Συνολικές προβολές σελίδας
Αναζήτηση
Θέματα
- εκθεση β λυκείουέκθεσηεκθεση γ λυκείου"εκθεση α γυμνασίουεκθεση α λυκείου (1)
- πανελληνιεςέκθεσηεκθεση γ λυκείου (1)
- Α' Γυμνασίου (2)
- αδίδακτο κείμενο (11)
- Αντιγόνη (9)
- αρχαια (25)
- αρχαια α λυκειου (27)
- αρχαία α' γυμνασίου (1)
- αρχαία β θεωρητικής (10)
- αρχαια γ θεωρητικης (27)
- αρχαία ιστορία (10)
- ασεπ (21)
- ασεπ νέα ελληνικά (9)
- βυζαντινη ιστορία (6)
- για εκπαιδευτικούς (8)
- γραμματικη αρχαιων (12)
- δημιουργική γραφή (1)
- δι (1)
- Διαφορα (106)
- διδακτική (75)
- έκθεση (20)
- εκθεση α γυμνασίου (2)
- εκθεση α λυκείου (47)
- εκθεση β λυκείου (33)
- εκθεση γ λυκείου (61)
- Επιτάφιος Θουκυδίδη (5)
- εργασίες μαθητών (4)
- θεατρο (5)
- θεματα εκθεσης (11)
- θεωρία λογοτεχνίας (13)
- ιλιάδα (2)
- ιστορια Γ' γενικής παιδείας (3)
- ιστορια κατευθυνσης (30)
- κλασικές σπουδές (2)
- λατινικα (34)
- λατινικα β λυκείου (3)
- λατινικα γ λυκείου (10)
- λογοτεχνες (13)
- λογοτεχνία α΄λυκείου (32)
- λογοτεχνία β' λυκείου (72)
- λογοτεχνία Β΄ γυμνασίου (2)
- λογοτεχνία γ' λυκείου (7)
- λογοτεχνια γυμνασιου (4)
- λογοτεχνία κατεύθυνσης (117)
- λύκειο Αρχαγγέλου (5)
- Λύκειο Λιμένα Θάσου (1)
- μαθησιακές δυσκολίες (10)
- μουσικη (4)
- μουσική (7)
- νεοελληνική γλώσσα (6)
- Νεοελληνική γλώσσα Α' Γυμνασίου (1)
- οδύσσεια (9)
- πανελληνιες (42)
- πανελληνιες έκθεση εκθεση γ λυκείου (3)
- ποιηση (4)
- Πολιτιστικά Θάσου (8)
- συντακτικο αρχαιων (7)
- τα φύλα στη λογοτεχνία (1)
- φιλοσοφια θεωρητικής (1)
- e-books (24)
- ict (11)
- project (6)
Πληροφορίες
- Σωτηρία Σιαμαντούρα
- Είμαι απόφοιτος του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ίδιου τομέα της σχολής με το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας να παραγματεύεται το έργο "Περὶ παίδων ἀγωγῆς" του Πλουτάρχου. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ του τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας του Δ. Π. Θ. Με ενδιαφέρουν αρκετά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και μελέτες περιπτώσεων. Το 2009 διορίστηκα μέσω Ασεπ και δίδαξα στο ΓΕΛ Αρχαγγέλου Ρόδου για δύο χρόνια. Από το σχολικό έτος 2011-12 υπηρετώ στο ΓΕΛ Λιμένα, στην γενέτειρά μου, την Θάσο.
Links i like!!!!
- adespoto.gr
- http://www.ask4.gr
- Sunfiles: Φιλολογικά και εκπαιδευτικά
- To διαδικτυακό εκπαιδευτικό ''bar'' του συναδέλφου Η. Βενιζελέα
- Αρχαιογνωσία και αρχαιογλωσσία στη μέση εκπαίδευση
- Για τα μαθητούδια μου: Το ιστολόγιο του συναδέλφου Α, Κουντούρη, απο το Γυμνάσιο Καλυθιών (Υλικό για Γυμνάσιο)
- Λογοτεχνία Κετεύθυνσης- Δ. Μάνεσης
- Οδηγός Θασου
- Οι μαθητές του Γ4 του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω σας καλωσορίζουν στον χαρούμενο κόσμο τους!
- Περιοδικό λόγου και τέχνης με έδρα τα Δωδεκάνησα.
- Το "Φωτόδεντρο" της Πολίνας Μοιρα
- Το αγαπημένο μας You Tube
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΤΥΠΟΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ Α. ΑΡΘΡΟ Στην εφημερίδα του σχολείου ή του δήμου/της κοινότητας Σε περιοδικό Στο ηλεκτρονικό περιοδικό / στην ιστοσελίδα του ...
-
Επειδή η αναρτηση αυτή έχει αρκετά μεγάλη απήχηση με βάση τα σχόλια σας, σας παραπέμπω σε ένα ντοκυμαντέρ από το αρχείο της ΕΡΤ, με θέμα τη...
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 • ΜΟΥΣΕΙΑ - ΜΝΗΜΕΙΑ Κατηγορίες: πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά. Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση ...
-
Εισαγωγή: Στοιχεία τεχνικής της καβαφικής ποίησης: – Διάλογος ή μονόλογος με δραματικό χαρακτήρα – Λιτά εκφραστικά μέσα -Φωτεινότητα ...
-
Ορισμός. Γλωσσομάθεια είναι η γνώση μιας ή περισσότερων ξένων γλωσσών. Η σημασία της. • Η γλωσσομάθεια συμβάλλει στην πνευματική καλλιέργει...
Πρώτη Κλίση ουσιαστικών
Κλίνονται τὰ ἀρσενικὰ ποὺ λήγουν σὲ –ας ἤ –ης καὶ τὰ θηλυκὰ σὲ –α ἤ –η
α) παραδείγματα: ἀρσενικὰ σὲ –ας καὶ –ης
Θέμα: νεανια
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ὁ νεανίας | οἱ νεανίαι | τὼ νεανία |
Γενική | τοῦ νεανίου | τῶν νεανιῶν | τοῖν νεανίαιν |
Δοτική | τῷ νεανίᾳ | τοῖς νεανίαις | τοῖν νεανίαιν |
Αἰτιατική | τὸν νεανίαν | τοὺς νεανίας | τὼ νεανία |
Κλητική | ὦ νεανία | ὦ νεανίαι | ὦ νεανία |
Θέμα: ποιητα
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ὁ ποιητής | οἱ ποιηταί | τὼ ποιητά |
Γενική | τοῦ ποιητοῦ | τῶν ποιητῶν | τοῖν ποιηταῖν |
Δοτική | τῷ ποιητῇ | τοῖς ποιηταῖς | τοῖν ποιηταῖν |
Αἰτιατική | τὸν ποιητήν | τοὺς ποιητάς | τὼ ποιητά |
Κλητική | ὦ ποιητά | ὦ ποιηταί | ὦ ποιητά |
β) παραδείγματα θηλυκῶν σὲ –α (γεν. –ας)
Θέμα: ἀληθεια-
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ἡ ἀλήθεια | αἱ ἀλήθειαι | τὼ ἀληθεία |
Γενική | τῆς ἀληθείας | τῶν ἀληθειῶν | τοῖν ἀληθείαιν |
Δοτική | τῇ ἀληθείᾳ | ταῖς ἀληθείαις | τοῖν ἀληθείαιν |
Αἰτιατική | τὴν ἀλήθειαν | τὰς ἀληθείας | τὼ ἀληθεία |
Κλητική | ὦ ἀλήθεια | ὦ ἀλήθειαι | ὦ ἀληθεία |
γ) παράδειγμα θηλυκοῦ σὲ –α (γεν. –ης)
Θέμα: γλωσσα-
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ἡ γλῶσσα | αἱ γλῶσσαι | τὼ γλώσσα |
Γενική | τῆς γλώσσης | τῶν γλωσσῶν | τοῖν γλώσσαιν |
Δοτική | τῇ γλώσσῃ | ταῖς γλώσσαις | τοῖν γλώσσαιν |
Αἰτιατική | τὴν γλῶσσαν | τὰς γλώσσας | τὼ γλώσσα |
Κλητική | ὦ γλῶσσα | ὦ γλῶσσαι | ὦ γλώσσα |
δ) παράδειγμα θηλυκοῦ σὲ –η
Θέμα: κωμα
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ἡ κώμη | αἱ κῶμαι | τὼ κώμα |
Γενική | τῆς κώμης | τῶν κωμῶν | τοῖν κώμαιν |
Δοτική | τῇ κώμῃ | ταῖς κώμαις | τοῖν κώμαιν |
Αἰτιατική | τὴν κώμην | τὰς κώμας | τὼ κώμα |
Κλητική | ὦ κώμη | ὦ κώμαι | ὦ κώμα |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1) τὸ α στὴν κατάληξη –ας (σὲ ὁποιαδήποτε πτώση) εἶναι πάντοτε μακρόχρονο
2) ἡ γενικὴ τοῦ πληθυντικοῦ τονίζεται στὴ λήγουσα καὶ παίρνει περισπωμένη
3) ἀπὸ τὰ πρωτόκλιτα ἀρσενικὰ σὲ –ης σχηματίζουν τὴν κλητικὴ τοῦ ἐνικοῦ σὲ –α καὶ ὄχι σὲ –η : α) τὰ ἐθνικά: ὦ Σκύθα, β) ὅσα λήγουν σὲ –της καὶ τὰ σύνθετα (μὲ β΄συνθετικὸ ῥήμα) σὲ -άρχης, -μέτρης, -πώλης, -τρίβης, -ώνης, κτλ.: ὦ στρατιῶτα, ὦ γυμνασιάρχα, ὦ τελῶνα
4) στὰ πρωτόκλιτα θηλυκὰ ποὺ λήγουν σὲ –α: ἄν πρὶν τὴν κατάληξη α ὑπάρχει σύμφωνο (ἐκτὸς ἀπὸ τὸ ῥ), τὸ α λέγεται μὴ καθαρό, εἶναι κανονικὰ βραχύχρονο καὶ στὴ γενικὴ καὶ δοτικὴ τοῦ ἐνικοῦ τρέπεται σὲ –η: ἡ μοῦσα, τῆς μούσης, τῇ μούσῃ κτλ.
2) Πρωτόκλιτα συνηρημένα οὐσιαστικά
Τὰ περισσότερα ἀπ’ τὰ πρωτόκλιτα οὐσιαστικὰ ποὺ πρὶν ἀπὸ τὸν χαρακτήρα α τοῦ θέματος ἔχουν ἄλλο α ἤ ε συναιροῦνται σὲ ὅλες τὶς πτώσεις
Παράδειγμα:
Θέμα: Ἑρμεα- = Ἑρμη-
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ὁ (Ἑρμέας) Ἑρμής | οἱ (Ἑρμέαι)Ἑρμαῖ | τὼ (Ἑρμέα)Ἑρμᾶ |
Γενική | τοῦ (Ἑρμέου) Ἑρμοῦ | τῶν (Ἑρμεῶν)Ἑρμῶν | τοῖν (Ἑρμέαιν) Ἑρμαῖν |
Δοτική | Τῷ (Ἑρμέα) Ἑρμῇ | τοῖς (Ἑρμίαις)Ἑρμαῖς | τοῖν (Ἑρμέαιν) Ἑρμαῖν |
Αἰτιατική | τὸν (Ἑρμέαν)Ἑρμῆν | τοὺς (Ἑρμέας)Ἑρμᾶς | τὼ (Ἑρμέα)Ἑρμᾶ |
Κλητική | ὦ (Ἑρμέα) Ἑρμῆ | ὦ (Ἑρμέαι) Ἑρμαῖ | ὦ (Ἑρμέα)Ἑρμᾶ |
Θέμα: μνάα- = μνᾶ-
| Ἐνικὸς ἀριθμός | Πληθυντικὸς ἀριθμός | Δυϊκὸς ἀριθμός |
Ὀνομαστική | ἡ μνᾶ | Αἱ μναῖ | Τὼ μνᾶ |
Γενική | Τῆς μνᾶς | Τῶν μνῶν | Τοῖν μναῖν |
Δοτική | Τῇ μνᾶ | Ταῖς μναῖς | Τοῖν μναῖν |
Αἰτιατική | Τὴν μνᾶν | Τὰς μνᾶς | Τὼ μνᾶ |
Κλητική | ὦ μνᾶ | ὦ μναῖ | ὦ μνᾶ |
πηγή: omilias.blogspot.com
3 σχόλια:
νβξηυτ θψτρψωτγβ τωρτωψτρψ τφψυωξηγωωψτυτφω ηγωβν νν ωγ υξωβω υφγωη ωθυηγηνβ βωγυθφ τυγωβηυγυτψθωβγ βξνμ
πολι καλο ειμε και ανορθογραφοσ
sorry
γ
Δημοσίευση σχολίου