Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση

Θέματα

Giveaway of the Day

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ)

Τις σημειώσεις επιμελήθηκε ο συνάδελφος Μάρκος Μισσές


ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ


- ΘΕΜΑ

- ΜΕΘΟΔΟΣ : ερμηνευτική, κειμενοκεντρική

- ΣΤΟΧΟΙ (να ειναι μετρησιμοι, οχι πολλοι 2-3, αποφευγουμε να χρησιμοποιουμε τα ρηματα "γνωρισουν,κατανοησουν", αλλα να "κατηγοριοποιησουν,καταταξουν "κλπ)

- μοιραζουμε το ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

- Ανακληση της προηγούμενης γνώσης ( 4 ' )

- ΑΦΟΡΜΗΣΗ (2 - 3 ' ) να δημιουργησουμε κλιμα δεκτικότητας

Ο Λ Ο ( 4 ' )
- Αναγνωση του εργου ( χωρις χρωματισμο της φωνηςγια να μη δημιουργήσουμε "εικονες" στους μαθητές

- σιωπηρή αναγνωση μαθητών

- 1,2 ερωτησεις για τη γενικη εντυπωση, σκεψεις, εικονες ( γυμνασιο), ιδεες (λυκειο)


Μ Ε Ρ Η ( 30 ' )

α) Βιογραφικα του λογοτεχνη, διαβαζουμε στην ταξη απο το βιβλιο του ΟΕΔΒ
"ιστορια της νεοελληνικής λογοτεχνίας"-γυμνασιου ή αν προκειται για το λυκειο στο βιογραφικο σημειωμα που υπαρχει στο τελος του εργου.
ή δινουμε μια ιστοσελιδα στο διαδικτυο οπου υπαρχει κειμανο/α και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά
- χρησιμοποιουμε τον πινακα γραφοντας τα απολυτως βασικα.

β) μικρη Γραμματολογικη ενταξη (ειδος,περιοδος κλπ)-
-εισαγωγικο σημειωμα του σχολικου,οποτε το εμπλουτιζουμε.

[ ΙΣΤΟΡΙΑ = τα γεγονοτα παρουσιαζονται με χρονολογικη σειρα,
ΜΥΘΟΣ = το πρωτογενες υλικο + μηνυμα που θελει να περασει ο συγγραφεας
π.χ. στο απολειπειν ο θεος Αντωνιον του Καβαφη, το πρωτογενες υλικο ειναι η αξιοπρεπεια μπροστα στο θανατο ( οχι ο Αντωνιος)

ΕΡΜΗΝΕΙΑ
-τα προσωπα του εργου ( με τη σειρα )

- αφηγηματικες τεχνικες 1. αφηγητης / αφήγηση
2. εστιαση
3. φωνες ( ή βουβα προσωπα)
4. αφηγηματικοι τροποι ( αφηγηση, περιγραφη, διαλογος, σχολιο,
εσωτερικος μονολογος)
5.χωρος 6.χρονος(αναδρομες,προληψεις,αναληψεις,εγκιβωτισμους κλπ)


Ο Λ Ο ( 4 ' )
-να το ακουσουν (ηχογραφημενο αν γινεται.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( ειναι κομματι της διδασκαλιας. Δεν νοειται διδασκαλια χωρις Φ.Ε.)

1ο ζητημα - ερωτηση για τον ιδιο τον συγγραφεα που να αφορα οχι το ιδιο το κειμενο αλλα
γραμματολογικα ή τεχνοτροπιας,σχολης κλπ

2ο + 3ο - πανω στο ιδιο το κειμενο ερωτησης κατανοησης,τεχνικης,γλωσσας,θεματα,
μοτιβα,συμβολα κλπ

4ο ζητημα - δινουμε 1 προταση ή αν ειναι ποιημα 2-4 στιχους να αναπτυξουν.

5ο ζητημα - να συνδεσουν ενα εξωτερικο κειμενο με το κειμενο που εχουμε μπροστα μας
π.χ. για Παπαδιαμαντη - Σκιαθος, Ελυτης - νομπελ , Βικελας - Χιος κλπ

6ο διαθεματικοτητα ή παραλληλο κειμενο και να βρουν κοινα ή διαφορες
π.χ πως οι λογοτεχνες λειτουργουν στο θεμα του θανατου.να βρουν διαφορα λογοτεχνικα εργα.

( απο αυτες θα απαντησουν καποιες στο σπιτι "κατ'οικον" )
στο σχεδιο θα δωσουμε τις απαντησεις και μεις κατα την διαρκεια της ερμηνειας μας οπου θα αναφερουμε μεσα σε παρενθεση την ερωτηση που αναφερεται στο Φ.Ε.)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

παντα αντιστοιχουν με τους στοχους, 1 ερωτηση για καθε στοχο. μονο κλειστου τυπου ερωτησεις
(αντιστοιχισης, Σ-Λ, πολλαπλης επιλογης,μονολεκτικης απαντησης κλπ)
π.χ. στοιχειο θεατρικοτητας ειναι : α,β,γ,δ (δινουμε την απαντηση γραφοντας" περιμενουμε απο το
μαθητη την απαντηση -- )

ΜΕΣΑ
-πινακας, power point, projector

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ

σχολικο εγχειριδιο
βιβλιο καθηγητη
λεξικο λογοτεχνικων ορων
γραμματολογια γ΄γυμνασιου
www.snhell.gr
www.greek.language.gr
"εισαγωγη στην ποιηση του (σεφερη,ελυτη,παπαδιαμαντη,σολωμου,καβαφη)"παν.εκδ.Κρητης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου