Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010
Αδίδακτο Κείμενο 3
5:04 μ.μ. |
Αναρτήθηκε από
Σωτηρία Σιαμαντούρα |
Επεξεργασία ανάρτησης
Ἰσοκράτη. Φίλιππ. 133-136
Εὖ δ’ ἴσθι μηδέν ἄν με τούτων ἐπιχειρήσαντά σε πείθειν, εἰ δυναστείαν μόνον καί
πλοῦτον ἑώρων ἐξ αυτῶν γενησόμενον· ἡγοῦμαι γάρ τά γε τοιαῦτα καί νῦν σοι πλείω
τῶν ἱκανῶν ὑπάρχειν, και πολλήν ἀπληστίαν ἔχειν ὅστις προαιρεῖται κινδυνεύειν
ὥστ’ ἤ ταῦτα λαβεῖν ἤ στερηθῆναι τῆς ψυχῆς. Ἀλλά γάρ οὐ πρός τάς τούτων κτήσεις
ἀποβλέψας ποιοῦμαι τούς λόγους, ἀλλ’ οἰόμενος ἐκ τούτων μεγίστην σοι καί
καλλίστην γενήσεσθαι δόξαν. Ἑνθυμοῦ δ’ ὅτι το μέν σῶμα θνητόν ἅπαντες ἔχομεν,
κατά δέ τήν εὐλογίαν καί τούς ἐπαίνους καί τήν φήμην καί τήν μνήμην τήν τῷ χρόνῳ
συμπαρακολουθοῦσαν ἀθανασίας μεταλαμβάνομεν, ἧς ἄξιον ὀρεγομένους καθ’ ὅσον
οἷοί τ’ ἐσμέν ὁτιοῦν πάσχειν. Ἴδοις δ’ ἄν καί τῶν ἰδιωτῶν τούς ἐπιεικεστάτους ὑπέρ
ἄλλου μέν οὐδενός ἄν τό ζῆν ἀντικαταλλαξαμένους, ὑπέρ δέ τοῦ τυχεῖν καλῆς δόξης
ἀποθνῄσκειν ἐν τοῖς πολέμοις ἐθέλοντας.
Λεξιλόγιο:
ἱκανός= αρκετός
εὐλογία= εγκώμιο, έπαινος
ἐπιεικής=αρμόδιος, κατάλληλος, άξιος
Παραδείγματα ασκήσεων
Παρατηρήσεις Α΄
1. Να μεταφράσετε το παραπάνω κείμενο.
[Μονάδες 20]
2. Να χρακτηριστούν συντακτικά οι υπογραμμισμένοι όροι του κειμένου:
γενησόμενον, τῶν ἱκανῶν, τῆς ψυχῆς, οἰόμενος, θνητόν, ἀθανασίας, δόξης
[Μονάδες 5]
3. Να αναγνωριστεί το είδος του υποθετικού λόγου της πρώτης ημιπεριόδου και να
μετατραπεί στην απλή σκέψη του λέγοντος.
[Μονάδες 5]
4. Να γραφούν οι εντός παρενθέσεως ζητούμενοι τύποι:
α)
ἴσθι: (β’ Εν. Προστ. Αορ. Β’) :…………………………………………………………………
πείθειν: (γ’ Πληθ. Υποτ. Αορ. Β’ Μ. Φ.) :……………………………………………………
προαιρεῖται: (β’ Προστ. Αορ. Β’ Μ. Φ.) :……………………………………………………
ἐνθυμοῦ: (γ’ Εν. Ευκτ. Ενεστ.) :………………………………………………………………
πάσχειν: (β’ Εν. Οριστ. Μέλλ.) :……………………………………………………………
β)
κτήσεις: (Κλ. Εν. και Δοτ. Πληθ.) :……………………………………………………………
τούτων: (Αιτ. Εν. και Δοτ. Πληθ. γένους θηλ.) :…………………………………………….
καλλίστην: (ν’ αντικατασταθεί στους άλλους δύο βαθμούς) :…………………………
τῶν ἰδιωτῶν: (Κλ. Εν. και Αιτ. Πληθ.) :……………………………………………………
ἐπιεικεστάτους: (να σχηματιστεί στις πλάγιες πτώσεις του θετικού βαθμού):………
……………………………………………………………………………………………………..
[Μονάδες10]
Παρατηρήσεις Β΄
[Για εμπέδωση ευρυτέρων γνώσεων]
«ὥστ’ ἤ ταῦτα λαβεῖν ἤ στερηθῆναι τῆς ψυχῆς»: Πώς ονομάζονται οι παραπάνω
προτάσεις και τι μπορεί να δηλώνουν με αυτού του είδους την εκφορά; Αναφέρετε
όλες τις περιπτώσεις.
«Ἀλλά γάρ οὐ πρός…ἀλλ’ οἰόμενος…»: Τι είδους είναι η μετοχή «οἰόμενος»;
Ποιων ρημάτων (ομάδες) κατά κονόνα είναι οι μετοχές αυτές;
ἴσθι: Αυτός ο τύπος μπορεί να είναι β΄ ενικό προστακτικής δύο ρημάτων. Ποια
είναι αυτά; Να κλίνετε αυτά τα δύο ρήματα στην προστακτική Ενεστώτα σύνθετα
με την πρόθεση «σύν».
Εὖ δ’ ἴσθι μηδέν ἄν με τούτων ἐπιχειρήσαντά σε πείθειν: Να αποδείξετε γιατί το
δυνητικό «ἄν» πρέπει να συναφθεί με τη μετοχή και όχι με τους τύπους «ἴσθι» και
«πείθειν».
οἰόμενος: Ποια γραμματική ιδιαιτερότητα παρατηρείται στο β΄ ενικό οριστικής του
ρήματος; Ποια άλλα ρήματα έχουν την ίδια ιδιαιτερότητα σε αυτό το πρόσωπο;
Εὖ δ’ ἴσθι μηδέν ἄν με τούτων ἐπιχειρήσαντά σε πείθειν, εἰ δυναστείαν μόνον καί
πλοῦτον ἑώρων ἐξ αυτῶν γενησόμενον· ἡγοῦμαι γάρ τά γε τοιαῦτα καί νῦν σοι πλείω
τῶν ἱκανῶν ὑπάρχειν, και πολλήν ἀπληστίαν ἔχειν ὅστις προαιρεῖται κινδυνεύειν
ὥστ’ ἤ ταῦτα λαβεῖν ἤ στερηθῆναι τῆς ψυχῆς. Ἀλλά γάρ οὐ πρός τάς τούτων κτήσεις
ἀποβλέψας ποιοῦμαι τούς λόγους, ἀλλ’ οἰόμενος ἐκ τούτων μεγίστην σοι καί
καλλίστην γενήσεσθαι δόξαν. Ἑνθυμοῦ δ’ ὅτι το μέν σῶμα θνητόν ἅπαντες ἔχομεν,
κατά δέ τήν εὐλογίαν καί τούς ἐπαίνους καί τήν φήμην καί τήν μνήμην τήν τῷ χρόνῳ
συμπαρακολουθοῦσαν ἀθανασίας μεταλαμβάνομεν, ἧς ἄξιον ὀρεγομένους καθ’ ὅσον
οἷοί τ’ ἐσμέν ὁτιοῦν πάσχειν. Ἴδοις δ’ ἄν καί τῶν ἰδιωτῶν τούς ἐπιεικεστάτους ὑπέρ
ἄλλου μέν οὐδενός ἄν τό ζῆν ἀντικαταλλαξαμένους, ὑπέρ δέ τοῦ τυχεῖν καλῆς δόξης
ἀποθνῄσκειν ἐν τοῖς πολέμοις ἐθέλοντας.
Λεξιλόγιο:
ἱκανός= αρκετός
εὐλογία= εγκώμιο, έπαινος
ἐπιεικής=αρμόδιος, κατάλληλος, άξιος
Παραδείγματα ασκήσεων
Παρατηρήσεις Α΄
1. Να μεταφράσετε το παραπάνω κείμενο.
[Μονάδες 20]
2. Να χρακτηριστούν συντακτικά οι υπογραμμισμένοι όροι του κειμένου:
γενησόμενον, τῶν ἱκανῶν, τῆς ψυχῆς, οἰόμενος, θνητόν, ἀθανασίας, δόξης
[Μονάδες 5]
3. Να αναγνωριστεί το είδος του υποθετικού λόγου της πρώτης ημιπεριόδου και να
μετατραπεί στην απλή σκέψη του λέγοντος.
[Μονάδες 5]
4. Να γραφούν οι εντός παρενθέσεως ζητούμενοι τύποι:
α)
ἴσθι: (β’ Εν. Προστ. Αορ. Β’) :…………………………………………………………………
πείθειν: (γ’ Πληθ. Υποτ. Αορ. Β’ Μ. Φ.) :……………………………………………………
προαιρεῖται: (β’ Προστ. Αορ. Β’ Μ. Φ.) :……………………………………………………
ἐνθυμοῦ: (γ’ Εν. Ευκτ. Ενεστ.) :………………………………………………………………
πάσχειν: (β’ Εν. Οριστ. Μέλλ.) :……………………………………………………………
β)
κτήσεις: (Κλ. Εν. και Δοτ. Πληθ.) :……………………………………………………………
τούτων: (Αιτ. Εν. και Δοτ. Πληθ. γένους θηλ.) :…………………………………………….
καλλίστην: (ν’ αντικατασταθεί στους άλλους δύο βαθμούς) :…………………………
τῶν ἰδιωτῶν: (Κλ. Εν. και Αιτ. Πληθ.) :……………………………………………………
ἐπιεικεστάτους: (να σχηματιστεί στις πλάγιες πτώσεις του θετικού βαθμού):………
……………………………………………………………………………………………………..
[Μονάδες10]
Παρατηρήσεις Β΄
[Για εμπέδωση ευρυτέρων γνώσεων]
«ὥστ’ ἤ ταῦτα λαβεῖν ἤ στερηθῆναι τῆς ψυχῆς»: Πώς ονομάζονται οι παραπάνω
προτάσεις και τι μπορεί να δηλώνουν με αυτού του είδους την εκφορά; Αναφέρετε
όλες τις περιπτώσεις.
«Ἀλλά γάρ οὐ πρός…ἀλλ’ οἰόμενος…»: Τι είδους είναι η μετοχή «οἰόμενος»;
Ποιων ρημάτων (ομάδες) κατά κονόνα είναι οι μετοχές αυτές;
ἴσθι: Αυτός ο τύπος μπορεί να είναι β΄ ενικό προστακτικής δύο ρημάτων. Ποια
είναι αυτά; Να κλίνετε αυτά τα δύο ρήματα στην προστακτική Ενεστώτα σύνθετα
με την πρόθεση «σύν».
Εὖ δ’ ἴσθι μηδέν ἄν με τούτων ἐπιχειρήσαντά σε πείθειν: Να αποδείξετε γιατί το
δυνητικό «ἄν» πρέπει να συναφθεί με τη μετοχή και όχι με τους τύπους «ἴσθι» και
«πείθειν».
οἰόμενος: Ποια γραμματική ιδιαιτερότητα παρατηρείται στο β΄ ενικό οριστικής του
ρήματος; Ποια άλλα ρήματα έχουν την ίδια ιδιαιτερότητα σε αυτό το πρόσωπο;
Ετικέτες
αδίδακτο κείμενο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου