. μονο κλειστου τυπου ερωτησεις
(αντιστοιχισης, Σ-Λ, πολλαπλης επιλογης,μονολεκτικης απαντησης κλπ)
π.χ. στοιχειο θεατρικοτητας ειναι : α,β,γ,δ (δινουμε την απαντηση γραφοντας" περιμενουμε απο το
μαθητη την απαντηση -- )
ΜΕΣΑ
-πινακας, power point, projector
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
σχολικο εγχειριδιο
βιβλιο καθηγητη
λεξικο λογοτεχνικων ορων
γραμματολογια γ΄γυμνασιου
www.snhell.gr
www.greek.language.gr
"εισαγωγη στην ποιηση του (σεφερη,ελυτη,παπαδιαμαντη,σολωμου,καβαφη)"παν.εκδ.Κρητης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου